Eten Eten

Eten

Sophia_!

Sophia_!

14-08-2021 om 16:38

Kip terug in de vriezer?

Even een vraagje: 
Ik had vanmiddag kipfilets uit de vriezer gehaald. Ze zijn nu half ontdooit, maar nu heb ik ze toch niet nodig vandaag. Kan ik ze terugleggen in de vriezer? Of beter van niet? 


Zou ik absoluut niet doen!

Sophia_!

Sophia_!

14-08-2021 om 16:40

Lavandula schreef op 14-08-2021 om 16:39:

Zou ik absoluut niet doen!

Niet he? Ik dacht het ook, maar begon te twijfelen.  

Het scheelt of je ze buiten of in de koelkast ontdooit hebt.

Nee, half ontdooien en dan weer invriezen is nooit een goed idee, maar zeker niet bij kip, vlees of vis.
Je kunt het wel bereiden en dan (volledig gaar dus) weer invriezen.

Sophia_!

Sophia_!

14-08-2021 om 16:43

Granny71 schreef op 14-08-2021 om 16:42:

Het scheelt of je ze buiten of in de koelkast ontdooit hebt.

Buiten. 

Normaal doe ik dat nooit, maar het was nu een beetje last-minute. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-08-2021 om 16:44

Uit de tijd dat ik nog vlees at: helemaal ontdooien en bakken, daarna kun je het weer invriezen. Bak het dan wel in kleine blokjes, ik weet niet of een heel stuk nog lekker is.

Maar volgens mij kun je het - mits in de koelkast ontdooid en niet te lang gewacht, prima opnieuw invriezen. Vlees in de koeling in de supermarkt is vaak ook al ingevroren geweest. Thuis invriezen is dan sowieso al de tweede keer.

Sophia_!

Sophia_!

14-08-2021 om 16:44

Lavandula schreef op 14-08-2021 om 16:42:

Nee, half ontdooien en dan weer invriezen is nooit een goed idee, maar zeker niet bij kip, vlees of vis.
Je kunt het wel bereiden en dan (volledig gaar dus) weer invriezen.

tuurlijk! Dit word de oplossing voor de kip. Bedankt 😃

Sophia_! schreef op 14-08-2021 om 16:43:

[..]

Buiten.

Normaal doe ik dat nooit, maar het was nu een beetje last-minute.

Dan idd bereiden en opnieuw invriezen.

Bv in kleine stukjes pittig kruiden voor door de sla. In kleine porties invriezen zodat je altijd wat kan pakken.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

14-08-2021 om 17:03

Ja bereiden en weer invriezen💪

nee, je kan er toch binnen een dag of 3/4 wat van maken? 

Coreopsis schreef op 14-08-2021 om 16:44:

Uit de tijd dat ik nog vlees at: helemaal ontdooien en bakken, daarna kun je het weer invriezen. Bak het dan wel in kleine blokjes, ik weet niet of een heel stuk nog lekker is.

Maar volgens mij kun je het - mits in de koelkast ontdooid en niet te lang gewacht, prima opnieuw invriezen. Vlees in de koeling in de supermarkt is vaak ook al ingevroren geweest. Thuis invriezen is dan sowieso al de tweede keer.

Hier staat op bakjes vlees die ingevroren zijn geweest dat ze niet opnieuw ingevroren kunnen worden. Kan wel als ze gebakken/ gestoofd of wat dan ook zijn

Viva-amber schreef op 14-08-2021 om 18:20:

nee, je kan er toch binnen een dag of 3/4 wat van maken?

Wil je die ontdooide kip zolang bewaren???

Viva-amber schreef op 14-08-2021 om 18:20:

nee, je kan er toch binnen een dag of 3/4 wat van maken?

Zou ik niet aandurven. En als de klaargemaakte kip weer ingevroren moet worden kan je dat ook maar beter zsm doen denk ik. 

Sophia_!

Sophia_!

14-08-2021 om 18:23

Granny71 schreef op 14-08-2021 om 16:45:

[..]

Dan idd bereiden en opnieuw invriezen.

Bv in kleine stukjes pittig kruiden voor door de sla. In kleine porties invriezen zodat je altijd wat kan pakken.

Dit ga ik doen, dat is echt een slim idee. Nooit over nagedacht.  

In de koelkast en binnen 3 dagen wat maken kan ook.  Zou het sowieso niet buiten de koelkast ontdooien 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.