Eten
Teigera
17-07-2021 om 08:45
Plaats hier je weekmenu
Gekopieerd van Viva, een topic waar je je weekmenu kunt plaatsen en die van anderen ter inspiratie kunt lezen.
Teigera
30-09-2025 om 21:15
Dinsdag en woensdag hebben we omgedraaid want dat kwam beter uit. Maar helemaal vergeten dat we vanwege Leids ontzet natuurlijk donderdag hutspot moeten eten! Dus dat wordt het, hutspot met Indonesisch gekruid rundvlees.
Vr: nasi met roerbakgroenten en vega stukjes
Za: zoete aardappel-pindastoof met granenmix en kruidige kip
Zo: https://onzefransekeuken.nl/2015/07/tomaten-amandeltaart-van-ottolenghi.html
Ma: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/aubergine-lasagne
Di: pasta carbonara met erwtjes, salade
Duufje
01-10-2025 om 08:39
Oohhhh... hutspot, heerlijk. Ik ken de connectie met Leids Ontzet, maar ik kom uit een ander deel van het land dus heb daar verder niets mee. Ik eet het overigens zelden, man lust het niet.
Ma: broccoli (hele vreemde, was geel uitgeslagen, leek haast meer op bloemkool... maar smaakte prima) met basilicumsaus, gekookte aardappels en verse worst
Di: ovenschotel met prei en kerriesaus
Wo: gebakken aardappels, gemengde salade en een biefstukje
Do: nasi met wat extra's
Vr: afhalertje met en bij schoonmoeder. Ik denk chinees, we hebben niet veel opties en er is wat gesloten wegens vakantie
Za: geen idee nog, misschien lasagne. Het zou fijn zijn om daar weer wat van in de vriezer te hebben, dus als ik tijd heb ga ik dat denk ik maken
Zo: patatdag
Teigera
03-10-2025 om 09:41
Duufje schreef op 01-10-2025 om 08:39:
Oohhhh... hutspot, heerlijk. Ik ken de connectie met Leids Ontzet, maar ik kom uit een ander deel van het land dus heb daar verder niets mee. Ik eet het overigens zelden, man lust het niet.
Ik eet het 1x per jaar, met Leids Ontzet, ik hou er namelijk helemaal niet van
. Maar ik ben met een Leidse man, die ieder jaar z'n best doet het toch voor mij acceptabel klaar te maken. Met kruidig stoofvlees, want dan heeft het tenminste wat meer smaak dan alleen die peen en ui.
Duufje
06-10-2025 om 08:27
Zaterdag is het zelfgemaakte kipsalon geworden ipv lasagna. Ik heb wat excuusgroenten (champignons, ui, paprika) door de kipshoarma gegooid en we hebben er allemaal van gesmuld.
Ook een flinke pan uiensoep gemaakt, die nu in bakjes in de vriezer staat.
Ma: rode kool voor kind en mij, bruine bonen voor man. Met rundersaucijsjes en gekookte aardappels
Di: roti op verzoek van kind. Man houdt niet van sperziebonen, dus ik haal voor hem wel een bakje met iets uit de vriezer
Wo: Macaroni
Do: stamppot rauwe andijvie met karnemelksaus als ik de karnemelk niet vergeet
Vr: pizza
Za: Weet ik nog niet, weet nog niet hoe de dag loopt.
Teigera
06-10-2025 om 09:48
Wo: spinaziekaasrondo, aardappeltjes, broccoli
Do: roerbaknoedels met vegetarische stukjes en veel groenten (zak roerbakgroenten, restjes uit de groentela, ik verzin wel wat)
Vr: linzensoep, hapjes, rauwkostsalade
Za: rode kool, worstje, gekookte aardappels
Zo: orzo met tomaten (uit "de groene bakplaat" van Rukmini Iyer)
Duufje
08-10-2025 om 09:55
Kleine wijziging wegens geen andijvie bij de super ![]()
Vandaag wordt het bloemkool met kaassaus en een worstje
Morgen de macaroni
Teigera
10-10-2025 om 09:22
Teigera schreef op 06-10-2025 om 09:48:Vr:
linzensoep, hapjes, rauwkostsaladepizza
Za:rode kool, worstje, gekookte aardappelswe krijgen eters, lief kookt Surinaams met sperziebonen en rijst
Zo:orzo met tomaten (uit "de groene bakplaat" van Rukmini Iyer)rode kool, worstje, geroosterde aardappels
Ma: couscous met geroosterde bloemkool, trostomaten, vega kipstuckjes
Di: Indiase curry met bloemkool, kikkererwten en naan
Wo: mag oudste kind koken, zij kiest dan ook wat er gegeten wordt
Do: iets van pasta denk ik - even kijken wat kind kookt
Vr: een dagje dierentuin, zal wel een patatje worden
Duufje
13-10-2025 om 10:00
ma: gestoofde spitskool (met beetje sojasaus en ketjap), gekookte aardappels en een Duitse biefstuk. Iemand trouwens enig idee waarom dat Duitse biefstuk heet?
di: stamppot rauwe andijvie met karnemelksaus poging 2
wo: uiensoep met een broodje
do: nasi
vr/za/zo weekendje weg met vrienden. Geen idee hoe dat er precies uit gaat zien, maar eten is over het algemeen een belangrijk onderdeel
.
Teigera
15-10-2025 om 08:34
Vandaag maakt kind wraps. Morgenavond wordt het een cordon blij met broccoli en gebakken aardappelen. Vrijdag frietjes na de dierentuin, zaterdag schuiven we aan bij vrienden en vanaf zondag zijn we een paar dagen weg - zal wel makkelijk pastaatje enzo worden. Komt goed.
Duufje
15-10-2025 om 13:53
Duufje schreef op 13-10-2025 om 10:00:
ma: gestoofde spitskool (met beetje sojasaus en ketjap), gekookte aardappels en een Duitse biefstuk. Iemand trouwens enig idee waarom dat Duitse biefstuk heet?
di: stamppot rauwe andijvie met karnemelksaus poging 2
wo: uiensoep met een broodje
do: nasi
vr/za/zo weekendje weg met vrienden. Geen idee hoe dat er precies uit gaat zien, maar eten is over het algemeen een belangrijk onderdeel.
De woensdag (vandaag) wordt rode bietjes met een gehaktbal. Man loopt al dagen te zeuren dat hij veel te lang geen gehaktbal meer heeft gehad
Dus ik heb maar rode bietjes en gehakt uit de vriezer gehaald ipv soep.
Teigera
24-10-2025 om 09:14
Wo: aardappeltjes, broccoli, vegetarische 'kip'-schnitzel
Do: Sloveens gerecht van gevulde paprika (met rundergehakt, rijst, kruiden en dan stoven in een tomatensaus)
Vr: restjes, de vriezer moet leeg: we hebben verschillende soorten aardappeltjes, een vega kipschnitzel, little willies, rode kool, spinazie, sperziebonen
Za: roti - lief en ik eten samen, de kinderen zijn uit logeren
Zo: gnocchi met salsiccia, vijgen, prei en tomatensaus
Ma: hartige taart met bloemkool, broccoli, cashewnoten en brie
Di: rijst met woksaus, vegetarische stukjes, roerbakgroenten
Wo: aardappelpreisoep, gyoza
Teigera
27-10-2025 om 16:20
Dinsdag wordt het Indiase curry met bloemkool, erwtjes, plantaardige "kip"- stukjes en rijst. Woensdag blijft soep met gyoza staan.
Do: kibbeling, aardappeltjes, geroosterde wortelen
Vr: shakshuka met brood
Za: Chicken arrabbiata stew & parmesan dumplings recipe | Good Food
Zo: Risotto met gepofte knoflook, tijm & mascarpone – tastyhealthycooking
Ma: uit eten
Duufje
30-10-2025 om 09:58
Ma: sushi
Di: gestoofde spitskool met gekookte aardappels en draadjesvlees
Wo: gebakken aardappels, gemengde salade en hamburgers (nog in de vriezer van het bbq seizoen)
Do: allerlei restjes, de vriezer moet een beetje opgeruimd. Ik heb er roti, pastasaus en rijst met iets uitgehaald. Idiote combi, maar in elk geval voor ieder wat wils ![]()
Vr en za: geen idee nog
Teigera
04-11-2025 om 13:51
Di: pasta met champignons, hamblokjes, mascarpone, spinazie
Wo: nasi met vega stukjes, nasigroente, zelfgemaakte satésaus
Do: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1201380/polpette-della-nonna-van-giorgia-s-kitchen
Vr: gebakken visje, broccoli, gebakken aardappeltjes
Za: rijst met "geschnetzeltes", champignons, rauwkost erbij
Zo: fusillo bucato lungo (soort langgerekte, holle fusilli is dat) met ragu alla genovese
Duufje
05-11-2025 om 08:25
Afgelopen vrijdag werd patatdag, zaterdag tortellini met tomatensaus, zondag pizza
Ma: bloemkool met kaassaus, gekookte aardappels en verse worst
Di: gebakken aardappels, kropsla en wienerschnitzel
Wo: sperziebonen, gekookte aardappels en een kipsateschnitzel
Do: boerenkoolstamppot. Ik vind het er eigenlijk nog geen weer voor en maak ook dit keer geen grote pan. Dat durf ik niet als 'de vorst er nog niet over is geweest', maar ik had er toch zin in
Vr: waarschijnlijk een afhalertje of iets snels onderweg
Za: uiensoep, kipvleugeltjes, gemengde salade en iets van aardappelen