Eten Eten

Eten

Plaats hier je weekmenu

Gekopieerd van Viva, een topic waar je je weekmenu kunt plaatsen en die van anderen ter inspiratie kunt lezen.

Het afgelopen weekend liep wat anders, vrijdag werd frietdag en zondag werden we uitgenodigd voor een bbq. Was allemaal lekker en gezellig, dus niets te klagen.

Ma: stamppot rauwe andijvie (met ouderwetse karnemelkse saus)
Di:  rode bietjes, gekookte aardappels en een speklapje
Wo: broodje pulled chicken (over van zaterdag) en een salade
Do: pizza
We gaan een weekend weg met vrienden. Vrijdag uit eten, zaterdag bbq en zondag zal wel de grote gele M worden op de terugweg.

Teigera

Teigera

16-09-2023 om 10:11 Topicstarter

Beetje druk gehad met allerlei afspraken en schoolkamp en dat soort dingen. Nu weer in het ritme zien te komen.
Vr: we kregen aanschuivers, had twee soorten flammkuchen, quiche met broccoli en bloemkool, cashewnoten en brie
Za: linzensoep, flammkuchen, eiermuffins met pulled pork en erwtjes
Zo: ben met oudste kind op een (kinder)festival, man en jongste moeten maar even iets verzinnen
Ma: vega kaasschnitzel, bloemkool, broccoli, aardappel met knoflook en rozemarijn uit de oven
Di: pasta rode saus met flinke zak roerbakgroenten en vegetarisch gehakt
Wo: rijst met sperziebonen en kipdijfilet in saus (geschnetzeltes)

Dinsdag pasta gorgonzola uit diepvries Lidl met courgetteblokjes erdoor
Woensdag; Knorr risotto met courgette,verwten, prei, Champions, kipfilet
Donderdag andijvie stamppot met melk en kaas
Vrijdag Sperziebonen met kip,satesaus en rijst
Zaterdag Aubergine met vleestomaat in tomatensaus met rijst
Zondag: Andijviestamppot
Maandag Kropsla met tomaat en feta met kant en klare pie

ma: aardappels, spinazie en vega
Di penne met tomatensaus
Woe https://www.eefkooktzo.nl/eenpansgerecht-met-kip/
Do rest 
Vrij rode curry met rijst of gnocchi met courgette , afh waar ik zin in heb 
Za ik heb een uitje, rest belegt zelf pizza 

We zijn een heerlijk weekend weg geweest en hebben lekker, veel en vet gegeten en ook wat meer gedronken dan tijdens andere weekends. Dus nu maar weer eens even aan de Hollandsche Pot

Ma: gekookte aardappels, bloemkool met kaassaus en kip cordon-bleu. De bloemkool was niet helemaal jofel, was bruin vanbinnen. Het was een grote gelukkig, dus ik kon er voldoende afhalen voor 3.
Di: gekookte aardappels, brocolli met basilicumroomsaus en een verse worst. 
Wo: gebakken aardappels, schnitzel en sla
Do: opgebakken nasi met een gebakken ei
Vr: afhaal bij schoonmoeder
Za: nog geen idee, ik heb wel zin in pasta met gehaktballetjes. Maar man en kind niet denk ik. 
Zo: frietdag

Voor kind bij ons woonde aten wij veel 'tropischer', het is eigenlijk heel idioot dat we zo ouderwets hollands eten nu. Kind lust alles eigenlijk, dus dat is ook niet de reden. Ik denk dat het vooral is omdat het lekker snel klaar is en we vaak wat haast hebben rond etenstijd en ook omdat ik op maandag boodschappen doe voor de hele week en dat best lastig vind. Ik moet daar eens wat aan gaan doen denk ik

Bij ons weer gewoon de ouderwetsche hollandse pot hoor
Ik heb man en kind gevraagd of ze niet eens iets anders willen eten, maar ze keken me aan alsof ze water zagen branden. We eten toch altijd lekker was de reactie. Nou prima, dan houden we het zo.

Ma: stamppot rauwe andijvie 
Di: rode bietjes, aardappelen en een gehaktbal
Wo: broodje hamburger met sla
Do: bloemkoolschotel
Vr: uit eten
Za: geen idee nog. De pasta is erdoor gekomen afgelopen zaterdag, dus nu maar iets verzinnen wat man en kind heel lekker vinden om te compenseren...
Zo: frietofietsindietrantdag

Ma pasta pesto met vega kipstukjes
Di geroosterde groenten uit de oven waaronder spruitjes
Woe spaghetti
Do kip jambalaya 
Vrij rest
Za soep met broodjes, ik heb nog courgette en pompoensoep in de vriezer
Zo bij familie 

Teigera

Teigera

27-09-2023 om 15:12 Topicstarter

Do: kabeljauw met mosterdsaus, sperziebonen, aardappeltjes
Vr: pasta met https://eerlijkereten.nl/diner/hemelse-stoofpot-met-kip/
Za: https://www.boodschappen.nl/recept/gevulde-courgette-met-walnoten-en-mozzarella/ met aardappelen
Zo: vega nasi (tofu, omelet, veel groenten, satesaus)
Ma: hutspot met stukje vlees, het is immers twee oktober dus dat "hoort" 
Di: wraps met pulled pork - beetje zoiets: https://brendakookt.nl/recepten/pulled-pork-tortilla/
Wo-do-vr: maaltijdbox wordt dinsdag geleverd, daarin zit 'hartige pastei met vega groenteragout'- 'bulgurbowl met zalmsnippers, broccolirijst en pesto'- vega burger op Italiaanse wijze met tomatensalsa en aardappelen

Ma: rijst met zut (prutje met in dit geval champignons, prei en wat restjes groenten met room en kruiden)
Di: wienerschnitzel, gebakken aardappels en gemengde salade
Wo: broccoli met basilicumsaus, gekookte aardappels en een slavink
Do: haast, dus we halen loempia met stoofvlees bij de Chinees (is een flink ding, volledige maaltijd)
Vr: bloemkool ovenschotel
Za: geen idee nog, kind is uit logeren dus grote kans dat man en ik ergens gaan eten
Zo: we halen kind op rond etenstijd, dus waarschijnlijk de grote gele M

Teigera

Teigera

06-10-2023 om 11:15 Topicstarter

Za: pastasalade met avocado, komkommer, sla, tomaten, spekjes, gerookte kip, honingmosterddressing
Zo: lichte erwtensoep met tuinkers, empanadas, restje hutspot met stoofvlees (kliekjesdag )
Ma: pasta met ragu, roergebakken spinazie
Di: rauwe andijviestamppot met brie en walnoten
Wo: vega kaasschnitzel, broccoli, gebakken aardappelen
Do: biryani rijst met sperziebonen

Ik heb het gemakkelijk deze week.
Ma: AGV - bloemkool met kaassaus en een gepaneerde hamburger
Di: AGV - rode bietjes met een gehaktbal
Wo: broodje pulled chicken en gemengde salade
Do - Vr - Za uit eten. We gaan een paar daagjes weg en niet koken
Zo: geen idee nog hoe laat we terug zijn, dus iets onderweg of een afhalertje denk ik.
Daarna weer even op de gezondere tour en een beetje besparen  

ma: paprika-tomaat soep (groenten moesten op maar er zijn lekkerdere dingen)
di: lasagne
wo: quiche met broccoli en blauwe kaas
do: opgebakken zuurkoolrestje
vr: restje quiche
za en zo niet thuis

Teigera

Teigera

16-10-2023 om 21:03 Topicstarter

Za: lasagne met spinazie, tomaat, gerookte zalm en ricotta - bastognemousse toe
Zo: uit eten geweest
Ma: aangeschoven bij ouders, bobotie
Di: taco's met pulled pork & groenten
Wo: mag man even verzinnen
Do: aardappeltjes met voor ieder naar keuze een spinaziekaasrondo - gepaneerd stukje vis - vegetarische balletjes, en broccoli (vriezerrestjes opmaken)
Vr: https://www.hellofresh.nl/recipes/verse-conchiglie-met-mozzarella-uit-de-oven-60812d4ceae7ff4d565dd162 - zoiets, maar dan zonder die ketchup, gewoon zelfgemaakte tomatensaus

Heerlijk genoten van een paar dagen weg (en nat geregend en haast weg gewaaid, maar dat mocht de pret niet drukken) en nu een paar rustige dagen. Kind is op kamp en wij gewoon aan het werk, maar daarnaast rommelen we maar wat aan. Best wel lekker een paar dagen.

Ma: gebakken krieltjes, gemengde salade en een jalapenoworstje
Di:  Noedels met gewokte groenten en kip
Wo: uit eten (tapas)
Do: tagliatelle, tomatensaus met balletjes
Vr / Za geen idee nog
Zo: frietofzoiets-dag

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.