Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Wat voelt veiliger: QRcode checken of afstand houden

Jaja, de QRcode-dag is aangebroken. De anderhalve metermaatschappij is voorbij. Wat vind je veiliger voelen, de QRcode laten checken en doorgaan zoals het leven ooit was  - of afstand houden, geen te volle binnenruimtes en uiteraard thuis blijven & testen bij klachten? 

Staat die QRcode niet op een te hoog voetstuk? Je kunt positief getest / onbewust besmettelijk rondlopen en met je code overal binnen stappen. Je kunt tweemaal gevaccineerd zijn maar vanwege medische omstandigheden geen/weinig antistoffen hebben aangemaakt.

 Voor mijn gevoel is voorzichtigheid nog steeds belangrijk.


van mij mag alles eraf. 

Van mij mag ook alles eraf. Ik ben gevaccineerd en ik weet dat ik in theorie nog steeds corona kan krijgen. So be it. 

Ik heb geen zin om extra voorzichtig te blijven doen om mensen te beschermen die geen vaccinatie hebben gehad.

Had vandaag cursus zonder anderhalve meter (en zonder QR code). Was best wel weer eens fijn, gewoon normaal doen. 

Ik zou veel liever de afstand behouden zien blijven. Het voelt zoveel beter om niet overal schouder aan schouder te moeten zitten/staan (ook buiten corona) 

Malibu2 schreef op 25-09-2021 om 16:44:



Ik heb geen zin om extra voorzichtig te blijven doen om mensen te beschermen die geen vaccinatie hebben gehad.

Eens als het zo werkte. Het probleem is dat je indirect jezelf ermee hebt omdat er geen plek op de ic voor je is door al die ongevaccineerde. Laat staan dat je operatie voor wat dan ook door kan gaan... 

Ik doe het ook niet uit liefde voor de niet gevaccineerde maar zolang er geen vaccinatieplicht is denk ik dat er weinig andere keus is dan zorgen dat de zorg niet overbelast gaat worden. 

zonder qr code, met afstand en (zelf)testen als afstandhouden niet kan. 
Dat protocol voeren wij al maanden op het werk als er bv iemand met pensioen  gaat en er een lunch georganiseerd wordt. 

Overleg van deze week ook aan iedereen gevraagd of ze 3 uur voor aanvang een zelftest wilden doen. Iedereen van deze groep is gevaccineerd. 

Wanneer kan het dan wel? Iedereen die gevaccineerd wil worden is gevaccineerd. Corona gaat niet meer weg, hoe lang wil je dan nog wachten? 

Even los van het feit dat ik persoonlijk die anderhalve meter heel fijn vind, en ik hou ook niet van mensenmassa's. Dus mij vind je sowieso niet snel op drukke plekken.

Als die 1.8 miljoen vaccinatie weigeraars om de beurt op de ic hebben gelegen zal het leven weer normaal zijn 😋

Nee zonder gekheid. Geen idee wat de oplossing is. Behalve hopen dat er toch nog meer mensen voor vaccinatie kiezen. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

25-09-2021 om 17:13

Van mij hoeft die anderhalve meter niet meer. 75 cm is genoeg, in winkels dan bij vreemden. In de kroeg kijk ik zelf wel of ik het te druk vind of niet. Zit er niet op te wachten om Covid te krijgen, maar ik hoop dat ook de gevaccineerde blijven testen als ze symptomen hebben. Kreeg gisteravond een testje op de luchthaven bij uitstappen en die heb ik gedaan. Over een dag of 5 doe ik er nog eentje voor de zekerheid. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-09-2021 om 17:45

Ik vond de anderhalve meter stiekem wel fijn. Maar snap ook dat dat op een gegeven moment maatschappelijk niet mee houdbaar is.

De QR code zal ik gebruiken als dat nodig is. Maar ik vermoed dat ik die plekken vanaf nu weer ga mijden want mij te druk en onrustig.

Ik ben tegen de coronapas. Dadelijk krijgen we ook nog de grieppas en wat er nog allemaal moge komen aan infectieziekten wat allemaal natuurlijk reuze gevaarlijk is want zwakkeren kunnen er dood aan gaan. Hoedt allemaal uw broeder!

Het wordt steeds gekker. Ik wil niet zeggen dat dit een prachtgelegenheid is om van Nederland een digitale surveillancemaatschappij te maken maar ik denk dat dit wel prima uitkomt om de Nederlanders geleidelijk steeds verder onder de knoet te krijgen.

Ik wil gewoon afstand houden. Toevallig kom ik dinsdag in de horeca (stond al langer gepland) en laat ik netjes m’n code zien. Maar ik hoop wel dat er dan voldoende afstand is. Ik zit in een risicogroep en daardoor mocht ik al vrij vroeg vaccineren. Ik had liever nog de 1,5 meter gezien ipv de qr-code.

rionyriony schreef op 25-09-2021 om 17:50:

Ik ben tegen de coronapas. Dadelijk krijgen we ook nog de grieppas en wat er nog allemaal moge komen aan infectieziekten wat allemaal natuurlijk reuze gevaarlijk is want zwakkeren kunnen er dood aan gaan. Hoedt allemaal uw broeder!

Het wordt steeds gekker. Ik wil niet zeggen dat dit een prachtgelegenheid is om van Nederland een digitale surveillancemaatschappij te maken maar ik denk dat dit wel prima uitkomt om de Nederlanders geleidelijk steeds verder onder de knoet te krijgen.

met zulke dingen ben ik het absoluut niet eens. 

redbulletje schreef op 25-09-2021 om 16:52:

Ik zou veel liever de afstand behouden zien blijven. Het voelt zoveel beter om niet overal schouder aan schouder te moeten zitten/staan (ook buiten corona)

Ik ook. Ik ben volledig gevaccineerd maar vond de anderhalve meter erg prettig. Al dat dringen en gehijg in mijn nek. Bah, ik heb er altijd een hekel aan gehad.

Ik blijf zelf zoveel mogelijk afstand houden van vreemden..

rionyriony schreef op 25-09-2021 om 17:50:

Ik ben tegen de coronapas. Dadelijk krijgen we ook nog de grieppas en wat er nog allemaal moge komen aan infectieziekten wat allemaal natuurlijk reuze gevaarlijk is want zwakkeren kunnen er dood aan gaan. Hoedt allemaal uw broeder!

Het wordt steeds gekker. Ik wil niet zeggen dat dit een prachtgelegenheid is om van Nederland een digitale surveillancemaatschappij te maken maar ik denk dat dit wel prima uitkomt om de Nederlanders geleidelijk steeds verder onder de knoet te krijgen.

Wat een flauwekul.

Vind het best jammer dat de 1,5 meter regel is verdwenen, vooral in het openbaar vond ik het erg prettig. Heb sowieso al niet graag mensen in mijn persoonlijke ruimte, dus het was heerlijk. Komende week komen er weer veel meer mensen naar kantoor ook, kijk er wel een beetje tegenop ondanks dat ik gewoon netjes dubbel gevaccineerd ben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.