Eten Eten

Eten

Makkelijke lunchrecepten (om mee te nemen)

Hoi allemaal, 

Na een heerlijke lange vakantie (lang leve werken in het onderwijs!) is het weer zover: vanaf maandag begint het nieuwe schooljaar. Nu ben ik na werkdagen vaak behoorlijk moe, en dat komt o.a. doordat ik niet goed eet op mijn werk; als ik het druk heb merk ik mijn hongergevoel vaak niet zo goed op, waardoor ik aan het eind van de dag denk 'o ja, ik had nog twee boterhammen met kleffe kaas...' Nou denk ik dat een deel van de oplossing ligt in echt lekkere lunches meenemen, waardoor ik gedurende de dag toch verleid word om te eten, ondanks dat ik niet echt een hongergevoel heb. Ik hoop dat jullie mee een beetje kunnen inspireren hiervoor.

Paar handige dingen om te weten:
- ik eet vegetarisch
- tijd om het eten op te warmen is er niet echt, dus liever dingen die ook koud gegeten kunnen worden
- er is wel een koelkast waar ik mijn lunch in kan leggen

Alvast bedankt voor jullie input!

Groetjes,
Patatflip


ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-08-2021 om 12:48

Mijn favorieten:
Salades (bij voorkeur met linzen of andere peulvruchten, dressing los erbij)
Quiche - smaakt ook koud prima. soms neem ik een restje van de vorige dag mee, soms maak ik ze speciaal als meeneemlunch in een muffin vorm.

Bleekselderij salade: 
Gerookte kipfilet
Bleekselderij in kleine stukjes
Blikje mandarijntjes
Beetje rozijnen
Gesnipperd uitje
Ongezouten cashewnoten 

dit mengen met een dressing van Griekse yoghurt, klein scheutje ketjap, peper, zout, en wat je verder nog lekker vindt aan kruiden

Bleekselderij/eiersalade
Bleekselderij in stukjes
2 hardgekookte eieren
Uitgebakken spekjes of bacon
Uitje
Dressing van 1 eetl Mayo en 1 eetl Griekse yoghurt, kerriepoeder, peper

witlofsalade:
Witlof in stukjes (zonder dat harde hart)
Gerookte kipfilet
Uitje
Eitje
Dressing van Griekse yoghurt en Mayo, peper, zout en kerriepoeder (eventueel zoeten)

Hartige muffins zijn ook ideaal. Eigenlijk mini quiches. Kun je s ochtends uit de vriezer halen en rond lunchtijd zijn ze ontdooit en nog lekker koel

Patatflip

Patatflip

25-08-2021 om 12:50 Topicstarter

Coreopsis schreef op 25-08-2021 om 12:48:

Mijn favorieten:
Salades (bij voorkeur met linzen of andere peulvruchten, dressing los erbij)
Quiche - smaakt ook koud prima. soms neem ik een restje van de vorige dag mee, soms maak ik ze speciaal als meeneemlunch in een muffin vorm.

Kun je een voorbeeldje geven van een succesrecept voor salade? Ik ben niet zo creatief wat dat betreft haha. 

erinhanson schreef op 25-08-2021 om 12:48:

Bleekselderij salade:
Gerookte kipfilet
Bleekselderij in kleine stukjes
Blikje mandarijntjes
Beetje rozijnen
Gesnipperd uitje
Ongezouten cashewnoten

dit mengen met een dressing van Griekse yoghurt, klein scheutje ketjap, peper, zout, en wat je verder nog lekker vindt aan kruiden

Bleekselderij/eiersalade
Bleekselderij in stukjes
2 hardgekookte eieren
Uitgebakken spekjes of bacon
Uitje
Dressing van 1 eetl Mayo en 1 eetl Griekse yoghurt, kerriepoeder, peper

witlofsalade:
Witlof in stukjes (zonder dat harde hart)
Gerookte kipfilet
Uitje
Eitje
Dressing van Griekse yoghurt en Mayo, peper, zout en kerriepoeder (eventueel zoeten)

Oh ships, vegetarisch…..   gerookte kipfilet vervangen door van die vega reepjes?

Patatflip

Patatflip

25-08-2021 om 12:51 Topicstarter

De hartige muffins vind ik ook een leuk idee van jullie! Ik heb nog wel wat leuke quiche-recepten die ook prima als muffin kunnen. 

Hier ook een vegetarische juf met kleffe kaasboterhammen. Ik lees dus mee.

Patatflip

Patatflip

25-08-2021 om 12:51 Topicstarter

erinhanson schreef op 25-08-2021 om 12:50:

[..]

Oh ships, vegetarisch….. gerookte kipfilet vervangen door van die vega reepjes?

Haha geeft niet, daar verzin ik wel wat op. Bedankt voor je suggesties!

Couscous met wat groente erdoor, rozijnen, enz. is erg lekker en prima koud te eten. Wij nemen het vaak mee voor onderweg!

Pastasalade ook, maar dat is misschien een beetje een inkoppertje.

Makkelijk maar eentonig: stokbrood met hoemoes. Wel makkelijk en goedkoop te krijgen onderweg (AH to go enz), maar dat is voor jouw situatie niet zo relevant misschien.

Komkommer en tomaat heel fijn snijden, mengen met een bakje huttenkase en kruiden met zout, peper. Lekker om zo op te eten, maar ook lekker op een cracker

smoothies met groenten, tikken ook lekker weg!

Patatflip schreef op 25-08-2021 om 12:51:

[..]

Haha geeft niet, daar verzin ik wel wat op. Bedankt voor je suggesties!

Iets met begrijpend lezen en te veel enthousiasme. 

Patatflip

Patatflip

25-08-2021 om 12:54 Topicstarter

Grijsbaard schreef op 25-08-2021 om 12:52:

Couscous met wat groente erdoor, rozijnen, enz. is erg lekker en prima koud te eten. Wij nemen het vaak mee voor onderweg!

Pastasalade ook, maar dat is misschien een beetje een inkoppertje.

Makkelijk maar eentonig: stokbrood met hoemoes. Wel makkelijk en goedkoop te krijgen onderweg (AH to go enz), maar dat is voor jouw situatie niet zo relevant misschien.

Thanks! Wat voor kruiden/specerijen/andere smaakmakers doe jij door een couscous?

Patatflip

Patatflip

25-08-2021 om 12:54 Topicstarter

erinhanson schreef op 25-08-2021 om 12:53:

[..]

Iets met begrijpend lezen en te veel enthousiasme.

Haha nou het enthousiasme wordt erg gewaardeerd! 

Patatflip schreef op 25-08-2021 om 12:54:

[..]

Thanks! Wat voor kruiden/specerijen/andere smaakmakers doe jij door een couscous?

Heb het even nagevraagd bij m'n vrouw: "gerookte tofu, Violife feta, mango, rozijnen en qua kruiden doe ik altijd ras el hanout erdoor"

Ik ben normaal niet zo'n fan van couscous maar dit is echt lekker!

Patatflip

Patatflip

25-08-2021 om 13:17 Topicstarter

Grijsbaard schreef op 25-08-2021 om 13:14:

[..]

Heb het even nagevraagd bij m'n vrouw: "gerookte tofu, Violife feta, mango, rozijnen en qua kruiden doe ik altijd ras el hanout erdoor"

Ik ben normaal niet zo'n fan van couscous maar dit is echt lekker!

Klinkt goed, thanks!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.