Eten Eten

Eten

Favoriete kookboek

Vandaag heb ik weer een recept gemaakt uit een van mijn lievelings kookboeken. 
Heb jij een favoriete kookboek of website en zo ja welke.

Wat zijn jullie gestructureerd  . Ik ben zulke dingen altijd van plan maar mijn kook-multomap is meer een ongeorganiseerd geheel.

Ik krijg ook weleens de vraag om een recept door te sturen maar vaak kook ik op gevoel. En dan krijg je de vraag: hoeveel knoflook moet erin? Tja, geen idee ik doe maar wat.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-08-2025 om 20:07

MissBobby schreef op 29-08-2025 om 20:05:

Ik krijg ook weleens de vraag om een recept door te sturen maar vaak kook ik op gevoel. En dan krijg je de vraag: hoeveel knoflook moet erin? Tja, geen idee ik doe maar wat.

ja, had ik ook wel toen ik in keuken werkte. Maar dan had je nog een restje hiervan, en dat ging in de soep en wat van dat. Wist ik het ook nooit, maar vaak de vraag gehad. Kreeg de soep ook nooit weer zo

MissBobby schreef op 29-08-2025 om 20:05:

Veel knoflook.

Heel veel knoflook.

Dutchgirly schreef op 27-08-2025 om 21:19:

ik heb heel veel kookboeken, maar dit is op dit moment mijn favoriet, Easy van Yvette van Boven. Haast alles is op een doordeweekse dag prima te maken. Ik ben alles (muv de desserts) aan het maken (dat doe ik normaal niet, maar dit is heel toegankelijk) en bijna alles is voor herhaling vatbaar. Wat ik ook leuk vind is dat ze het heeft ingedeeld in seizoenen, waardoor je seizoensgroenten en fruit makkelijker gebruikt. Toch zijn het wel andere recepten dan de standaard dingen. Nouja ik ben fan!

550x734.jpg

Bedankt voor de tip. Naar aanleiding van dit topic heb ik dit boek bij de bibliotheek geleend. Ik heb nu al verschillende dingen uit gekookt, allemaal lekker en snel te bereiden. Ik overweeg nu om het boek aan te schaffen.

Leuk om te horen Belle! Fijn dat het boek jou ook zo goed bevalt!

https://www.facebook.com/share/p/1GNDWqVP3U/

Leuk artikel over Beb Vuyk, de schrijfster van het "Groot Indonesisch Kookboek".

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.