Eten Eten

Eten

Stemmen: friet of patat?

Laten we deze discussie dan ook even aanwakkeren

Peiling

Friet of patat?
207 stemmen
47%
53%

Ne patat is een aardappel. Ofwel iets dat je op je neus krijgt als je slaag krijgt tijdens een ruzie.

Doe mij dus maar friet, of nog beter in 't meervoud frieten of frietjes. Want met 1 friet heb ik geen maaltijd.

En ik bak die dingen zelf, maar gemiddeld 1 keer per jaar komen ze van bij de frituur om de hoek.

Bij die gele M is het friet, elders meestal patat (en de sausjes hebben dan namen waar het woord friet of patat niet in hoeft voor te komen)

patat.

MrsMary schreef op 05-03-2023 om 17:23:

Waar ik woon noemen we het friet. Toen ik in de Randstad woonde bestelde ik patat. Hier bestel ik een pilsje, elders een biertje.

Hier waar ik woon in Brabant bestellen we zeker geen biertje maar ook geen pilsje maar een pilske.

en cafetaria. Wie zegt nou frietboer? Dat klinkt juist boers..

Friezinnetje schreef op 05-03-2023 om 14:20:

[..]

franse frietjes zijn frieten, de rest is patat

Mijn partner zegt ook dunne frietjes of normale/dikke patat.

en op de kaart staat toch echt vaak “patatje oorlog” en geen frietje oorlog

GroenTuintje schreef op 05-03-2023 om 18:04:

en op de kaart staat toch echt vaak “patatje oorlog” en geen frietje oorlog

Gewoon friet met stoofvleesaus  .

nou ik eet lekker patat vanavond met fritessaus 

patatter de pat pattatter de pat patat,patat,slogan uit de jaren 70

MMcGonagall schreef op 05-03-2023 om 17:04:

Oh en wat ik me ook afvroeg, op de prijslijsten staat dus ‘friet’? Ik vind het echt grappig, die verschillen. Ik zal eens opletten of hier de appelflappen ook als zodanig op de bordjes staan, maar dan moeten jullie even geduld hebben tot december.

Net geweest en tot mijn ontzetting staat bij onze patatboer ‘frites’ op de prijslijst. Het was druk en ik heb alleen maar mensen patat horen bestellen. Dat gaat gelukkig gewoon zoals het hier hoort.

Marty1984 schreef op 05-03-2023 om 18:10:

[..]

Gewoon friet met stoofvleesaus .

Heerlijk daar heb ik nu zin in.

GroenTuintje schreef op 05-03-2023 om 18:04:

en op de kaart staat toch echt vaak “patatje oorlog” en geen frietje oorlog

Nou hier bij de frietboer (m'n man zegt friettent) om de hoek staat gewoon 'friet oorlog' op de kaart hoor. (En oorlog is dan mayo, curry, uitjes én satésaus eroverheen.) 

#teamfriet dus. Ik vind patat ook helemaal niet lekker klinken, haha. 

De chips van Lays heten patatje mayo en frietje satésaus. Slim van ze, niemand gelijk geven.

MMcGonagall schreef op 05-03-2023 om 16:21:

[..]

Of je naar of te bed gaat, de deur open of los, krootjes of bieten, ons mam of mijn moeder.

Volgens mijn ouders was dat "hen bedde"

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.