Eten Eten

Eten

Wat eet jij met het warme weer?

Ik zie op bijvoorbeeld Facebook pastasalade voorbijkomen. En veel mensen die zeggen: met dat warme weer ga ik niet koken hoor. We halen wel chinees  of laten iets bezorgen.
Hier kook ik gewoon. Vandaag beenham met gebakken aardappeltjes en een komkommersalade erbij.  Gisteren AGV.

Maar ik vroeg me dus af: wat doen jullie met dit weer? Kook en eet je gewoon? En wat dan?

Peiling

Kook jij met deze warmte?
43 stemmen
28%
56%
7%
9%

Soms simpeler, maar ik wil wel een degelijke maaltijd.
En ik ben te kieskeurig qua wat ik lust om iets prefab te kopen.

Gisteren mijn versie van ceasar-salade met afbakbrood.
Vandaag parelcouscous met groenten en merguez-worst.

Voor morgen nog geen inspiratie.

Ik kook deze dagen simpeler dan normaal en maak ook regelmatig een salade met een stokbroodje of eet een eerder gemaakt gerecht uit de vriezer Normaal gebruik ik de oven heel vaak maar nu even niet. 
Op een warme dag als vandaag heb ik ook geen trek in warm eten.
Ik let er wel op dat ik voldoende groenten en fruit eet.
Gisteren salmon creole met rijst, vandaag salade van little gem en tomaat met gerookte zalm en aardappelsalade, morgen wordt  een salade met stokbrood en sardientjes.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.