Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

09-10-2021 om 21:10

EHR schreef op 09-10-2021 om 21:03:

[..]

Of we volgen Canada. Eerlijk is eerlijk. Dat klinkt natuurlijk nu nog hartstikke wappie. Ik zet een reminder in mijn agenda. 9 februari zal ik deze post eens omhoog halen.

Wat is er dan in Canada?

EHR schreef op 09-10-2021 om 21:03:

[..]

Of we volgen Canada. Eerlijk is eerlijk. Dat klinkt natuurlijk nu nog hartstikke wappie. Ik zet een reminder in mijn agenda. 9 februari zal ik deze post eens omhoog halen.

Geen idee wat er in Canada is, maar in Nederland hebben we vergeleken met andere landen relatief weinig maatregelen gehad. Juist omdat er voor meer geen politiek draagvlak is. Dat zie ik de komende maanden niet opeens  veranderen.

EHR

EHR

10-10-2021 om 08:25

Daglichtlamp schreef op 09-10-2021 om 21:23:

[..]

Geen idee wat er in Canada is, maar in Nederland hebben we vergeleken met andere landen relatief weinig maatregelen gehad. Juist omdat er voor meer geen politiek draagvlak is. Dat zie ik de komende maanden niet opeens veranderen.


Volg voor de lol eens een paar weken Justin Trudeau op Twitter.

EHR schreef op 10-10-2021 om 08:25:

[..]


Volg voor de lol eens een paar weken Justin Trudeau op Twitter.

Ik volg niemand op Twitter, en ik was ook niet van plan dat te gaan doen. Als je iets relevants over Canada wilt delen staat je dat vrij. Ik zie alleen de link met Nederland niet.

Hier komt er pas draagvlak voor strengere maatregelen als de ziekenhuizen weer overlopen worden. Ik bid en hoop dat dat niet gaat gebeuren.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-10-2021 om 10:10

Daglichtlamp schreef op 10-10-2021 om 08:43:

[..]

Ik volg niemand op Twitter, en ik was ook niet van plan dat te gaan doen. Als je iets relevants over Canada wilt delen staat je dat vrij. Ik zie alleen de link met Nederland niet.

Ik ook niet. Er zijn wel meer landen met nogal vergaande maatregelen. Tot nu toe is in ons land daar nooit de neiging toe geweest. Eerder met iets te weinig dan net iets te veel aan maatregelen. Wat dat betreft wonen onze complotdenkers in het verkeerde land. 

EHR

EHR

10-10-2021 om 11:32

Daglichtlamp schreef op 10-10-2021 om 08:43:

[..]

Ik volg niemand op Twitter, en ik was ook niet van plan dat te gaan doen. Als je iets relevants over Canada wilt delen staat je dat vrij. Ik zie alleen de link met Nederland niet.

My guest. Blijf je gewoon lekker alleen het 20.00 uur journaal volgen. Waarom zou je je ook breder interesseren? 

Het was je waarschijnlijk dus ook nog niet opgevallen dat Westerse landen elkaar allemaal een beetje volgen qua maatregelen. 

EHR

EHR

10-10-2021 om 11:33

Daglichtlamp schreef op 10-10-2021 om 08:44:

Hier komt er pas draagvlak voor strengere maatregelen als de ziekenhuizen weer overlopen worden. Ik bid en hoop dat dat niet gaat gebeuren.

Ah, dus dat het met 85% gevaccineerden net zo druk gaat worden als vorig jaar met 0% gevaccineerden. 


CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

10-10-2021 om 11:47

Ik hoop eigenlijk dat er geen strengere maatregelen meer komen. Het zou dan helpen als iedereen die dat kan, zich laat vaccineren. Als treinreiziger zou ik ook niet per se tegen een vaccinatiebewijs voor treinreizigers zijn zoals in Canada wordt ingevoerd. Het is in een pandemie eigenlijk best raar dat je daar zonder het te weten opgehokt kunt zitten met ongevaccineerden. Maar Nederland is in het algemeen inderdaad mild qua maatregelen, dus ik zie het er nog niet van komen. 

EHR schreef op 10-10-2021 om 11:33:

[..]

Ah, dus dat het met 85% gevaccineerden net zo druk gaat worden als vorig jaar met 0% gevaccineerden.


Dat mag ik hopen van niet, want de draagkracht in de ziekenhuizen is nu vele malen lager dan vorig jaar. Bij zulke aantallen zullen heel veel patienten niet eens meer opgenomen kunnen worden nu.

Code zwart ligt heel veel eerder dan tijdens de eerste lockdowns. Er is veel minder personeel, door uitvallen door corona of complete overbelasting, en het personeel dat er is is niet meer in staat om zoveel uren te draaien als dat ze toen deden. Althans niet zonder nog meer uitval van personeel, wat betekent dat er nog minder zorg geleverd kan worden.

EHR

EHR

10-10-2021 om 11:51

Maar goed. Om nog even inhoudelijk te reageren wat betreft Canada. Daar werd de coronapas geïntroduceerd tegen behoeve van de volksgezondheid (net zoals hier). Inmiddels wordt de pas daar nu gebruikt om niet-gevaccineerde werknemers in publieke functies op non-actief te stellen (vanaf 15 november). Daarnaast is het voor hen vanaf 30 november niet meer mogelijk om te testen wil je een groene check hebben/houden. Met andere woorden. Je moet en zal je laten vaccineren. 
Dan hebben we het niet over exclusief zorgpersoneel, maar gewoon ook over ambtenaren. 

Om met de CEO van een van onze Nederlandse ziekenhuizen te spreken: waar is de wetenschappelijke onderbouwing van de gezondheidswinst van dit idiote beleid? 

Noem mij maar wappie. Dat liever dan iemand zijn die een vaccinatieplicht toejuicht en daarmee niets anders is dan de natte droom van mening overheid, te beginnen met Trudeau. 

EHR

EHR

10-10-2021 om 11:52

Lollypopje schreef op 10-10-2021 om 11:48:

[..]

Dat mag ik hopen van niet, want de draagkracht in de ziekenhuizen is nu vele malen lager dan vorig jaar. Bij zulke aantallen zullen heel veel patienten niet eens meer opgenomen kunnen worden nu.

Code zwart ligt heel veel eerder dan tijdens de eerste lockdowns. Er is veel minder personeel, door uitvallen door corona of complete overbelasting, en het personeel dat er is is niet meer in staat om zoveel uren te draaien als dat ze toen deden. Althans niet zonder nog meer uitval van personeel, wat betekent dat er nog minder zorg geleverd kan worden.

Ah, dat is dus de nieuwe draai aan het verhaal. Interessant. Ik had hem nog niet eerder gehoord. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

10-10-2021 om 11:56

EHR schreef op 10-10-2021 om 11:52:

[..]

Ah, dat is dus de nieuwe draai aan het verhaal. Interessant. Ik had hem nog niet eerder gehoord.

Goh... echt? 

Dat krijg je er van als je niet open staat voor "verhalen " die ook de andere kant belichten.  

EHR

EHR

10-10-2021 om 11:57

Wednesday schreef op 10-10-2021 om 11:47:

Ik hoop eigenlijk dat er geen strengere maatregelen meer komen. Het zou dan helpen als iedereen die dat kan, zich laat vaccineren. Als treinreiziger zou ik ook niet per se tegen een vaccinatiebewijs voor treinreizigers zijn zoals in Canada wordt ingevoerd. Het is in een pandemie eigenlijk best raar dat je daar zonder het te weten opgehokt kunt zitten met ongevaccineerden. Maar Nederland is in het algemeen inderdaad mild qua maatregelen, dus ik zie het er nog niet van komen.

Het was je even ontgaan dat we inmiddels in het staartje van de pandemie zitten? En zo'n maatregel volledig uit proportie is?

EHR

EHR

10-10-2021 om 11:57

Mallebeppie schreef op 10-10-2021 om 11:56:

[..]

Goh... echt?

Dat krijg je er van als je niet open staat voor "verhalen " die ook de andere kant belichten.

Mijn cynisme was je blijkbaar ontgaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.