Eten
Netherfield
29-08-2026 om 07:04
Dan wordt het diepvriespizza, of patat halen bij de snackbar, of Chinees halen.
Bakblik
29-08-2026 om 07:32
Uitje bakken en gehakt rullen, bouillonblokje erbij en een bak gekookte gezeefde tomaten uit de vriezer erbij. Simpele saus voor bij welke paste er dan ook in huis is. Aftoppen met geraspte kaas.
Als het in huis is kan er ook nog courgette, champignons of paprika door de saus. Heb van de week nog 8 bakken staan maken van tomaten uit eigen tuin toen ik wel veel zin had om te koken.
Kampeerder
29-08-2026 om 07:54
Er komen nog best veel recepten voorbij waarbij het fornuis toch echt even aan moet. Hoe simpel ook er moet pasta worden gekookt of de oven moet aan. Geen zin om te koken is geen zin om al die handelingen te doen toch?
De maaltijd die ik eerder voorstelde koop ik ook gerust voor onderweg terug van vakantie. Nooit zin om dan lang in een restaurant te zitten. Of om in een wegrestaurant veel te betalen voor een matige hap.
watertoren
29-08-2026 om 08:01
Ik kook vaak meerdere porties en die doe ik dan in de vriezer. Soms ga ik friet halen met een snack of Chinees. Ik laat ook wel eens wat thuis bezorgen.
Jujubee
29-08-2026 om 08:16
Kampeerder schreef op 29-08-2026 om 07:54:
Er komen nog best veel recepten voorbij waarbij het fornuis toch echt even aan moet. Hoe simpel ook er moet pasta worden gekookt of de oven moet aan. Geen zin om te koken is geen zin om al die handelingen te doen toch?
De maaltijd die ik eerder voorstelde koop ik ook gerust voor onderweg terug van vakantie. Nooit zin om dan lang in een restaurant te zitten. Of om in een wegrestaurant veel te betalen voor een matige hap.
Haha, ja, met je eens. Het gros van wat hier voorbij komt vind ik gewoon echt koken. Als ik echt niet wil koken (en dat is eigenlijk elke avond), gaat mijn elektrische kookplaat niet aan en eet ik een poké-bowl of een maaltijdsalade. Een soepje opwarmen vind ik ook nog half koken, eigenlijk. Iets kant-en-klaars in de airfryer gooien, dan weer niet. Als ik wat makkelijks wil, eet ik eigenlijk altijd een maaltijdsalade. Thuisbezorgd doe ik echt nooit. Dat vind ik zonde van het geld. Ik eet ook vaak soep en een broodje ei. Half-koken dus.
Knutselkei
29-08-2026 om 08:19
Groentetuin schreef op 28-08-2026 om 19:03:
[..]
Geen kruidenkaas erdoor?🤔
Ik gebruik dan spinazie ala creme dus dan niet. Ik gebruik weinig roomkaas etc omdat ik daar niet zo goed tegen kan als ik veel door heen doe om t romig te krijgen. O en ik vergat t gekookte eitje wat ik er vaak ook doorheen doe.
watertoren
29-08-2026 om 08:19
Ik ga ook regelmatig een halve kip halen. Daar eet ik dan stokbrood bij met kruidenboter.
Knutselkei
29-08-2026 om 08:23
Kampeerder schreef op 29-08-2026 om 07:54:
Dan is er bij echt nooit geen zin om te koken. Mijn man wil dan graag friet,maar daar geef ik niets om. Dus dan maak ik liever een snelle pasta.
Grindelwald
29-08-2026 om 08:24
Ik eet boterhammen met kaas als ik geen zin heb om te koken. Komt niet zo heel vaak voor.
Eten afhalen of bestellen vind ik het geld niet meer waard.
Bakblik
29-08-2026 om 08:30
Bij mij is de geen zin vaak geen zin om lang in de keuken te staan. Die pasta van mij heb ik binnen 15 minuten op tafel. Die zin kan ik nog wel maken.
Tuinfluiter
29-08-2026 om 08:41
Kampeerder schreef op 28-08-2026 om 16:06:
Ik haal aardappelsalade en groene salade en eet daar dan nog kant en klaar vlees of vis bij. Een gerookte moot zalm bijvoorbeeld. Of bij de slager een dikke plak rollade (vleeswaar).
Iets vergelijkbaars zet ik op tafel als het heel warm weer is. Maar dat is dan niet omdat ik geen zin heb om te koken maar omdat ik mijn huis niet extra wil opwarmen.
Eigenlijk heb ik altijd wel zin om te koken alleen bij ziekte of als ik heel laat thuis kom haal ik iets uit de vriezer en kook er rijst of pasta bij. Op die momenten ook wel ah stoommaaltijden gegeten.
Kampeerder
29-08-2026 om 08:47
Bakblik schreef op 29-08-2026 om 08:30:
Bij mij is de geen zin vaak geen zin om lang in de keuken te staan. Die pasta van mij heb ik binnen 15 minuten op tafel. Die zin kan ik nog wel maken.
Tja, en iemand anders niet. Ik vind soms die 15 minuten ook al veel, want met een gezin van drie, twee drukke banen, en nog sportclubs in de avond is dat kwartier soms precies een kwartier te veel. Soms staat ook de vaatwasser nog vol, moet de tafel gedekt worden, staat er iemand in de file etc.
Kampeerder
29-08-2026 om 08:53
Tuinfluiter schreef op 29-08-2026 om 08:41:
[..]
Iets vergelijkbaars zet ik op tafel als het heel warm weer is. Maar dat is dan niet omdat ik geen zin heb om te koken maar omdat ik mijn huis niet extra wil opwarmen.
Eigenlijk heb ik altijd wel zin om te koken alleen bij ziekte of als ik heel laat thuis kom haal ik iets uit de vriezer en kook er rijst of pasta bij. Op die momenten ook wel ah stoommaaltijden gegeten.
Ik ook! Of op de camping als we laat terug zijn van een uitstap. Dan halen we dat terug onderweg. Dit jaar kant en klare salade, nog een mini blik doperwtjes er door en wat maïs uit blik dat nog over was van de dag ervoor. Kartoffelsalat erbij en gerookte, gekruide zalm uit een vacuüm pakje.
Groentetuin
29-08-2026 om 09:48
ik vind die pokebowls echt helemaal niet lekker( zitten nog wel eens bij de tgtg), maaltijdsalade is wel te doen maar de pasta of aardappeltjes die onderin zitten bakken wij altijd even op.
Echt helemaal geen zin om wat klaar te maken hebben wij eigenlijk nooit, wel dat het soms wat snels wordt
Herfstappeltaart
29-08-2026 om 09:52
Als ik echt te moe ben om te koken is ook champignons en paprika snijden me te veel. Een ei bakken of een Valess bakken gaat dan nog net en een pot groente opwarmen kan ook nog. Meer echt niet.