Eten Eten

Eten

Oliebol met of zonder?

Gewoon een luchtige vraag Welke oliebol eet jij het liefst, met of zonder krenten/rozijnen?

Vroeger hadden wij alleen "met". Die vond ik nooit lekker, die half verbrande krenten/rozijnen aan de buitenkant verpestten voor mij de smaak van de hele bol. Sinds ik ze zelf koop, koop ik altijd zonder. 

Peiling

Bol met of zonder rozijnen/krenten?
125 stemmen
50%
46%
5%

Ik hou van met, kinderen van zonder. Man van appelbeignets. 

Ik bak ook nog een speciale soort. Vorig jaar met stroopwafel stukjes, dit jaar met oreo. Deeg staat te rijzen dus ben benieuwd. 

Zonder, maar voor de liefhebber bak ik er ook een paar met.

Absoluut met! Zonder vind ik er niks aan. Kinderen willen zonder en man eet alles.
Ik haal ook appelbeignets, lekker!

Met en zelfgebakken! Ga straks beginnen. Een recept van mijn oma en 2 kg bloem /gist / enz ingeslagen dus ik kan wel even vooruit 😁

Als ik daarna nog zin heb bak ik ook appelflappen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

31-12-2023 om 08:43

Dank je TO voor deze belangrijke levensvraag. Nu kan ik eindelijk zien wie mijn échte gelijken zijn

Absoluut zonder! En met veel, teveel, veel teveel, poedersuiker.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

31-12-2023 om 08:45

Oh, en appelbeignets! Heerlijk

Met zonder vind ik niet lekker, maar appelflappen vind ik een stuk lekkerder. Appelflappen heb ik ook samen met mijn zoon zelf gebakken. De laatste jaren bak ik niet meer maar doet hij het naar opa's recept.

absoluut zonder. Maar schoonfamilie wil alleen maar met, dus bak ik beiden. Ga zo aan de slag. 
Ik ben gek op de appelflappen maar heb geen zin om de hele dag alleen in de schuur te staan dus die bak ik niet alleen de oliebollen in 2 soorten. 

Met! Mijn man en ik eten allebei met krenten. De kinderen zonder. Dus een gemengd zakje gekocht gisteren 😋

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

31-12-2023 om 08:55

Oh, en kniepertjes! Daar ga ik zo dadelijk aan beginnen. Die zijn hier in huis de favoriet. Als ik huisgenoten de keuken niet uitjaag verdwijnen ze net zo snel als dat ik ze bak.

Ik heb ze het liefste zonder, maar mijn man juist met. Mijn schoonmoeder bakte altijd met en sinds ze er niet meer is bakt mijn man. Hij probeert wel een paar zonder te bakken voor mij, maar de meeste jaren gaat het fout, omdat hij de rozijnen en krenten er al doorheen heeft gedaan en er niet meer aan gedacht heeft wat deeg apart te houden. Dus ik eet ze bijna altijd met helaas. Dit jaar gaat hij niet bakken en ga ik straks met kleuter een doosje donuts uitzoeken. Beter voor onze lijn ook, want hij bakt altijd veel te veel. Net als zijn moeder altijd deed trouwens. De oliebollen van mij man zijn trouwens wel beter. Hij kijkt wel naar de temperatuur van de olie en is elk jaar aan het kijken hoe het nog beter kan. Zijn moeder deed maar wat. Die dingen waren echt te vet altijd.

Coreopsis schreef op 31-12-2023 om 08:43:

Dank je TO voor deze belangrijke levensvraag. Nu kan ik eindelijk zien wie mijn échte gelijken zijn

Absoluut zonder! En met veel, teveel, veel teveel, poedersuiker.

Ja, dit dus!😋

ook absoluut zonder.
Met krenten/ rozijnen vind ik niet lekker 
Man en kinderen eten beide 
Ik vind een ananasbol ook erg lekker 

Met! Ik bak ze altijd zelf met krenten, rozijnen en appelschaafsel, en alleen voor mezelf ook nog wat sukade erdoor. Dat lust verder niemand. Zo'n deegbal zonder vulling vind ik echt niet om te nassen. 

En appelbeignets bak ik ook,  die zijn ook altijd geliefd door iedereen. 

afrodite05

afrodite05

31-12-2023 om 09:06 Topicstarter

Coreopsis schreef op 31-12-2023 om 08:43:

Dank je TO voor deze belangrijke levensvraag. Nu kan ik eindelijk zien wie mijn échte gelijken zijn

Absoluut zonder! En met veel, teveel, veel teveel, poedersuiker.

Hahaha you're welcome 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.