Eten Eten

Eten

In navolging op gekke smaakcombinaties: Wat vind jij echt heel vies om te eten w.b.t. smaak?

En dan bedoel ik niet zozeer wat je onaangenaam vindt om te eten, bijv: slakken vind je naar om te eten, maar de smaak niet persé vies, maar vooral: wat vind jij écht een vieze smaak hebben.
Ik start:
- geitenkaas
- orgaanvlees


MMcGonagall schreef op 12-09-2021 om 17:17:

Erwtensoep lustte ik vroeger ook niet, maar die van mezelf is heel lekker. Idem met spruitjes, sommige mensen kunnen die zo vergallen. Ik krijg zelfs in restaurants wel eens taaigekookte vies bittere exemplaren. Die van mij zijn heerlijk, niet te zacht maar echt wel gaar, met een uitje, spekjes, knoflook of kerrie erdoor.
Ik heb ook wel zuurkoolhaters aan de zuurkool gekregen, die van mij is lekkerder dan van anderen. Geen rozijnen, ananas of andere rare moderne fratsen erdoor

Dit zegt iedereen. Geloof me, ik heb zuurkool op talloze manieren geprobeerd maar ik vind het op geen enkele manier lekker. Niets irritanter dan denken dat je mensen wel kan bekeren.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

12-09-2021 om 19:01

Pompoen, zoete aardappel, (over) rijpe bananen, marsepein, salmiak.

Brabeau schreef op 12-09-2021 om 17:52:

[..]

Ik lust het wel, maar inderdaad, amandelschaafsel op taart heb ik ook nooit begrepen. Het is puur voor het uiterlijk want ik kan kan niet voorstellen dat iemand met lekkerder vindt.

Ik vind het lekker. Vind trouwens veel zaken waar anderen van griezelen lekker.

Spruitjes vond ik vroeger ook nooit zo lekker maar toen aten we ze gekookt en dan aardappelen en vlees.
Spruitjes zijn echt heerlijk in een stamppot met kaas, mosterd, beetje melk en hazelnoten. Of juist gewokt in een kerriesausje met champignons en rijst erbij. 

TanSwallow86

TanSwallow86

12-09-2021 om 19:24

Rijst vind ik echt vies. Het ziet er uit als maden. Vies mondgevoel ook

Ik lees hier zoveel dingen die ik zó enorm lekker vind  En ook nog een paar dingen die ik vroeger ook heel vies vond totdat ik ze een keer in de juiste bereiding kreeg voorgezet. 

Maar ik sluit me wel aan vwb de thee. Muntthee is opgewarmd mondwater en dat is vies.  En cafés en restaurants hebben vaak alleen maar vieze thee. Hoe chiquer hoe viezer meestal. Ik wil als ik om zwarte thee vraag gewoon English breakfast, en geen earl grey en zeker niet met losse thee en dat er dan ook nog lavendel of zoiets doorheen zit. Lavendel is voor in de linnenkast en niet voor in de thee. 

Boter, ei, cola en mosselen, vlees met vet of bot 🤢.
Vooral boter en ei vind ik echt heel smerig.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

12-09-2021 om 19:47

Biefstuk en dergelijke. Ik lust het wel, maar krijg het niet weggekauwd. Er blijft van elke hap een klein taai balletje over dat ik dan maar weer uit mn mond haal. 

Ik ben echt een vuilnisvat. Behalve mijn genoemde erwtensoep ben ik in dit topic nog helemaal niets tegengekomen wat ik niet lust. En heel veel dingen die ik heerlijk vind

TanSwallow86

TanSwallow86

12-09-2021 om 19:56

Nera schreef op 12-09-2021 om 19:47:

Biefstuk en dergelijke. Ik lust het wel, maar krijg het niet weggekauwd. Er blijft van elke hap een klein taai balletje over dat ik dan maar weer uit mn mond haal.

Dan is het gewoon taai. Heb je het verkeerd gesneden., dan word het tasi

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

12-09-2021 om 19:57

HarleyQuin schreef op 12-09-2021 om 19:56:

[..]

Dan is het gewoon taai. Heb je het verkeerd gesneden., dan word het tasi

Zal best, maar waar ik het ook eet en wie het ook maakt, het is altijd hetzelfde.

Pimpelmees67 schreef op 12-09-2021 om 18:55:

[..]

Dit zegt iedereen. Geloof me, ik heb zuurkool op talloze manieren geprobeerd maar ik vind het op geen enkele manier lekker. Niets irritanter dan denken dat je mensen wel kan bekeren.

Met gehakt en kaas vind ik zuurkool wel te eten. 

Mango

Pimpelmees67 schreef op 12-09-2021 om 18:55:

[..]

Dit zegt iedereen. Geloof me, ik heb zuurkool op talloze manieren geprobeerd maar ik vind het op geen enkele manier lekker. Niets irritanter dan denken dat je mensen wel kan bekeren.

Eens. En geloof het niet als ze zeggen dat hij wel lekker is omdat het op de manier van oma Moeder bekende kok of wie dan ook klaargemaakt is. dat is niet zo. Net als vis

Vis! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.