Eten Eten

Eten

Stemmen: friet of patat?

Laten we deze discussie dan ook even aanwakkeren

Peiling

Friet of patat?
207 stemmen
47%
53%

patat. En het is niet frietsaus maar fritesaus en zal wel frans afkomst hebben. 

Friet en die koop je bij de frituur. Patatboeren hebben we hier ook, die noemt men ook wel landbouwer of aardappelboer

Friezinnetje schreef op 05-03-2023 om 13:33:

patat. En het is niet frietsaus maar fritesaus en zal wel frans afkomst hebben.

patates frites - fritessaus. Denk ik  

Oh en wij gaan naar de friettent. Frietzaak hoor ik in mijn omgeving ook vaak. Maar over het algemeen gewoon friettent. 

Team patat. 

Bij friet denk ik altijd aan lang, dun en slap. De McDonald's heeft friet. Patat is steviger en dikker. 

Meesje schreef op 05-03-2023 om 13:35:

Friet en die koop je bij de frituur. Patatboeren hebben we hier ook, die noemt men ook wel landbouwer of aardappelboer

En je schilt de piepers. 

Friet!!! Zelfs nu ik noordelijker woon blijf ik het stug gebruiken Patat…dat smaakt gewoon minder lekker en inderdaad de friettent ipv snackbar of patatzaak wat ze hier gebruiken. Vreselijk! 

Malibu2 schreef op 05-03-2023 om 13:55:



Bij friet denk ik altijd aan lang, dun en slap. De McDonald's heeft friet. Patat is steviger en dikker.

Dit dus, er zou, net als bij de beignets-flap-vraag een foto bij moeten of het voor mij friet of patat is 

Auwereel schreef op 05-03-2023 om 14:19:

[..]

Dit dus, er zou, net als bij de beignets-flap-vraag een foto bij moeten of het voor mij friet of patat is

franse frietjes zijn frieten, de rest is patat

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

05-03-2023 om 14:21

We zeggen het beide. Ik liet net mijn 4 jarige een plaatje zien en hij zei “lekker frietjes! Wanneer eten we weer eens patat”   

Friezinnetje schreef op 05-03-2023 om 14:20:

[..]

franse frietjes zijn frieten, de rest is patat

En Vlaamse friet dan? Dat zijn geen Franse, is dat dan patat? Terwijl ze Vlaamse friet heten? Oprechte vraag.

afrodite05 schreef op 05-03-2023 om 14:22:

[..]

En Vlaamse friet dan? Dat zijn geen Franse, is dat dan patat? Terwijl ze Vlaamse friet heten? Oprechte vraag.

dat is patat idd. Belgische patat

Patat kennen we hier niet. Doe mij maar lekker friet!

Ik vind patat ook echt vies klinken. 

Koekjez schreef op 05-03-2023 om 14:34:



Ik vind patat ook echt vies klinken.

Ja ik ook.

Bestel je dan ook een friet met of een friet speciaal met curry? Dat klinkt echt heel apart. En als scheldwoord een zak friet in plaats van zak patat?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.