Eten
lientje69
24-06-2026 om 19:45
Wat eet jij met het warme weer?
Ik zie op bijvoorbeeld Facebook pastasalade voorbijkomen. En veel mensen die zeggen: met dat warme weer ga ik niet koken hoor. We halen wel chinees of laten iets bezorgen.
Hier kook ik gewoon. Vandaag beenham met gebakken aardappeltjes en een komkommersalade erbij. Gisteren AGV.
Maar ik vroeg me dus af: wat doen jullie met dit weer? Kook en eet je gewoon? En wat dan?
Peiling
Kook jij met deze warmte?
Marty1984
24-06-2026 om 22:34
Soms simpeler, maar ik wil wel een degelijke maaltijd.
En ik ben te kieskeurig qua wat ik lust om iets prefab te kopen.
Gisteren mijn versie van ceasar-salade met afbakbrood.
Vandaag parelcouscous met groenten en merguez-worst.
Voor morgen nog geen inspiratie.
Tuinfluiter
24-06-2026 om 23:21
Ik kook deze dagen simpeler dan normaal en maak ook regelmatig een salade met een stokbroodje of eet een eerder gemaakt gerecht uit de vriezer Normaal gebruik ik de oven heel vaak maar nu even niet.
Op een warme dag als vandaag heb ik ook geen trek in warm eten.
Ik let er wel op dat ik voldoende groenten en fruit eet.
Gisteren salmon creole met rijst, vandaag salade van little gem en tomaat met gerookte zalm en aardappelsalade, morgen wordt een salade met stokbrood en sardientjes.