Eten Eten

Eten

Nieuw in de winkel

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

31-08-2024 om 09:32

ik zie ook overal nog gewone toetjes staan, en die proteïne idd ook. Maar nog genoeg andere toetjes

Friezinnetje schreef op 31-08-2024 om 09:32:

ik zie ook overal nog gewone toetjes staan, en die proteïne idd ook. Maar nog genoeg andere toetjes

Er is ruimte gemaakt voor die eiwittroep door andere soorten uit het assortiment te halen.  Is gewoon heel naar als het verdwenen product net jouw favoriet was. 

Vorige week de Kips plantaardige zalmspread en vandaag de plantaardige  tonijnspread  geprobeerd .
Ik vind ze allebei niet te eten . Brrrrr wat vies .

photo-2025-07-08-13-09-17.jpg

wild-flower schreef op 08-07-2025 om 13:09:

Vorige week de Kips plantaardige zalmspread en vandaag de plantaardige tonijnspread geprobeerd .

Bij dat soort producten denk ik altijd: WAAROM?????

Vegetarische mensen eten uit overtuiging geen vlees dus zitten zij te wachten op producten die smaken als kip of tonijn? Volgens mij niet........

Ik koop het ook bewust niet. Wij eten al lang niet meer alle dagen vlees maar dan eten we kaas ei of peulvruchten daar kan je best wat lekkers mee maken zonder dat je vlees mist. 

Bakblik schreef op 08-07-2025 om 13:15:

[..]

Vegetarische mensen eten uit overtuiging geen vlees dus zitten zij te wachten op producten die smaken als kip of tonijn? Volgens mij niet........

Sommigen wel hoor. Je kan het toch nog steeds lekker vinden, ook al kies je ervoor het niet te eten? De meeste mensen die vegetariër zijn, zijn dat niet omdat ze vlees niet lekker vinden.

Peaches schreef op 08-07-2025 om 13:17:

[..]

Sommigen wel hoor. Je kan het toch nog steeds lekker vinden, ook al kies je ervoor het niet te eten? De meeste mensen die vegetariër zijn, zijn dat niet omdat ze vlees niet lekker vinden.

Ik eet bijvoorbeeld heel graag de vegetarische mini smeerworstjes van Kips. Ik eet nog wel vlees maar heel weinig en nooit op brood. Ik vind dit een heerlijke vervanger. Ik was vroeger gek op smeerworst.

Herfstappeltaart schreef op 08-07-2025 om 13:21:

[..]

Ik eet bijvoorbeeld heel graag de vegetarische mini smeerworstjes van Kips. Ik eet nog wel vlees maar heel weinig en nooit op brood. Ik vind dit een heerlijke vervanger. Ik was vroeger gek op smeerworst.

Ik ook! Echt lekker en heel handig.

wild-flower schreef op 08-07-2025 om 13:09:

Vorige week de Kips plantaardige zalmspread en vandaag de plantaardige tonijnspread geprobeerd .

Ik vind deze wel lekker. Smaakt niet zoals in mijn herinnering 1 op 1 naar tonijn of zalm, maar wel vissig. Redt het overigens niet bij vuna van garden gourmet.

Bakblik schreef op 08-07-2025 om 13:15:

[..]

Ik koop het ook bewust niet. Wij eten al lang niet meer alle dagen vlees maar dan eten we kaas ei of peulvruchten daar kan je best wat lekkers mee maken zonder dat je vlees mist.

Ik denk niet dat elke vegetariër vlees 'vies' (dus niet lekker) vindt, al zullen ze er best zijn. Veel vegetariërs eten geen vlees om ethische redenen (geen dieren doden voor consumptie) of omdat de vleesindustrie invloed heeft op het milieu. Maar dat wil dus niet zeggen dat ze vlees niet lekker vinden. Kennelijk is er wel vraag naar vlees- en visvervangende producten die qua smaak en textuur lijken op vlees of vis. 

Ik heb de Kips plantaardige tonijnspread geproefd en ik vind de geur heel smerig en de smaak vond ik ook niet lekker. De zalmvariant heb ik nog niet geproefd, heb die behoefte ook niet.

Voor de duidelijkheid: ik ben geen vegetariër.

AHI-43545239393137333737.jpg

Zo jammer dat de AH mini fruit ijsjes uit het assortiment zijn gehaald .
Ik kocht deze altijd voor de kleinkinderen ( tot 4 jaar ) en vond dit een heel fijn formaat  ( 15 gram ) .
Alle andere ijsjes ( 50 gram ) vind ik te groot . 
Bij geen een andere supermarkt hebben ze dit formaat helaas .
Of wel ? 

Het is er al een tijdje naar ik had het nog nooit gekocht.  Volkoren zelfrijzend bakmeel. Eerste baksel de helft van het witte meel vervangen door volkorenmeel. Resultaat: gortdroog baksel.
Gisteren aan chat gevraagd hoeveel extra vocht erbij moest. Goed uitgerekend hoeveel melk er dan extra bij moest in mijn kruidkoek. 10-15% extra vocht per 100 gram volkorenmeel dat kwam voor mijn recept op 25 ml extra. Ook de rozijnen er zonder goed uitlekken in gedaan en nog steeds is het eindresultaat te droog. 
Iemand een idee? Liefst gebaseerd op ervaringen. 

Bakblik schreef op 15-11-2025 om 10:57:

Het is er al een tijdje naar ik had het nog nooit gekocht. Volkoren zelfrijzend bakmeel. Eerste baksel de helft van het witte meel vervangen door volkorenmeel. Resultaat: gortdroog baksel.
Gisteren aan chat gevraagd hoeveel extra vocht erbij moest. Goed uitgerekend hoeveel melk er dan extra bij moest in mijn kruidkoek. 10-15% extra vocht per 100 gram volkorenmeel dat kwam voor mijn recept op 25 ml extra. Ook de rozijnen er zonder goed uitlekken in gedaan en nog steeds is het eindresultaat te droog.
Iemand een idee? Liefst gebaseerd op ervaringen.

Te droog komt in mijn ervaring door te heet of te lang bakken. Gebruik je karnemelk? Ik kijk altijd naar de consistentie van het beslag omdat het per meelsoort en zelfs per ‘batch’ kan wisselen hoeveel vocht het meel opneemt. Ik weeg wel, maar pas het uiteindelijk aan op het oog en gevoel. Je voelt aan het beslag hoe ‘zwaar’ het is. Maar dat kan ik je niet even laten voelen via internet  .

ToetieToover schreef op 02-12-2025 om 00:45:

[..]

Te droog komt in mijn ervaring door te heet of te lang bakken. Gebruik je karnemelk? Ik kijk altijd naar de consistentie van het beslag omdat het per meelsoort en zelfs per ‘batch’ kan wisselen hoeveel vocht het meel opneemt. Ik weeg wel, maar pas het uiteindelijk aan op het oog en gevoel. Je voelt aan het beslag hoe ‘zwaar’ het is. Maar dat kan ik je niet even laten voelen via internet .

Dank voor je antwoord!  Mijn beslag zag er op het oog prima uit en was ook hanteerbaar op de manier hoe ik normaal toepas. Volgende keer zal ik nog wat extra vocht toevoegen. 

Ik had zelf al zitten denken om het meel eerst even te laten "weken" in de melk om te zorgen dat het vocht goed in de vezels zit voordat het de oven in gaat en dus minder makkelijk verdampt. 

Ik had zeker niet te heet of te lang gebakken.  Mijn oude oven raakt heel makkelijk van temperatuur af. Bij deze kruidkoek begin ik altijd 10 minuten voor einde baktijd al met controleren of hij gaar is. 

Bakblik schreef op 02-12-2025 om 07:05:

[..]

Dank voor je antwoord! Mijn beslag zag er op het oog prima uit en was ook hanteerbaar op de manier hoe ik normaal toepas. Volgende keer zal ik nog wat extra vocht toevoegen.

Ik had zelf al zitten denken om het meel eerst even te laten "weken" in de melk om te zorgen dat het vocht goed in de vezels zit voordat het de oven in gaat en dus minder makkelijk verdampt.

Ik had zeker niet te heet of te lang gebakken. Mijn oude oven raakt heel makkelijk van temperatuur af. Bij deze kruidkoek begin ik altijd 10 minuten voor einde baktijd al met controleren of hij gaar is.

Langer laten staan zou best eens kunnen helpen. Mijn glutenvrije baksels hebben ‘te droog’ altijd als aandachtspunt 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.