Eten Eten

Eten

Gezonde tussendoortjes

Hoi!

Ik probeer op mijn calorieën te letten maar vind vullende tussendoortjes lastig. Ik neem nu vaak fruit of als ik echt trek heb en het duurt nog even tot het tijd is om te eten, met kwark. Of ik neem een gekookt eitje, cracker met beleg...

Ik vind een stuk komkommer niet zo vullend. Hebben jullie nog tips voor tussendoortjes? 


Handje ongezouten nootjes
Griekse yoghurt 0% vult beter dan kwark
Cracker/rijstwafel met notenpasta
Banaan
Sneetje bananenbrood
Een paar worteltjes
Reepjes paprika
Appel met kaneel

Ik vind dat je al heel goed kiest.
Tip: zorg dat je tijdens de drie maaltijden echt voldoende eet met volkorenproducten, dan blijf je langer een gevuld gevoel houden.
Ik eet zelf tussen de maaltijden door alleen fruit, en drink koffie zonder suiker (wel melk). Ook water drinken geeft een beetje gevuld gevoel.
Bijvoorbeeld een schaaltje Griekse yoghurt met een handje bessen vult ook lekker.
 

Je zou ipv op de calorieën letten ook op de koolhydraten kunnen letten. Dan kun je bijv wat kaas eten en dat vult beter en langer.

Apiejapie schreef op 19-07-2021 om 07:53:

Je zou ipv op de calorieën letten ook op de koolhydraten kunnen letten. Dan kun je bijv wat kaas eten en dat vult beter en langer.

Klopt maar dan moet je cholesterol niet te hoog zijn (zoals bij mij). Dan zijn er gezondere keuzes te maken.

Je maakt al goede keuzes inderdaad. Ik vind zongedroogde tomaten, niet op olie maar gewoon zo in een zakje, ook een lekkere hartige snack. Zeker de 'halfgedroogde'.

Ik heb voor vandaag tomaatjes mee en ik heb meloen gesneden. Kom ik de dag wel mee door.

Ik neem ook voornamelijk een cracker met beleg of wat snackgroente met hummus ofzo erbij. Een plakje bananenbrood vind ik ook best lekker af en toe of augurk met een plakje ham. 

Worteltjes knagen ook altijd wel lekker weg.
of eventueel een beetje aromat of zo bij de komkommer
Rolletje rookvlees met roomkaas (al dan niet light, maar net wat in je eetpatroon past)
Augurken

Geencisca

Geencisca

19-07-2021 om 16:24 Topicstarter

Dank voor de tips! 
ik heb heel lang koolhydraatarm (ketogeen zelfs) gegeten maar de vetten die je dan extra moet eten, valt bij mij niet zo fijn. Ik heb ook last van pds. En juist met fruit en volkoren voorkom ik die klachten. 
maar een stukje kaas is natuurlijk we een fijne afwisseling 

Kwarktaart? Dat is ook kwark en fruit, maar toch weer net anders.

Ik vind zelf mueslirepen en bananenbrood ook hele fijne tussendoortjes.

Promethium schreef op 19-07-2021 om 16:47:

Kwarktaart? Dat is ook kwark en fruit, maar toch weer net anders.

Ik vind zelf mueslirepen en bananenbrood ook hele fijne tussendoortjes.

Heb afgelopen vrijdag nog een kwarktaart gemaakt.  

250 g bastognekoeken

130 g roomboter

250 g kwark

250 ml slagroom

100 g suiker

500 g aardbeien

6 blaadjes gelatine

Daar heb ik 16 puntjes van gesneden.  Was heel lekker maar kan nou niet zeggen dat het een verantwoord tussendoortje is. 

Ik neem altijd een forse schaal rauwkost, tot het m'n neus uitkomt. Een handje nootjes wordt vaak genoemd, maar dat is afgezien van een gezonde snack ook een enorme caloriebom. Vergelijkbaar met boter. 

Appel met notenboter of pindakaas.

Cracker of groente (komkommer, wortel, paprika, selderij) met hummus. 

Zelfgemaakte wortel- of farmers salade.

Bakblik schreef op 19-07-2021 om 16:52:

[..]

Heb afgelopen vrijdag nog een kwarktaart gemaakt.

250 g bastognekoeken

130 g roomboter

250 g kwark

250 ml slagroom

100 g suiker

500 g aardbeien

6 blaadjes gelatine

Daar heb ik 16 puntjes van gesneden. Was heel lekker maar kan nou niet zeggen dat het een verantwoord tussendoortje is.

Ik maak mijn kwarktaart altijd zonder slagroom en zonder suiker. Dan is het enige ongezonde de bodem en als je die dun houdt vind ik het best een verantwoord tussendoortje



Ik kom even meelezen!
Ik heb steeds 's avonds zo'n trek, pak dan snel weer een zak chips ofzo maar ik wil dat eigenlijk alleen in het weekend. 

Vind het wel lastig want wat moet ik dan wel eten? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.