Digital Digital

Digital

Betalen voor geen persoonlijke advertenties op Viva Forum

BlairW schreef op 10-07-2026 om 08:47:

Ik krijg bij viva helemaal geen melding ervan. Ik zie niks staan over betalen of cookies accepteren? Ik heb wel een adblocker en zie ook nooit advertenties daar.

Ik in Firefox ook niet. Moet ook zeggen dat ik dat tabblad zelden sluit.

Coffee_Lover schreef op 11-07-2026 om 19:57:

Voor mij was het een reden om mij hier aan te melden, als ik niet kan internetten met adblocker. Dan hoeft het voor mij niet 😊 En nee ik ga ook niet betalen.

Ik heb ook om die reden mijn account hier weer afgestoft.

Voor mij ook reden om er niet meer te komen.
Wel goed, want ik kwam er vaker dan goed voor me was. Cold turkey afgekickt. 

Isook schreef op 13-07-2026 om 12:59:

Voor mij ook reden om er niet meer te komen.
Wel goed, want ik kwam er vaker dan goed voor me was. Cold turkey afgekickt.

Goed van je! Mij helpt het ook met verminderen. Weg wil ik (nog) niet.

Courage schreef op 12-07-2026 om 11:14:

[..]

En die kan je dus niet uitzetten.

Addblocker werkt nog wel overigens. Maar dat houdt tracking an sich niet tegen.

Ik was een meelezer en mijn wachtwoord vergeten, had geen zin om een nieuw e-mail adres aan te maken voor wederom een nieuw account.

Roos57 schreef op 12-07-2026 om 19:58:

[..]

Ik forum op een iphone 16

In Safari kun je adguard installeren als adblocker...

April2021 schreef op 11-07-2026 om 18:19:

Ik heb het geaccepteerd.
Ze snappen nog niet veel van me. Zie reclames voor doodskisten en mama magazine. Ben kindvrij en voor zover ik weet ga ik voorlopig niet dood.

Ik had die kisten hier. Een prachtige mand hoor. Maar hopelijk voorlopig niet nodig. 

Ik kom al heel lang niet meer bij Viva en dit is voor mij genoeg reden om helemaal niet meer te gaan kijken. Te vaak ook bans gehad om niks. Mensen die je gaan aangeven (staffen) als je mening niet genoeg meegaat in hun eigen stroming. Nee, ik stel mij niet aan. Bovendien heb ik al vaker gezegd hoe fijn ik het hier vind. Ik heb één keer een kleine ban gekregen. Daar heb ik over gemaild omdat ik niet wist waarom het was. En het was inderdaad niet netjes wat ik had getikt. Prima toch. Wat mij betreft is het Viva Forum al heel lang afgedaan.

Ik heb het idee dat Viva hier hun optie om opnieuw te beginnen volledig mee te gronden richt. Een maand voordat je opnieuw wilt beginnen plots geld of persoonlijke info gaan eisen voor een product dat vol met bugs en problemen zit is niet slim.
Zelf heb ik besloten dat dat forum voor mij, na ruim 20 jaar, gewoon verleden tijd is.

Ik las al 17 jaar bijna dagelijks op het Viva forum, sporadisch schreef ik mee.
Ik hoef ook geen tracking cookies, mijn privacy is mij lief, dus ondanks zeer beperkt inkomen geklikt op 1.99 per maand betalen.
In Supertab, waar je moet betalen stond in plaats van 1.99 euro, 2.41 dollar.
In plaats van 1 maand, stond daar 1 week. 
Dit vond ik al heel vreemd, bijna afgehaakt, maar 17 jaar is niet niks dus vooruit.
Op dag 6 van week 1 kwam de popup weer terug: cookies of 1.99 betalen.
De maand was niet voorbij, de week ook niet.
Ik stuurde een klacht naar Supertab en lees voortaan hier mee.

Ik was ook al jaren een gebruiker van viva. Soms dagelijks soms wekelijks. Toen het zou stoppen heb ik mij hier aangemeld en sindsdien keek ik op beide. Dit is qua techniek een veel fijner forum, het is alleen wat minder druk. Ik ga de cookies niet accepteren en kom dus ook niet meer op viva. Wat dus ook betekent (zoals meerdere hier al aangeven) dat ik deze discussie niet kan voeren op viva. Om dat te doen moet ik betalen of accepteren en dat ga ik beide niet doen. Hopelijk wordt het hier steeds drukker 🍀

Martje80

Martje80

12-08-2026 om 11:06 Topicstarter

BloemenBoeket schreef op 12-08-2026 om 02:27:

Ik las al 17 jaar bijna dagelijks op het Viva forum, sporadisch schreef ik mee.
Ik hoef ook geen tracking cookies, mijn privacy is mij lief, dus ondanks zeer beperkt inkomen geklikt op 1.99 per maand betalen.
In Supertab, waar je moet betalen stond in plaats van 1.99 euro, 2.41 dollar.
In plaats van 1 maand, stond daar 1 week.
Dit vond ik al heel vreemd, bijna afgehaakt, maar 17 jaar is niet niks dus vooruit.
Op dag 6 van week 1 kwam de popup weer terug: cookies of 1.99 betalen.
De maand was niet voorbij, de week ook niet.
Ik stuurde een klacht naar Supertab en lees voortaan hier mee.

Pfieuw wat een boel geld BloemenBoeket! Mij lukt het nu wel om in de browser van Brave zonder tracking cookies te forumen.

Martje80 schreef op 12-08-2026 om 11:06:

[..]

Pfieuw wat een boel geld BloemenBoeket! Mij lukt het nu wel om in de browser van Brave zonder tracking cookies te forumen.

Ja, zo doe ik het nu ook.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.