Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

dutch33 schreef op 28-01-2022 om 08:31:

[..]

Waar komt deze data vandaan?

Is al tijdje bekend bij krantlezers. Maar misschien is dat toch niet helemaal mainstream?

Gr Angela

Isalinde schreef op 28-01-2022 om 08:46:

https://www.umcutrecht.nl/nieuws/corona-zelftest-alleen-betrouwbaar-bij-symptomen

Dit onderzoek gaat over 1 specifieke neus test, en 1 specifieke speekseltest die met de GGD methode zijn vergeleken. Er zijn vele verschillende testen in omloop.

De conclusie uit dit onderzoek is vooral dat a. De speekseltest onder alle omstandigheden onbetrouwbaar is, en b dat de neustest met name zonder klachten onbetrouwbaar is.

Het zelf testen voor je naar een feestje of andere groepsactiviteit gaat zou daarmee een waste of time and resources zijn met deze welliswaar veel gebruikte maar wel specifieke zelftest.

Conclusie van dat onderzoek is dat er verder onderzoek gedaan moet worden naar of herhaald zelftesten een verbetering in betrouwbaarheid geeft en dat er ook andere testen getest moeten worden. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

28-01-2022 om 11:22

Ik vind dit best heftig. Ruim 11.000 mensen hebben thuis aan de zuurstof gezeten met een Covid-infectie. Stel je voor dat die allemaal in het ziekenhuis waren opgenomen. 

https://www.ad.nl/gezond/ruim-elfduizend-coronapatienten-zaten-thuis-aan-zuurstof-komt-bed-vrij-voor-een-ander~ac73bfd8/

Tickel schreef op 28-01-2022 om 11:22:

Ik vind dit best heftig. Ruim 11.000 mensen hebben thuis aan de zuurstof gezeten met een Covid-infectie. Stel je voor dat die allemaal in het ziekenhuis waren opgenomen.

https://www.ad.nl/gezond/ruim-elfduizend-coronapatienten-zaten-thuis-aan-zuurstof-komt-bed-vrij-voor-een-ander~ac73bfd8/

Daar moet je inderdaad niet aan denken. 
Los daarvan gebeurt dat ook los van Covid.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

28-01-2022 om 13:14

Hinoki schreef op 28-01-2022 om 11:29:

[..]

Daar moet je inderdaad niet aan denken.
Los daarvan gebeurt dat ook los van Covid.

Ik weet dat er mensen zijn die thuis zuurstof gebruiken, maar het is niet standaard dat erg benauwde mensen die tijdelijk zuurstof nodig hebben thuis te laten blijven. 

Tickel schreef op 28-01-2022 om 13:14:

[..]

Ik weet dat er mensen zijn die thuis zuurstof gebruiken, maar het is niet standaard dat erg benauwde mensen die tijdelijk zuurstof nodig hebben thuis te laten blijven.

Standaard niet nee. En misschien ook niet 11.000 in de 16 maanden die het artikel noemt, maar in een stevig griepseizoen (denk aan 2016 en 2018) zitten er meer dan een handjevol op dezelfde manier thuis. 

Angela1967 schreef op 28-01-2022 om 09:05:

[..]

Is al tijdje bekend bij krantlezers. Maar misschien is dat toch niet helemaal mainstream?

Gr Angela

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/testen/zelftesten-en-het-coronavirus/gebruik-en-resultaat-corona-zelftest?_ga=2.110795395.727339669.1643404768-1496276536.1643404768

Das info van de instantie de regels bepalen. Virologen en geen journalisten. 
dus bij mijn weten beter dan een qr… die gebruikt kan worden als je corona hebt…

dutch33 schreef op 28-01-2022 om 22:22:

[..]

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/testen/zelftesten-en-het-coronavirus/gebruik-en-resultaat-corona-zelftest?_ga=2.110795395.727339669.1643404768-1496276536.1643404768

Das info van de instantie de regels bepalen. Virologen en geen journalisten.
dus bij mijn weten beter dan een qr… die gebruikt kan worden als je corona hebt…

Als je niet begrijpt wat de redeneringen zijn achter beslissingen dan blijft het dweilen met de kraan open. Hiermee bedoel ik niet dat iemand het overal mee eens moet zijn maar enig gezond logisch redeneren en gevolgtrekkingen snappen helpt wel 

Gr Angela

Angela1967 schreef op 28-01-2022 om 23:11:

[..]

Als je niet begrijpt wat de redeneringen zijn achter beslissingen dan blijft het dweilen met de kraan open. Hiermee bedoel ik niet dat iemand het overal mee eens moet zijn maar enig gezond logisch redeneren en gevolgtrekkingen snappen helpt wel

Gr Angela

Dat kan ik ook jou toe zeggen… daarbij geeft dit dus in de basis meteen aan waarom dit de weg niet is. Je raakt mensen kwijt in het beleid omdat het dwang wordt en geen stabiel beleid. Polarisatie en dit is wat je nooit moet willen.

dutch33 schreef op 29-01-2022 om 04:04:

[..]

Dat kan ik ook jou toe zeggen… daarbij geeft dit dus in de basis meteen aan waarom dit de weg niet is. Je raakt mensen kwijt in het beleid omdat het dwang wordt en geen stabiel beleid. Polarisatie en dit is wat je nooit moet willen.

Nee je raakt mensen kwijt omdat communicatie moeilijk is. En als iemand in een omgeving verkeert die nooit heeft hoeven nadenken dan is alles wat niet begrepen wordt meteen dwang. Het feit dat jij hier schrijft betekent dat je verschillende meningen leest. Hoe komt het dat je dan zo paranoia overkomt? Het enige wat duidelijk is is dat wetenschappelijke inzichten niet opeens er zijn. Het bouwt op. 

Als mensen suggereren dat berichtgeving veranderd is en dat het kennelijk vroeger anders was en datop "zie je wel" conclusies trekken dat "ze" niets weten en dat het dus dwang en wat dies meer zij is, dan denk ik: hoe denk jij dat wetenschap werkt en wat zou jij doen als je in een politieke voorbereidingsgroep zat en je moest verschillende mensen iets uitleggen?

Steek daar je tijd in in plaats van complotten.

Gr Angela

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

29-01-2022 om 14:18

Angela1967 schreef op 29-01-2022 om 14:03:

[..]

Nee je raakt mensen kwijt omdat communicatie moeilijk is. En als iemand in een omgeving verkeert die nooit heeft hoeven nadenken dan is alles wat niet begrepen wordt meteen dwang. Het feit dat jij hier schrijft betekent dat je verschillende meningen leest. Hoe komt het dat je dan zo paranoia overkomt? Het enige wat duidelijk is is dat wetenschappelijke inzichten niet opeens er zijn. Het bouwt op.

Als mensen suggereren dat berichtgeving veranderd is en dat het kennelijk vroeger anders was en datop "zie je wel" conclusies trekken dat "ze" niets weten en dat het dus dwang en wat dies meer zij is, dan denk ik: hoe denk jij dat wetenschap werkt en wat zou jij doen als je in een politieke voorbereidingsgroep zat en je moest verschillende mensen iets uitleggen?

Steek daar je tijd in in plaats van complotten.

Gr Angela

Hoe omschrijf jij eigenlijk een complotdenker? Ik vind eigenlijk wel wat van deze reactie. Wat maakt dat jij vindt dat je mensen met een andere mening op deze manier weg moet zetten?

Dutch33 grossiert in het woord schijnveiligheid in relatie tot QR. Het maakt mij niet uit of iemand voor of tegen is, maar de non-argumenten die hij/zij daarvoor in de strijd gooit, zonder enige reactie op inhoudelijke argumenten van anderen maakt dat ik haar/hem in het kamp van complotdenkers plaats. Er is voldoende informatie om voor of tegen QR code te zijn. Argumenten van beide zijden die uit te leggen zijn zonder meteen alles in de wereld in twijfel te trekken. 

Ik weet niet of Dutch33 voorafgaand aan de covid pandemie al wantrouwend was. Ik lees nergens vragen of begrip of nuance hoe het afgelopen twee jaar is gegaan en waarom bepaalde beslissingen genomen zijn. Natuurlijk is het makkelijk om terug te kijken en natuurlijk is het makkelijk om alles wat andere landen doen te vergelijken met Nederland en dan 'jouw mening' erop los te laten. Maar om dan meteen van leer te trekken dat het dus allemaal belachelijk, waanzinnig, idioot is, dat is wat mij ergert. Het is geen complot, jij weet het niet per se beter, het is wel complex en je hoeft niet een eigen statement te maken door alles vanuit jouw bril in twijfel te trekken. Houd het bij jezelf als je je afvraagt waarom beslissingen genomen worden die jou verbazen. Lees erover, stel vragen, maar roep niet dat alles belachelijk is. 

gr Angela

Angela1967 schreef op 29-01-2022 om 14:03:

[..]

Nee je raakt mensen kwijt omdat communicatie moeilijk is. En als iemand in een omgeving verkeert die nooit heeft hoeven nadenken dan is alles wat niet begrepen wordt meteen dwang. Het feit dat jij hier schrijft betekent dat je verschillende meningen leest. Hoe komt het dat je dan zo paranoia overkomt? Het enige wat duidelijk is is dat wetenschappelijke inzichten niet opeens er zijn. Het bouwt op.

Als mensen suggereren dat berichtgeving veranderd is en dat het kennelijk vroeger anders was en datop "zie je wel" conclusies trekken dat "ze" niets weten en dat het dus dwang en wat dies meer zij is, dan denk ik: hoe denk jij dat wetenschap werkt en wat zou jij doen als je in een politieke voorbereidingsgroep zat en je moest verschillende mensen iets uitleggen?

Steek daar je tijd in in plaats van complotten.

Gr 

Laat ik heel duidelijk zijn! Ik ben Absoluut geen complotdenker. Virus bestaat vaccinaties kunnen helpen. Alleen absoluut tegen het huidige qr beleid, wat zijn doel niet waar kan maken. Daarnaast tegen een booster, boven eigen immuniteit zetten. ( InNederland was het een jaar maar door samen met eu te gaan wordt het een half jaar) Dat qr uit nood ontstaan maar compleet zijn doel voorbij is geschoten en niet werkt dan moet je dingen ook weer stoppen en niet voor eigen glorie door gaan. Dat is een inbreuk op onze vrijheid en grondwet! Kijk even terug naar het kamerdebat. Ga dan testen, voor iedereen gelijk en de wetenschap is het er over eens dat zou de juiste optie zijn. 

Je  raakt mensen kwijt door niet open en eerlijk te communiceren, zie cijfers van de laatste persconferentie. Zie nee scholen hoeven niet dicht ze hadden ook kunnen zeggen we weten het nog niet). En zeker klem

Maar goed de overheid is heilig voor jou. Fijn voor jou! Bij mij is er door eerder gemaakte fouten denk aan iets als toeslagenaffaire, formatie hoe dat gelopen is geen heilig vertrouwen meer en gezond verstand  belangrijk. 
oja en mijn vrijheid heb ik heel hoog staan, die van jou ook? Dan zou je geen qr maatschappij moeten willen want waar eindigt het dan?



Drietje schreef op 29-01-2022 om 14:18:

[..]

Hoe omschrijf jij eigenlijk een complotdenker? Ik vind eigenlijk wel wat van deze reactie. Wat maakt dat jij vindt dat je mensen met een andere mening op deze manier weg moet zetten?

Dank u

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.