Eten Eten

Eten

In navolging op gekke smaakcombinaties: Wat vind jij echt heel vies om te eten w.b.t. smaak?

En dan bedoel ik niet zozeer wat je onaangenaam vindt om te eten, bijv: slakken vind je naar om te eten, maar de smaak niet persé vies, maar vooral: wat vind jij écht een vieze smaak hebben.
Ik start:
- geitenkaas
- orgaanvlees


Herfstappeltaart schreef op 11-09-2021 om 16:04:

Trouwens ook truffelmayonaise. Man had laatst op een terras truffelmayonaise op/bij een "aangekleed" broodje. Ik wist dat niet maar ik rook het wel. Ik vroeg:"wat stinkt er nu toch zo?" Ja...dat dus..

Truffel vind ik ook niet lekker, ik heb de hele hype eromheen nooit begrepen. 

Auditor schreef op 11-09-2021 om 20:42:

Net een bijdrage in het smaakcombinatie-topic gedaan. En daar kwam iets heel smerigs uit. Echt zó goor, dat het welhaast een uit de hand gelopen experiment moet zijn geweest, iets met chemische oorlogvoering of zo. Maar om één of andere reden zijn er koekwauzen die het binnen kunnen houden. Zeker in Groot Brittannië. Ik heb het natuurlijk over… Marmite.
Of zou het net zoiets zijn als koriander? Dat ik een genetisch dingetje heb waardoor ik het niet lekker kán vinden?

Je moet er maar een klein schrapje van op je boterham doen. Ik heb nooit het geduld om het goed uit te smeren. Maar zo weinig mogelijk dus.

Volgens mij heb ik nog nooit marmite gegeten, maar ik stel me voor dat het smaakt als geconcentreerde maggi. Klopt dat?

ik heb net heel dit topic achter elkaar door gelezen en ik ben nu een beetje misselijk. 
Er zijn al veel dingen genoemd die ik niet lust maar wat ik nog niet ben tegengekomen zijn tuinbonen. Echt, zó smerig! 
Verder lust ik geen vis (behalve soms een beetje zalm of tonijn) en ook geen andere dingen die uit de zee of het water komen, heb ook echt een grondige hekel aan die typische vislucht. 
Komijn, alles met pinda’s, drop, anijs, groene paprika, rauwe witlof, vlees met vetjes of botjes of oh gruwel, pezen. Dingen met gelei of slagroom, blegh. 
De meeste smaken thee vind ik ook niet te doen behalve (jawel) muntthee en witte / groene thee. 
varkensvlees vind ik heel vaak heel smerig stinken; soms als m’n man bacon bakt ofzo vlucht ik het huis uit. Ik eet al jaren enkel nog soms kip qua vlees en verder niet meer. Nep hamburgers en zo vind ik ook echt heel goor. 
Veel Aziatische gerechten maak je me niet blij mee. Ik houd niet zo van pittig en ook niet van groenten in allerlei sausjes enzo. Dingen met banaan erin blief ik niet, en alles waar bonenkruid of Chinese 5 spices doorheen zit ruik ik al van verre en dient als waarschuwing; dit niet opeten! 

Overigens heb ik een aardig aantal voedselallergieën waarbij ik een afkeer heb voor dingen waarvoor ik allergisch ben. In dat opzicht werkt je geur- en smaakbeleving best efficiënt. 

Hobbelster schreef op 12-09-2021 om 16:34:

ik heb net heel dit topic achter elkaar door gelezen en ik ben nu een beetje misselijk.
Er zijn al veel dingen genoemd die ik niet lust maar wat ik nog niet ben tegengekomen zijn tuinbonen. Echt, zó smerig!
Verder lust ik geen vis (behalve soms een beetje zalm of tonijn) en ook geen andere dingen die uit de zee of het water komen, heb ook echt een grondige hekel aan die typische vislucht.
Komijn, alles met pinda’s, drop, anijs, groene paprika, rauwe witlof, vlees met vetjes of botjes of oh gruwel, pezen. Dingen met gelei of slagroom, blegh.
De meeste smaken thee vind ik ook niet te doen behalve (jawel) muntthee en witte / groene thee.
varkensvlees vind ik heel vaak heel smerig stinken; soms als m’n man bacon bakt ofzo vlucht ik het huis uit. Ik eet al jaren enkel nog soms kip qua vlees en verder niet meer. Nep hamburgers en zo vind ik ook echt heel goor.
Veel Aziatische gerechten maak je me niet blij mee. Ik houd niet zo van pittig en ook niet van groenten in allerlei sausjes enzo. Dingen met banaan erin blief ik niet, en alles waar bonenkruid of Chinese 5 spices doorheen zit ruik ik al van verre en dient als waarschuwing; dit niet opeten!

Overigens heb ik een aardig aantal voedselallergieën waarbij ik een afkeer heb voor dingen waarvoor ik allergisch ben. In dat opzicht werkt je geur- en smaakbeleving best efficiënt.

Zou je jezelf dan een lastige eter vinden? Jeetje wat een lijst 

witlof
Mossels
Koude kaas

MMcGonagall schreef op 12-09-2021 om 15:59:

Volgens mij heb ik nog nooit marmite gegeten, maar ik stel me voor dat het smaakt als geconcentreerde maggi. Klopt dat?

Voor een deel wel denk ik. Maar er zitten ook andere smaken in Marmite die het ongenietbaar maken bij een grotere hoeveelheid.

Komijn zie ik ook een paar keer genoemd. Net als koriander en olijven is dat iets wat je gelijk proeft als er ook maar een snippertje door een gerecht zit. Ik ben er geen fan van, maar zou het wel uit beleefdheid kunnen eten. Itt boter, geiten- en blauwe kaas en mosterd.

Suuus schreef op 12-09-2021 om 16:38:

[..]

Zou je jezelf dan een lastige eter vinden? Jeetje wat een lijst

Zeker weten en daar zijn (schoon)moeders ook absoluut niet blij mee, maar van de andere kant kun je me niet blijer maken dan met een (vegetarische) tosti en een lekkere kop (vega) tomaten/ paprika soep en/ of een salade caprese. 
dus ach. Wat is lastig…. Ligt ook aan de gebruikelijke maaltijden in iemands repertoire. Mij maak je over het algemeen blijer met een doorsnee lunchkaart dan met een diner menukaart

Al veel dingen langs gekomen die ik niet lekker vind of juist wel. Wat ik echt niet eet zijn bonen. Bruine, witte, zwarte bonen, kidneybonen, tuinbonen, kapucijners enz allemaal niet lekker. Ik eet alleen sperziebonen en snijbonen. Erwtensoep eet ik ook niet (en bij voorkeur ook geen erwten maar als er een paar ergens doorheen zitten, eet ik ze wel mee op). Spruitjes ook niet. Koriander smaakt idd naar zeep. Gekookte andijvie is ook niet lekker. 

Erwtensoep lustte ik vroeger ook niet, maar die van mezelf is heel lekker. Idem met spruitjes, sommige mensen kunnen die zo vergallen. Ik krijg zelfs in restaurants wel eens taaigekookte vies bittere exemplaren. Die van mij zijn heerlijk, niet te zacht maar echt wel gaar, met een uitje, spekjes, knoflook of kerrie erdoor.
Ik heb ook wel zuurkoolhaters aan de zuurkool gekregen, die van mij is lekkerder dan van anderen. Geen rozijnen, ananas of andere rare moderne fratsen erdoor

Marcador schreef op 12-09-2021 om 17:09:

Al veel dingen langs gekomen die ik niet lekker vind of juist wel. Wat ik echt niet eet zijn bonen. Bruine, witte, zwarte bonen, kidneybonen, tuinbonen, kapucijners enz allemaal niet lekker. Ik eet alleen sperziebonen en snijbonen. Erwtensoep eet ik ook niet (en bij voorkeur ook geen erwten maar als er een paar ergens doorheen zitten, eet ik ze wel mee op). Spruitjes ook niet. Koriander smaakt idd naar zeep. Gekookte andijvie is ook niet lekker.

Idem wat betreft al die melige bonensoorten. Ook kikkererwten vallen in dat rijtje. 

Verse doperwtjes met roomboter kan ik echter wél waarderen. 

bieb1963

bieb1963

12-09-2021 om 17:22 Topicstarter

Bakblik schreef op 11-09-2021 om 20:05:

Amandelspijs in een stukje banketletter of in speculaas dat gaat er bij net nog in maar spijs in allerlei ander gebak....brrrrr
Zantaartbodem laag amandelspijs, pudding en dan aardbeien en dan soms zelfs nog slagroom, teveel smaken bij elkaar🤮
Boterkoek met amandelspijs erin ook zo vies.

Heb ik ook! Brrrrrr... echt goor. En ja, in een amandelstaaf, ala, maar in gebak...... En dan ook nog die vieze banketbakkersroom. Amandelschaafsel op slagroomtaart vind ik ook niet te hachelen. Waaróm??

van de zoete kant: geen mokkataart of tompouce voor mij, brrrrr.

bieb1963 schreef op 12-09-2021 om 17:22:

[..]

Heb ik ook! Brrrrrr... echt goor. En ja, in een amandelstaaf, ala, maar in gebak...... En dan ook nog die vieze banketbakkersroom. Amandelschaafsel op slagroomtaart vind ik ook niet te hachelen. Waaróm??

Ik lust het wel, maar inderdaad, amandelschaafsel op taart heb ik ook nooit begrepen. Het is puur voor het uiterlijk want ik kan kan niet voorstellen dat iemand met lekkerder vindt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.