Eten Eten

Eten

Ik zie door de pannen het fornuis niet meer

BK.
Geen idee hoe oud die van ons zijn, maar ze zijn nog steeds fijn.

KillerQueen

KillerQueen

05-10-2025 om 16:55 Topicstarter

Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga me er in verdiepen

Ysenda schreef op 05-10-2025 om 09:38:

Waarom dan niet alleen die pan vervangen?
Wat is de toegevoegde waarde van pannen in een set?

Vind ik ook. Het viel  me op dat tweederde tot drievierde van mijn eerste pannenset nooit gebruikt werd behalve bij gelegenheden zoals maaltijderwtensoep of kerstdiner waarbij je grote hoeveelheden nodig had van iets wat anders nooit werd gegeten, dus toen het meestal alleen de kasten stond te vullen heb ik veel weggeschonken aan de kringloop en gebruikte ik losse pannetjes waar ik behoefte aan had. Dat waren de kleine wokpan en de sauspan (om macaroni te koken) en de koekenpan, allemaal met een keramische coating. En die zijn heerlijk schoonmaken. Twee vegen met je afwasborstel en ze zijn weer klaar om op te bergen. 

KillerQueen

KillerQueen

05-10-2025 om 20:26 Topicstarter

rionyriony schreef op 05-10-2025 om 18:55:

[..]

Vind ik ook. Het viel me op dat tweederde tot drievierde van mijn eerste pannenset nooit gebruikt werd behalve bij gelegenheden zoals maaltijderwtensoep of kerstdiner waarbij je grote hoeveelheden nodig had van iets wat anders nooit werd gegeten, dus toen het meestal alleen de kasten stond te vullen heb ik veel weggeschonken aan de kringloop en gebruikte ik losse pannetjes waar ik behoefte aan had. Dat waren de kleine wokpan en de sauspan (om macaroni te koken) en de koekenpan, allemaal met een keramische coating. En die zijn heerlijk schoonmaken. Twee vegen met je afwasborstel en ze zijn weer klaar om op te bergen.

Op deze vraag heb ik al antwoord gegeven. Ik/wij gebruiken regelmatig 4 a 5 pannen. 

masatu schreef op 05-10-2025 om 13:06:

Ik heb laatst een nieuwe pannenset (ivm overstap naar infuctie). Dat is toen de BK Q-linair Master geworden. Erg blij mee, vooral ook met de afgietfunctie in het deksel (deksel kwartslag draaien en je kan de pan afgieten zonder de deksel vast te moeten houden). Hij is wel wat zwaarder, maar dat vind ik zelf geen probleem.

Ik heb verder trouwens nog een steelpan van Westinghouse, heerlijk ding. Zo schoon & saus/pap bakt nooit aan. Ik vind dat wel een grote meerwaarde t.o.v. de normale steelpan in de pannenset (die ik vooral gebruik voor bouillon of pasta koken etc). 

En verder nog een grote wokpan met opstaande rand van BK (wokarang), en 2 koekenpannen van Demuyere.

Mijn dochter heeft een Milano pannenset van de Hema en als mijn set aan vervanging toe is , ga ik die ook kopen. ( ik heb een oudere BK set )
Afgieten is heel makkelijk door de siliconen cool-grip duimstukken en handgrepen.
De deksel heeft aan een kant grote gaatjes en aan de andere kant kleinere gaatjes en is doorzichtig , zodat je tijdens het koken in de pan kan kijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.