Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Ik hoop toch echt niet dat de avondklok terug komt. Dat vond ik toch wel 1 van de meest vervelende maatregel.

Ik wil de avondklok ook liever niet, ik vond het soms echt gedoe. En zo heel veel voegde hij ook niet toe denk ik (mensen begonnen gewoon nog eerder met bij elkaar komen). Maar een vuurwerkloze oudjaarsavond (of in ieder geval een knalloze oudjaarsavond) gun ik mijn hond wel  

Van een knalloze oudejaarsavond heb ik helaas niet zoveel gemerkt. Er ging hier toch nog behoorlijk veel de lucht in. 

Van de avondklok op zich had ik niet zo veel last; ben niet zo'n avond mens. Snap wel dat het erg onhandig was voor veel mensen. Ik had wel erg veel moeite met het sluiten van de niet essentiële winkels. Vooral omdat ik tijden van verhuizing de Karwei een stuk essentiëler vond dan de Gall en Gall 

Doornroosje75 schreef op 21-10-2021 om 17:27:

Van een knalloze oudejaarsavond heb ik helaas niet zoveel gemerkt. Er ging hier toch nog behoorlijk veel de lucht in.

Van de avondklok op zich had ik niet zo veel last; ben niet zo'n avond mens. Snap wel dat het erg onhandig was voor veel mensen. Ik had wel erg veel moeite met het sluiten van de niet essentiële winkels. Vooral omdat ik tijden van verhuizing de Karwei een stuk essentiëler vond dan de Gall en Gall

Ik ben ook verhuisd in die periode en ik had de Karwei ook wel kunnen waarderen... Als aanvulling op de G&G 🤣

En dat ik niet fatsoenlijk en vlot lampjes kom bestellen voor m'n auto was ook wel een vervelend momentje. Dat was natuurlijk precies in de kerstperiode... Nu heb ik voldoende voorraad omdat mijn vriend terwijl ik op de levering zat te wachten iets kon ritselen via zijn garagehouder. Maar wát een gedoe worden dat soort kleine dingen dan ineens.

Dinah schreef op 21-10-2021 om 17:06:

Ik wil de avondklok ook liever niet, ik vond het soms echt gedoe. En zo heel veel voegde hij ook niet toe denk ik (mensen begonnen gewoon nog eerder met bij elkaar komen). Maar een vuurwerkloze oudjaarsavond (of in ieder geval een knalloze oudjaarsavond) gun ik mijn hond wel

Mijn zoon en zijn vrienden bleven dan langer bij elkaar. Hij kwam in de ochtend pas thuis. Ik ben een aantal keren rond 2 uur 's nachts heel erg hard op de fiets naar huis gereden. Ik voelde me net een crimineel. Ik vond het een belachelijke maatregel.

Van het vuurwerkverbod heb ik ook weinig gemerkt. Hier ook volop vuurwerk en ook voor de jaarwisseling.

Athan schreef op 21-10-2021 om 00:04:

Marokko verbiedt vluchten van en naar Nederland, Letland gaat weer in lockdown, Gommers doet een oproep aan de politiek... Met een beetje mazzel krijgen we weer een avondklok in december . Dat lijkt me echt heerlijk, gewoon 's avonds de hond kunnen uitlaten zonder vuurwerk.

En na een jaar met vaccins zijn we dus niets opgeschoten en komen er weer van die klotemaatregelen. Dit houdt nooit op.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

11-11-2021 om 08:03

Yasminaaa schreef op 11-11-2021 om 07:42:

[..]

En na een jaar met vaccins zijn we dus niets opgeschoten en komen er weer van die klotemaatregelen. Dit houdt nooit op.

Jij begrijpt het blijkbaar nog steeds niet.

Iemand zin om het opnieuw uit te leggen?

Ik pas.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

11-11-2021 om 10:37

Mallebeppie schreef op 11-11-2021 om 08:03:

[..]

Jij begrijpt het blijkbaar nog steeds niet.

Iemand zin om het opnieuw uit te leggen?

Ik pas.

Snap jij het wel dan? Kom op zeg, bijna 90 procent gevaccineerd. Hoe kan dit!

Drietje schreef op 11-11-2021 om 10:37:

[..]

Snap jij het wel dan? Kom op zeg, bijna 90 procent gevaccineerd. Hoe kan dit!

Simpel. Van de hele bevolking is pas 72,3% gevaccineerd. Ruim te weinig voor groepsimmuniteit. En toch werden vrijwel alle maatregelen losgelaten. Samen meer dan genoeg om het virus weer volop rond te laten gaan. Tel daarop op dat de zorg nu veel minder capaciteit heeft voor coronapatiënten dan aan het begin van de crisis en je hebt een rottige cocktail. 

Het is echt onderdeel van het probleem dan mensen in Nederland al maandenlang denken dat de vaccinatiegraad zo enorm hoog is. Het effect daarvan is geweest dat mensen de touwtjes weer lekker hebben laten vieren. 

Drietje schreef op 11-11-2021 om 10:37:

[..]

Snap jij het wel dan? Kom op zeg, bijna 90 procent gevaccineerd. Hoe kan dit!

Omdat veel maatregelen maar half zijn en te snel weer afgeschaald wordt? In de herfst het aantal besmettingen meestal toeneemt (net als bij griep)?

Daarnaast dit jaar hebben we vooral last van het deltavariant, toch? Lees op de site van de RIVM dat de Mu en Labda ook al heeeeel beperkt in de Nederland is.

En ook gevaccineerd kan men last krijgen van de deltavariant. Dus de kant op besmetting wordt gewoon groter en in combinatie met geen afstand meer moeten houden. Jackpot.

Dus het is én én én. Dit wordt golf nummer 5 (?).

Wij hadden de slapste maatregelen van Europa. Regels wordt niet meer aan gehouden. In het OV zit een aanzienlijke hoeveelheid zonder mondkapje. In de supermarkten loopt soms wel 25% zonder mondkapje. Ze doen maar hoor, maar besef wel, we hebben het er zelf naar gemaakt. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

11-11-2021 om 11:24

Drietje schreef op 11-11-2021 om 10:37:

[..]

Snap jij het wel dan? Kom op zeg, bijna 90 procent gevaccineerd. Hoe kan dit!

Ik begrijp het uitstekend.  Ik heb geen uitleg nodig.

willem1959 schreef op 11-11-2021 om 10:51:

Wij hadden de slapste maatregelen van Europa. Regels wordt niet meer aan gehouden. In het OV zit een aanzienlijke hoeveelheid zonder mondkapje. In de supermarkten loopt soms wel 25% zonder mondkapje. Ze doen maar hoor, maar besef wel, we hebben het er zelf naar gemaakt.

Niks we. Ik hou me aan de maatregelen en ben gevaccineerd. IK heb het NERGENS naar gemaakt.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

11-11-2021 om 12:12

Rockstar schreef op 11-11-2021 om 12:02:

[..]

Niks we. Ik hou me aan de maatregelen en ben gevaccineerd. IK heb het NERGENS naar gemaakt.

+1. 

Maar helaas kunnen er geen individuele maatregelen worden genomen,  dus wordt iedereen op een bepaalde manier geraakt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.