Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Rockstar schreef op 11-11-2021 om 12:02:

[..]

Niks we. Ik hou me aan de maatregelen en ben gevaccineerd. IK heb het NERGENS naar gemaakt.

We is de samenleving.

https://www.ad.nl/den-haag/we-zijn-niet-tolerant-we-zijn-onverschillig-we-zijn-niet-ruimdenkend-het-interesseert-ons-gewoon-geen-reet~abae40ed/



We zijn niet tolerant, we zijn onverschillig. We zijn niet ‘ruimdenkend’ - het interesseert ons gewoon geen reet

willem1959 schreef op 11-11-2021 om 12:37:

[..]

We is de samenleving.




We zijn niet tolerant, we zijn onverschillig. We zijn niet ‘ruimdenkend’ - het interesseert ons gewoon geen reet

Of doet deze observatie onrecht aan de werkelijkheid? Voor iedere klootzak zijn er duizenden goedzakken. Voor iedere misstap zijn er duizenden die het rechte pad bewandelen. Dat vergeten we wel eens 

willem1959 schreef op 11-11-2021 om 12:37:

[..]

We is de samenleving.

https://www.ad.nl/den-haag/we-zijn-niet-tolerant-we-zijn-onverschillig-we-zijn-niet-ruimdenkend-het-interesseert-ons-gewoon-geen-reet~abae40ed/



We zijn niet tolerant, we zijn onverschillig. We zijn niet ‘ruimdenkend’ - het interesseert ons gewoon geen reet

Ik zou jou ook niet van tolerantie durven te beschuldigen

Daglichtlamp schreef op 19-10-2021 om 12:24:

En steeds meer ziekenhuizen moeten operaties afbellen. In Nijmegen gaat het om hartpatiënten.
Geen idee wat we er aan moeten doen. Echt verplichten om te vaccineren kan niet, maar de samenleving weer dicht doen wil ook niemand.

Waarom kan dat niet? Ik ben voor. Althans dat er wel zeer duidelijke consequenties zijn verbonden aan niet-vaccineren (zoals nu in Italië).

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

16-11-2021 om 08:53

Gifkikker schreef op 11-11-2021 om 12:40:

[..]

Of doet deze observatie onrecht aan de werkelijkheid? Voor iedere klootzak zijn er duizenden goedzakken. Voor iedere misstap zijn er duizenden die het rechte pad bewandelen. Dat vergeten we wel eens


Nou, ik geloof er niet meer in. Zo ontzettend veel egocentrisme en vooral ook stuitende domheid gezien dat ik mijn vertrouwen in mijn “medemens” inmiddels echt kwijt ben. Kan me ook niet voorstellen dat dit ooit nog terugkomt. Ik ga mij terugtrekken in mijn eigen bubbel en de rest zoekt het maar uit. 

Wednesday schreef op 16-11-2021 om 08:53:

[..]


Nou, ik geloof er niet meer in. Zo ontzettend veel egocentrisme en vooral ook stuitende domheid gezien dat ik mijn vertrouwen in mijn “medemens” inmiddels echt kwijt ben. Kan me ook niet voorstellen dat dit ooit nog terugkomt. Ik ga mij terugtrekken in mijn eigen bubbel en de rest zoekt het maar uit.


Ik blijf erin geloven dat de meeste mensen van goede wil en fatsoenlijk zijn. Die groep schreeuwt alleen niet op internet met domme oneliners , dus het lijkt net of ze er niet zijn.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

16-11-2021 om 09:40

Wednesday schreef op 16-11-2021 om 08:53:

[..]


Nou, ik geloof er niet meer in. Zo ontzettend veel egocentrisme en vooral ook stuitende domheid gezien dat ik mijn vertrouwen in mijn “medemens” inmiddels echt kwijt ben. Kan me ook niet voorstellen dat dit ooit nog terugkomt. Ik ga mij terugtrekken in mijn eigen bubbel en de rest zoekt het maar uit.

In het echte leven? 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

16-11-2021 om 10:13

Drietje schreef op 16-11-2021 om 09:40:

[..]

In het echte leven?

Ja, voor zover mogelijk wel, ja. Ik ben er echt even klaar mee. Ik ga me er niet meer in verplaatsen. My way or the highway. 

Wednesday schreef op 16-11-2021 om 10:13:

[..]

Ja, voor zover mogelijk wel, ja. Ik ben er echt even klaar mee. Ik ga me er niet meer in verplaatsen. My way or the highway.

Dan doe je wel hetzelfde als wat je anderen verwijt 🤔

In België willen ze per 1 april ongevaccineerd zorgpersoneel ontslaan.

Hoewel ik zelf geen principiele bezwaren heb tegen een vaccinatieplicht in de zorg (zonder Hepatitis vaccinatie mogen ze ook niet overal werken), hoop ik niet dat ze dit in Nederland gaan doen. Niet uit medelijden voor de weigeraars, maar omdat ik bang ben dat er dan echt te weinig personeel overblijft om zorg te kunnen leveren.

De hele branche is onderbezet nog meer personeel verliezen zal de zorg ook geen goed doen. 

Ongevaccineerd zorgpersoneel België vanaf 1 april ontslagen - https://nos.nl/l/2405798

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

16-11-2021 om 10:32

Wednesday schreef op 16-11-2021 om 10:13:

[..]

Ja, voor zover mogelijk wel, ja. Ik ben er echt even klaar mee. Ik ga me er niet meer in verplaatsen. My way or the highway.

Ik zie dat dus helemaal niet om mij heen. Wel wat ongevaccineerden en ook wel mensen die de randjes wat opzoeken, maar echte wappies? Die zie ik alleen op internet. 

Tussen mijn vrienden en familie geen ongevaccineerden gelukkig. Wel hebben een aantal van hen echte wappies in de familie. Varierend van Willem Engel aanhangers tot immuunsysteemgelovers. En de verhalen die ik daarvan hoor vind ik best heftig

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-11-2021 om 10:45

Lollypopje schreef op 16-11-2021 om 10:33:

Tussen mijn vrienden en familie geen ongevaccineerden gelukkig. Wel hebben een aantal van hen echte wappies in de familie. Varierend van Willem Engel aanhangers tot immuunsysteemgelovers. En de verhalen die ik daarvan hoor vind ik best heftig

Ik zie op FB ook wel van die mensen. En dan zeggen "je kunt gewoon op je immuumsysteem vertrouwen als je een redelijke gezondheid hebt want ik heb 2 keer corona gehad en ben er goed doorheen gekomen".

Ik kan echt niets met die berichten. Het zijn trouwens wel dezelfde mensen die al-tijd zeiken over de regering, burgemeester en andere dingen waar ze zelf geen invloed op hebben.

En hoe zit het nu met die 5G masten waardoor we allemaal dood zouden neervallen?

Oh wacht, ik snap het al. 3G + 2G = 5G.
Zie je wel, 2G is gewoon onderdeel van het complot.

Gifkikker schreef op 16-11-2021 om 09:13:

[..]


Ik blijf erin geloven dat de meeste mensen van goede wil en fatsoenlijk zijn. Die groep schreeuwt alleen niet op internet met domme oneliners , dus het lijkt net of ze er niet zijn.

Als het merendeel van de mensen van goede wil en fatsoenlijk is, zouden politieke partijen die redelijkheid moeten weerspiegelen. Baudet is natuurlijk een kansloze krankzinnige aan het worden, daar helpt geen moedertjelief meer aan. Van Wilders is ook geen nuance of welwillendheid te verwachten in het algemeen belang. Maar dat partijen als de SGP en de CU blijven volhouden dat hun verplichtingen aan God door de samenleving als geheel gefaciliteerd moeten worden, vind ik toch wel een sterk staaltje. Hoe krijg je het uit je strot dat 2G vaccinatiedwang is? Als je een tijdje niet aan vrijetijdsactiviteiten mag meedoen, kun je je principes niet meer volhouden? Beschamend vind ik het om mij mede-verantwoordelijk te maken voor je eigen geloofsijver. En dat middenpartijen als CDA, GroenLinks en PvdA zo'n moeite hebben zich duidelijk uit te spreken, neem ik ze kwalijk. D66 en VVD zijn niet mijn partijen maar die hebben tenminste de guts om een standpunt in te nemen. 

Want wat is het alternatief?

"Volgens demissionair minister De Jonge is het alternatief nog erger: mocht de Kamer de 2G-maatregel niet steunen, dan zijn meer lockdowns deze winter onontkoombaar, zei hij na het Torentjesoverleg over de coronasituatie."

https://nos.nl/artikel/2405727-politieke-spanning-over-2g-beleid-loopt-op

De PvdA is overigens aan het bijdraaien: "PvdA staat open voor 2G, maar wil geen coronacheck op het werk"

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5267487/2g-pvda-tweede-kamer-kabinet-coronapas-coronatoegangsbewijs-qr-code

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.