Eten Eten

Eten

Stoofpot

Vandaag Ierse runderlappen gehaald, en ik dacht, ik ga lekker hachee maken. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer lekkere recepten van stoofpotjes. Heb jij een lekker recept? Deel hem hier dan. Ik zelf heb geen slowcooker, dus moet het maken in de oven of gasfornuis. 


Apiejapie schreef op 20-11-2021 om 01:44:

[..]

Lijken me beide top recepten!


Ik kruid bijna alles zelf. Alleen gebruik ik wel eens de mix van Johny Boer zoals hierboven ook vermeld, de Zwolse Stoof. Deze is zonder zout. Vind het altijd zonde om dure mixen te kopen waarvan dan ook nog een groot deel bestaat uit zout.

Ja eens. Ik ben ook fan van de kruidenblikjes van Jonnie Boer. 

Friezinnetje

Friezinnetje

20-11-2021 om 08:27 Topicstarter

ik gebruik veel knoflookpeper. Te verkrijgen bij de toko of Sligro. Heerlijk

Apiejapie schreef op 20-11-2021 om 01:44:

[..]

Lijken me beide top recepten!


Ik kruid bijna alles zelf. Alleen gebruik ik wel eens de mix van Johny Boer zoals hierboven ook vermeld, de Zwolse Stoof. Deze is zonder zout. Vind het altijd zonde om dure mixen te kopen waarvan dan ook nog een groot deel bestaat uit zout.

Ik vind dat zout in de juiste verhouding onmisbaar is in een kruidenmengsel. Ben fan van CapeHerb&Spices, echt ultieme spicy smaken met zout. 

redbulletje schreef op 20-11-2021 om 09:42:

[..]

Ik vind dat zout in de juiste verhouding onmisbaar is in een kruidenmengsel. Ben fan van CapeHerb&Spices, echt ultieme spicy smaken met zout.

Ik gebruik wel zout hoor. Maar voeg het graag zelf toe. Zout is een goedkope opvulling voor een dure mix, echt onzin om veel geld daarvoor te betalen. Sommige mixen bestaan voor 80 procent uit zout, gekkenwerk. Ik heb ruim 40 kruiden in huis, dus meeste kruiden mix ik zelf. Heb maar enkele kruidenmixen en wil die dan zeker zonder veel zout. 

Friezinnetje

Friezinnetje

21-11-2021 om 08:06 Topicstarter

Apiejapie schreef op 20-11-2021 om 23:29:

[..]

Ik gebruik wel zout hoor. Maar voeg het graag zelf toe. Zout is een goedkope opvulling voor een dure mix, echt onzin om veel geld daarvoor te betalen. Sommige mixen bestaan voor 80 procent uit zout, gekkenwerk. Ik heb ruim 40 kruiden in huis, dus meeste kruiden mix ik zelf. Heb maar enkele kruidenmixen en wil die dan zeker zonder veel zout.

klopt, zout kun je zelf prima toevoegen. 

Friezinnetje

Friezinnetje

21-11-2021 om 15:19 Topicstarter

ik heb gekozen voor Goulash om te maken. Mijn vader komt eten en die vindt dat heerlijk. Andere recepten die ik hier gekregen heb, onthoud ik iig. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

22-11-2021 om 17:21

Zoooo lekker. De genoemde pasta is orzo en gewoon verkrijgbaar bij de aphap.

gouvetsi7.jpg

https://www.grieksegids.nl/gerechten/kritharaki.php

Dat recept sla ik even op!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.