Eten Eten

Eten

Extra eiwit binnenkrijgen

Vervelend dat je zo'n last hebt Ambra .
Wellicht kan je man je helpen met de uitvoering. Al snap ik ook dat hij dat waarschijnlijk al op aardig wat punten doet en  het fijn is om sommige dingen nog wel gewoon zelf te kunnen doen. 

Heb je al eens contact gehad met een ergo therapeut? Vaak is er met kleine handigheidjes of eenvoudige hulpmiddelen al winst te boeken, ook op het gebied van energie verdelen. 

Ambra

Ambra

07-04-2026 om 01:37 Topicstarter

RavIvaR schreef op 06-04-2026 om 23:20:

Vervelend dat je zo'n last hebt Ambra .
Wellicht kan je man je helpen met de uitvoering. Al snap ik ook dat hij dat waarschijnlijk al op aardig wat punten doet en het fijn is om sommige dingen nog wel gewoon zelf te kunnen doen.

Heb je al eens contact gehad met een ergo therapeut? Vaak is er met kleine handigheidjes of eenvoudige hulpmiddelen al winst te boeken, ook op het gebied van energie verdelen.

Je bovenste alinea klopt.

Wat de tweede betreft: Jazeker. Al deze ongein speelt al meer dan 30 jaar. Er is niks nieuws onder de zon behalve dat ik ook ouder wordt. Veel dingen kan ik zelf regelen en bedenken. En nu vroeg ik gericht om makkelijke eiwitbronnen, daar ga ik deze week mee experimenteren. En klaar.

Als heel veel handelingen te veel moeite kosten, zou ik me wel overheen zetten dan je dan misschien iets moet eten dat weinig moeite kost, maar je niet zo lekker vind of je uit principe niet wilt eten. Dus gewoon een bakje kwark eten.

Caroline80 schreef op 07-04-2026 om 08:04:

Als heel veel handelingen te veel moeite kosten, zou ik me wel overheen zetten dan je dan misschien iets moet eten dat weinig moeite kost, maar je niet zo lekker vind of je uit principe niet wilt eten. Dus gewoon een bakje kwark eten.

Vanuit een gezonde situatie kan je dat makkelijk zeggen. Helaas loopt het anders als je in een situatie zit zoals to beschrijft. 

Mijn oudste moet meer eiwitten eten in verband met herstel van bepaalde klachten.  Kwark eten is dan een goede manier om dat voor elkaar te krijgen. Het stroeve mondgevoel van kwark is voor haar echt een belemmering om dat snel even te doen. Iedere dag die bak kwark gaat dan tegen staan. O dat moet óók nog! Iedere dag wordt het moeilijker en de kwark in gedachten stroever.

Met wat omdenken hebben wij een oplossing gevonden wat mee te leven valt. Ik denk dat to daarnaar op zoek is. Dan zeggen dat ze er overheen moet stappen is niet helpend. Als chronisch zieke niet je al zoveel dingen laten over er even overheen stappen. 

Ambra

Ambra

07-04-2026 om 09:30 Topicstarter

Je slaat de spijker op zijn kop Onherkenbaar Anoniem.

Bailey26 schreef op 03-04-2026 om 19:59:

Neem contact op met een erkende diëtist. Zit in de basisverzekering en op die manier krijg je advies passend bij jou.

Die extra eiwit producten zijn vooral een hele hype. Als in je betaald veel voor weinig extra (echte Griekse yoghurt zit bijvoorbeeld ook vol eiwitten). En vaak zijn ze ook flink bewerkt (lees maar eens een etiket van zo'n reep). Niet dat het perse slecht is hoor! Ik eet ook wel eens een reep en eiwitpoeder is mij ook niet onbekend.

Maar omdat je aangeeft dat je chronisch ziek bent is mijn eerste advies toch, ga eens naar een diëtist.

dit lijkt mij het beste advies. 

mijn man had zich ook in de luren laten leggen door "extra proteïnen" yoghurt. helaas voor hem was het 2x zo duur, maar had een stuk minder eiwitten dan mijn goedkope magere kwark van de duitse aldi. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.