Eten Eten

Eten

Sinterklaassnoep

Vanavond bij Heel Holland Bakt waren er deelnemers die niet precies wisten wat borstplaat is. Hoe dan? Is dat iets voor de oudere generatie?
Borstplaat en marsepein zijn mijn favoriete sinterklaassnoep. Speculaas eet ik wel als het zo uitkomt, maar ik zou het zelf niet kopen. Gevuld speculaas van een goede bakker dan weer wel
Wat is jullie favoriet?

Gsleutel schreef op 01-12-2025 om 11:36:

[..]

Daarom koop ik bij de AH de strooisnoep in een los zakje. Daar zitten veel van die harde lettertjes (en balletjes) in. Aangevuld met schuipjes en tumtummetjes (https://www.ah.nl/producten/product/wi482631/ah-strooisnoep).

Jij bent fantastisch! Ik ga nu naar ah! 

CreaBea schreef op 01-12-2025 om 10:55:

Speculaaspop, dat vond ik als kind een feestje! En zo'n chocolade wiegje met baby erin. Het dekentje (en het kindje?) van suikerwerk, de rest chocolade

Dat wiegje met roze of blauw dekentje vond ik als kind zo mooi om te zien.  Wij kregen dat nooit in onze schoen.  Toen wij onze schoen nog zetten waren mijn ouders nog arm (jaren '70). We kregen een doosje rozijntjes (overgebleven van Sint Maarten) of een mandarijn.  Waren we heel tevreden mee.  

wild-flower schreef op 01-12-2025 om 15:22:

[..]

Ik gebruik dit recept:
https://marikebol.com/2018/11/29/glutenvrije-taaitaai-zonder-geraffineerde-suikers/

alleen het recept klopt niet, want in de ingrediëntenlijst staat geen abrikozenjam en in de beschrijving wel. 

Ysenda schreef op 01-12-2025 om 15:46:

[..]

alleen het recept klopt niet, want in de ingrediëntenlijst staat geen abrikozenjam en in de beschrijving wel.

Ik gebruik geen jam in het recept

ik ben dol op gevulde speculaas  
chocolade pepernoten, vroeger was ik dol op marsepein nu wat minder. 
borstplaat heb ik lang niet gegeten, 

Typisch Sinterklaas vind ik pinda’s doppen, mandarijntjes pellen en warme chocolademelk met slagroom.  snoepgoed is niet zo aan mij besteed, al
vind ik de ah snoepmix die wordt genoemd, goed te eten. Glutenvrij 

images?q=tbn:ANd9GcR-nETsaKyBbAdpfTqcSk-QzaK2UVelS4wHc1RdMbJ-tg&s

Gevulde speculaas, banketstaaf of letter, marsepein en een chocolade letter vind ik echt lekker.
Borstplaat al heel lang geleden voor het laatst gegeten. Mijn schoonmoeder maakte het in hartjes vorm.
Kikkers en suikerbeesten heb ik nooit lekker gevonden.
Ik kreeg als kind ook weleens dat wiegje en altijd een hart van chocolade. 

Ik ken het niet.  Nooit gezien (voor zover ik weet) en dus ook nooit gegeten.

Ik eet van al dat sinterklaas spul alleen chocoladeletter, kruidnoten en schuimpjes 
De rest is niet aan mij besteed 
Voor de kinderen hoef ik ook niet anders mee te nemen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.