Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Angela1967 schreef op 29-01-2022 om 15:24:

Dutch33 grossiert in het woord schijnveiligheid in relatie tot QR. Het maakt mij niet uit of iemand voor of tegen is, maar de non-argumenten die hij/zij daarvoor in de strijd gooit, zonder enige reactie op inhoudelijke argumenten van anderen maakt dat ik haar/hem in het kamp van complotdenkers plaats. Er is voldoende informatie om voor of tegen QR code te zijn. Argumenten van beide zijden die uit te leggen zijn zonder meteen alles in de wereld in twijfel te trekken.

Ik weet niet of Dutch33 voorafgaand aan de covid pandemie al wantrouwend was. Ik lees nergens vragen of begrip of nuance hoe het afgelopen twee jaar is gegaan en waarom bepaalde beslissingen genomen zijn. Natuurlijk is het makkelijk om terug te kijken en natuurlijk is het makkelijk om alles wat andere landen doen te vergelijken met Nederland 


Wat is er mis met al reeds zo veel eerder genoemd, dat ik met corona positief gewoon overal binnen kan komen met een qr… denk je dat dat niet gebeurd? Maar goed voel je veilig.


je wil ook begrip, heb zeker begrip voor inzichten die zich ontwikkelen maar mijn vertrouwen is heel erg gedaald omdat het naar mijn inziens niet goed wordt uitgelegd en wordt overgebracht. Zijn me kwijt met dat het geen keuze meer is voor iedereen, maar soort van dwang.

Drietje schreef op 29-01-2022 om 14:18:

[..]

Hoe omschrijf jij eigenlijk een complotdenker? Ik vind eigenlijk wel wat van deze reactie. Wat maakt dat jij vindt dat je mensen met een andere mening op deze manier weg moet zetten?

Het gaat niet altijd om een ‘andere mening’. Er is ook nog zoiets als onderbouwing en onderscheidingsvermogen. Anders krijg je wat Olender noemde: “Vijf minuten voor de joden en vijf minuten voor Hitler” Je kunt niet zomaar alles een (gelijkwaardige) mening noemen en dan eisen dat die serieus genomen wordt. De berichten van Dutch33 zijn op z’n minst warrig. En met kreten als grondwet, polarisatie en schijnveiligheid kun je alle kanten op. Ik kan ze heel gemakkelijk ook voor tegengestelde meningen gebruiken. Angela zet die kritiek misschien wat scherp aan maar ik vind dat er wel degelijk een grond van waarheid in zit. Jouw reactie vind ik dan weer een soort retorische afleidingsmanoeuvre, om Angela op oneigenlijke gronden af te serveren. Dan hoef je ook niet in te gaan op de serieuze onderliggende kwestie of het wel goed doordacht is. Maar goed , zo blijven we mekaar maar bezighouden en gekrenkt ter aarde storten. 

letterlijk

letterlijk

Moderator

29-01-2022 om 15:59

Waarschuwing: vanaf hier weer on topic. Op opmerkingen " op de man" zal een 24-uurs ban volgen. 

dutch33 schreef op 29-01-2022 om 15:32:

[..]

Maar goed de overheid is heilig voor jou. Fijn voor jou! Bij mij is er door eerder gemaakte fouten denk aan iets als toeslagenaffaire, formatie hoe dat gelopen is geen heilig vertrouwen meer en gezond verstand belangrijk.
oja en mijn vrijheid heb ik heel hoog staan, die van jou ook? Dan zou je geen qr maatschappij moeten willen want waar eindigt het dan?



Verwijderd,  op de man






De olympische spelen laten in elk geval wel zien dat het proberen om covid de wereld uit te krijgen niet werkt. Zelfs met de hele strenge regels daar worden nog besmettingen gevonden binnen de 'gesloten' bubbels.

Drietje schreef op 29-01-2022 om 14:18:

[..]

Hoe omschrijf jij eigenlijk een complotdenker? Ik vind eigenlijk wel wat van deze reactie. Wat maakt dat jij vindt dat je mensen met een andere mening op deze manier weg moet zetten?

"Vroeger" (lees: een kleine 2 jaar geleden) was je een complotdenker/wappie als je zei dat Covid een hoax was. En terecht zou ik zo zeggen. Toen werd het synoniem aan niet willen vaccineren. (Inmiddels ben je (voor mensen zoals gr. Angela, en nog een paar) een complotdenker/wappie als je aangeeft te bedanken voor de booster.

Definitie van een complotdenker is niet moeilijk: iemand die denkt dat achter elke maatregel en elk cijfer dat die maatregel ondersteunt, een complot zit om de bevolking te knechten.
Of iemand die tegen boosteren of QR-codes is, een complotdenker is, hangt af van de motivatie.

Daglichtlamp schreef op 29-01-2022 om 18:37:

De olympische spelen laten in elk geval wel zien dat het proberen om covid de wereld uit te krijgen niet werkt. Zelfs met de hele strenge regels daar worden nog besmettingen gevonden binnen de 'gesloten' bubbels.

China heeft draconische maatregelen genomen om Omikron niet verder te laten komen dan de Olympische bubbel. Ik ben benieuwd of het lukt.

terpstra schreef op 29-01-2022 om 21:09:

Definitie van een complotdenker is niet moeilijk: iemand die denkt dat achter elke maatregel en elk cijfer dat die maatregel ondersteunt, een complot zit om de bevolking te knechten.
Of iemand die tegen boosteren of QR-codes is, een complotdenker is, hangt af van de motivatie.

Ben  niet tegen boosteren als mensen daar zelf voor kiezen. Maar mensen die het voor de booster hebben doorgemaakt  of daar niet voor kiezen die omdat ze het hebben doorgemaakt buiten worden gesloten, want booster staat boven natuurlijke immuniteit. Daar heb ik echt wel gedachtes bij zeker ook omdat bekend is dat de booster ook maar een bepaalde effectiviteit heeft.

Verbaasd me alleen dat als je een kritische vraag hierbij trekt hoppa een complotdenker/ wappie wordt benoemd, dat is wel makkelijk. 
stuit me heel erg tegen de borst, daarom horen we op het nieuws echt alleen maar de mainstreammedia media. Zou het wel eens verfrissend vinden om tegenstellingen met elkaar te horen praten. Mogelijk helpt dit juist in de beslissing, want horen maar bepaalde mensen, continue weer.

Nogmaals een wappie ben ik niet maar ben wel tegen maatregelen die vrijheid beperken mits ze niet goed onderbouwd zijn. Daarbij heb alles netjes doorlopen maar goed, kritisch.



ScarceKudu74

ScarceKudu74

30-01-2022 om 16:08

De qr code zal toch binnenkort wel verdwijnen, als corona geen pandemie meer is? 

Peen schreef op 30-01-2022 om 16:08:

De qr code zal toch binnenkort wel verdwijnen, als corona geen pandemie meer is? 

Volgens de wappies niet. Omdat ie niet bedoeld is voor de pandemie. Maar als opmaat naar een sociaal kredietsysteem.
(voor de duidelijkheid: ik citeer).

Ik ben benieuwd. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

30-01-2022 om 16:19

Hinoki schreef op 30-01-2022 om 16:17:

[..]

Volgens de wappies niet. Omdat ie niet bedoeld is voor de pandemie. Maar als opmaat naar een sociaal kredietsysteem.
(voor de duidelijkheid: ik citeer).

Ik ben benieuwd.

Haha ja, de echte wappies met hun theorieën... Ik las ook al over een co2 tegoed, als dat op is mag je dan niet meer reizen bijvoorbeeld.  Dat gaat wat worden allemaal 

Hinoki schreef op 30-01-2022 om 16:17:

[..]

Volgens de wappies niet. Omdat ie niet bedoeld is voor de pandemie. Maar als opmaat naar een sociaal kredietsysteem.
(voor de duidelijkheid: ik citeer).

Ik ben benieuwd.

Ik ook…

Peen schreef op 30-01-2022 om 16:19:

[..]

Haha ja, de echte wappies met hun theorieën... Ik las ook al over een co2 tegoed, als dat op is mag je dan niet meer reizen bijvoorbeeld. Dat gaat wat worden allemaal

😂

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

30-01-2022 om 16:48

Het klinkt grappig, maar wisten jullie dat China al een paar jaar zo'n sociaal kredietsysteem heeft? Echt heel eng daar 

Hier is zoiets ondenkbaar,  maar de wappies hebben dat niet zelf verzonnen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.