Eten
Teigera
17-07-2021 om 08:45
Plaats hier je weekmenu
Gekopieerd van Viva, een topic waar je je weekmenu kunt plaatsen en die van anderen ter inspiratie kunt lezen.
Teigera
09-11-2025 om 14:12
Omdat man niet lekker was heb ik dinsdagavond niet gekookt, maar voor mezelf wat uit de vriezer opgewarmd. Kinderen waren op schoolkamp dus die waren sowieso al onder de pannen. Alles schoof een dagje op, en het visje met broccoli is ertussenuit gevallen.
Ma: vega schnitzel met bloemkool en gebakken aardappelen
Di: moeten man en kinderen maar even bedenken, ik ben in de sauna en eet ook daar
Wo: citroenrisotto met courgette, kaas & pijnboompitjes
Do: noedelsoep met ei, kip, taugé, maïs, spinazie
Vr: hapjes - courgettesoep, vega nuggets, Turks brood met smeersels, ik bedenk nog wel wat lekkere dingetjes
Za: 'restjes'curry: met bloemkool, courgette, spinazie, paprika, ik zie wel wat ik overheb in de groentela
Duufje
12-11-2025 om 10:06
Ma: broccoli met een basilicumsausje uit de vriezer, rundersaucijsjes en gekookte aardappelen
Di: stamppot rauwe andijvie, met ouderwetse karnemelksaus
Wo: restjes uit de vriezer. Ik heb er een bakje nasi, een bakje witte rijst en een bakje prut voor bij de rijst uitgehaald. De vriezer raakt eindelijk weer wat opgeruimd nu. Het moet snel Kerst worden, dan gaan de stoofperen er ook uit. Die nemen een halve la in beslag ![]()
Do: spitskool, gekookte aardappels en worstjes omwikkeld met spek
Vr: afhaalpizza (schoonmoeder kookt)
Za: chili con carne
Zo: patatdag
Teigera
14-11-2025 om 09:08
Za: eieren 'blado' met taugé, paprika en spinazie voor man en mij, kinderen krijgen restje bloemkoolovenschotel want die zijn niet dol op pittig eten
Zo: 'kerrie bengala' met kip, sperziebonen en rijst
Ma: quesedilla's met cheddar en prei, avocado, salade met cashewnoten
Di: https://marleyspoon.nl/menu/533651-krokante-grillkaas-met-appel-uienchutney-met-bloemkool-en-aardappels
Wo: pasta denk ik - even aan kind vragen, zij mag koken
Do: cevapcici met rijst en rauwkost
Duufje
17-11-2025 om 09:28
Het weekend liep wat anders.
Vrijdag werd broodje hamburger, zaterdag zijn we naar de Italiaan gegaan. Zondag was patatdag, maar die verhuisde naar opa en oma samen met het grootste gedeelte van de rest van de familie. Het kwam spontaan, we hebben her en der frites en snacks uit vriezers getrokken en uiteindelijk had iedereen voldoende. Niet erg culinair en voedzaam, wel heel gezellig.
Ma: sperziebonen voor kind en mij, rode bieten uit de vriezer (nog steeds niet leeg
) voor man. Met gekookte aardappels en een gehaktbal.
Di: gebakken aardappels, wienerschnitzel en kropsla
Wo: Macaroni
Do: Boerenkoolstamppot
Vr: Patatdag ipv zondag
Za: Chili con carne
Zo: Verjaardag met buffet
Teigera
19-11-2025 om 15:53
Wo: boerenkoolstamppot met worst en spekjes heeft kind gekozen om te gaan maken
Do: vega kaasschnitzel, gebakken aardappeltjes, geroosterde bloemkool uit de oven
Vr: cevapcici op flatbread, uitgebreide salade erbij en wat patatjes
Za: citroenrisotto met rucola, garnalen en sperziebonen
Zo: Pasta pesto met brie uit de oven | De Hippe Vegetariër
Ma: Vegetarische moussaka - ik bereid hem zondag al voor, want maandag drukke dag met werk en sport en hobby
Di: kip in Javaanse marinade, roerbakgroenten, rijst
Duufje
27-11-2025 om 09:11
De week is al bijna voorbij, maar ach.
Ma: AVG - broccoli, basilicumsaus (met gedroogde basilicum, de plant is nu echt dood en niets meer in de vriezer), verse worst
Di: AVG - rode bieten, gepaneerde speklapjes
Wo: Pasta met gehaktballetjes in tomatensaus
Do: Gebakken aardappels, wienerschnitzel, gemengde salade
Vr / Za: Nog geen idee, moet morgen boodschappen doen
Zo: Patatdag
Teigera
29-11-2025 om 12:00
Wo: werd kliekjes, ruimde lekker op uit de vriezer
Do: jongste jarig, op zijn verzoek werden het hamburgers van papa, frietjes en salade - toe tiramisu van mama
Vr: pannenkoeken
Za: tagliatelle met zalmpesto-saus, zongedroogde tomaten, broccoli en gewone tomaten
Zo: gebakken vis uit de oven, salade, geroosterde rozemarijnaardappeltjes
Ma: tortellini uit de oven met spinazie en kaas (https://miljuschka.nl/pesto-tortellini-ovenschotel/) zoiets ongeveer, maar dan voeg ik spinazie en tomaten toe
Di: nasi met verschillende roerbakgroenten
Duufje
01-12-2025 om 10:11
Ma: gestoofde spitskool (in een scheutje sojasaus en ketjap) met gekookte aardappels en een runderworstje
Di: bloemkool met kaasssaus, gekookte aardappels en een gehaktbal
Wo: boerenkoolstamppot
Do: soep en hapjes. Wij vieren pakjesavond een avondje eerder en het jongste spul heeft ongetwijfeld geen rust voor een uitgebreide maaltijd ![]()
Vr: slibtongetjes met gebakken aardappels en sla
Za: lasagna
Zo: patatdag
Teigera
02-12-2025 om 14:52
Wo: hartige taart met broccoli, bloemkool, brie en cashewnoten (kind kookt)
Do: wraps met krokante kipstukjes, guacamole, rauwkost
Vr: spaghetti carbonara met erwtjes & tomatensalade
Za: bloemkool, vega kaasschnitzel, aardappelen
Zo: kip b'stilla met o.a. ingemaakte citroen (wil het potje uit de koelkast even opmaken)
Ma: Javaanse kerrie-kip met sperziebonen en rijst