Eten Eten

Eten

Kookboek

Ik wil wat meer variatie gaan aanbrengen in ons weekmenu. Wie weet er een duidelijk en toegankelijk kookboek met leuke recepten waar je geen halve dag voor in de keuken hoeft te staan? 


karin luijten: het grote zonder pakjes en zakjes- kookboek

en het ovenhandboek van dezelfde Karin Luijten.

Simple van Ottolenghi.

De boeken ( en website) van Chickslovefood

Lekker en simpel, eenvoudige maar lekkere recepten, zoals de naam al aangeeft dus. 
Kijk eens op hun site, daar vind je een heleboel recepten, dan weet je gelijk of het je aanspreekt. 
Het enige minpuntje vind ik dat er weinig groenten door de recepten zit, maar dit is makkelijk op te lossen. 

https://www.lekkerensimpel.com

keukenliefde of Brenda kookt!

ScarceKudu74

ScarceKudu74

20-12-2021 om 15:51

als het ook online mag zijn: smaakmenutie.nl 

De kookboeken van Karin luiten zijn idd prettig. En ook vind ik allerhande leuk om inspiratie uit op te doen.

Ik gebruik gewoon google om te koken. 

Vrijevlinder schreef op 20-12-2021 om 15:38:

Lekker en simpel, eenvoudige maar lekkere recepten, zoals de naam al aangeeft dus.
Kijk eens op hun site, daar vind je een heleboel recepten, dan weet je gelijk of het je aanspreekt.
Het enige minpuntje vind ik dat er weinig groenten door de recepten zit, maar dit is makkelijk op te lossen.

https://www.lekkerensimpel.com

Yep, deze wilde ik ook tippen! Hiermee heb ik flink variatie in onze weekmenu’s weten aan te brengen, en dat met pubers die af en toe best lastig zijn in wat ze wel/niet lusten. 


yette schreef op 20-12-2021 om 15:24:

Simple van Ottolenghi.

Die! 

Of De Groene Bakplaat van Rukmini Iyer. Allemaal snelle en makkelijke recepten die weinig tijd kosten (en weinig afwas opleveren). 

Mighty Spices - gerechten uit alle windstreken met maximaal 5 kruiden per gerecht 

Bloemenzee

Bloemenzee

20-12-2021 om 18:34 Topicstarter

Wat een fijne inspiratie al! Ik ga even googlen.

Ik heb ook een aantal kookboeken van Karin Luiten maar eerlijk gezegd vind ik haar smaakcombi's niet allemaal even geweldig uitpakken. Haar zonder pakjes en zakje kookboek is inderdaad wel handig.
Maar brownies bijvoorbeeld maakt ze met de combinatie rum en kaneel. Vond ik geen succes.

Leukerecepten.nl kijk ik ook graag op. En inderdaad de recepten op de site van AH.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.