Eten Eten

Eten

Het netje van een rollade

Dit had ook in het ergertopic gekunt maar weet niet of ik dan ook de oplossing ga krijgen dus vandaar dat ik maar een nieuw draadje heb geopend.
 
Altijd als ik een rollade heb gebraden dan vind ik het altijd een heel geworstel om het netje van het vlees te halen zonder dat ik het korstje er ook af haal. Het maakt niet uit of ik het vlees in de pan braad of dat ik de rollade in de oven bereid, het netje zit helemaal in het vlees.

 Ik koop om deze reden dus al bijna geen rollade maar de kinderen vinden het zo lekker dus ik was overstag gegaan met weer een heel gemopper toen ik het netjes wilde verwijderen.

Wie heeft de gouden tip.

Oeps, zie in de titel netjes ipv netje, maar ik kan het bericht wel aanpassen maar de titel niet. Sorry.


Geen tip maar ik las de titel als 'heel netjes van de rollade' 😂

Elmie schreef op 18-11-2021 om 21:18:

Geen tip maar ik las de titel als 'heel netjes van de rollade' 😂

Ik dacht dat er een woord ontbrak en dat het ging om het netjes aansnijden van de rollade. Of eten.

Had vandaag precies dezelfde ergernis! Met een schaar opengeknipt en vervolgens flink geworsteld. Maar, de kip(rollade) heeft verloren!
Geen tips. 

Een opgebonde rollade kopen ipv één in een netje.

Heel irritant inderdaad. Dan zit je met een mesje overal dat netje door de snijden tegen beter weten in.

Ik las in eerste instantie Netje van een rollator. Dat vind ik ook onhandige dingen.

Ik heb geen tips helaas, maar ik heb de titel even aangepast voor je 

ik knip dat netje er altijd van af (na het braden natuurlijk). Warm aan mijn hand maar beste te doen met een schaar ipv een mes. 

Magnoliatakje

Magnoliatakje

19-11-2021 om 07:10 Topicstarter

Abigail-Mills schreef op 18-11-2021 om 23:18:

Ik heb geen tips helaas, maar ik heb de titel even aangepast voor je

Dank je wel. 

Wel lastig dat je de titel niet zelf kan aanpassen. Ik ga het gelijk even posten in het draadje met vragen over het forum.

Voor het braden netje eraf en touw erom (dat deed mijn vader vroeger altijd) 

Magnoliatakje

Magnoliatakje

19-11-2021 om 07:24 Topicstarter

Tuinfluiter schreef op 18-11-2021 om 21:51:

Een opgebonde rollade kopen ipv één in een netje.

Helaas zie ik alleen maar rollades met een netje. Zelfs bij de slager.

Magnoliatakje

Magnoliatakje

19-11-2021 om 07:26 Topicstarter

Marie111 schreef op 19-11-2021 om 07:11:

Voor het braden netje eraf en touw erom (dat deed mijn vader vroeger altijd)

Wat een slimme vader heb je 😄. Ik vind het een geweldige tip, dat ga ik eens proberen. Ben alleen wel bang dat wanneer ik het netje eraf haal, ik het vlees eerst weer in elkaar moet puzzelen voor ik er dat touw erom heen kan doen.

Magnoliatakje schreef op 19-11-2021 om 07:26:

[..]

Wat een slimme vader heb je 😄. Ik vind het een geweldige tip, dat ga ik eens proberen. Ben alleen wel bang dat wanneer ik het netje eraf haal, ik het vlees eerst weer in elkaar moet puzzelen voor ik er dat touw erom heen kan doen.

Niet in één keer eraf halen maar in stukjes. Wel speciaal rollade touw gebruiken. Je kunt meestal bij een slager een opgebonden rollade wel bestellen. Succes als je het zelf gaat doen.

Geen tip. Bedenk mij nu wel dat het al heel lang geleden is dat ik rollade heb gegeten. Ga ik maar weer eens halen

Misschien heeft de slager zelf wel een goede tip? Eens aan hem vragen als je weer een rollade koopt 

Tuinfluiter schreef op 19-11-2021 om 08:43:

[..]

Niet in één keer eraf halen maar in stukjes. Wel speciaal rollade touw gebruiken. Je kunt meestal bij een slager een opgebonden rollade wel bestellen. Succes als je het zelf gaat doen.

En zorgen dat hij goed koud is als je dat doet.

Meestal zitten ze al zo lang opgerold dat het niet meer uitrolt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.