Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Bierdopjes schreef op 09-10-2021 om 09:56:

[..]

Ik noem het vooral niet naief.

Maar prima als jij de regering gelooft. Net zoals met de nieuwe bestuurscultuur, wegen die scheiden en weer bij elkaar komen, de avondklok die er het eerste afging. En al die liegende ministers die allemaal zijn moeten afgetreden zijn voor mij reden genoeg iig.


Dat de avondklok er niet als eerste maatregel afging had te maken met draagvlak. Andere maatregelen werden veel vervelender gevonden dan de avondklok in een periode dat toch alles dicht was (en je toch nergens naar toe kon).

Dat de coronapas niet zal blijven heeft ook met draagvlak te maken. In de tweede kamer was er al niet een hele grote meerderheid, en als de cijfers de komende maanden meevallen (laten we het hopen), dan zal die pas echt snel verdwijnen.

(Maar als ze tegenvallen, wat helaas ook goed kan, dan wordt de toepassing van de pas wellicht nog strenger).

WickedCurlew89

WickedCurlew89

09-10-2021 om 10:14

Toch mooi dat de vermeende uitsluiting ineens prioriteit is voor een aantal mensen. Dus de mensen met allerhande beperkingen kunnen straks wèl overal gebruik van maken. Daar gaan de vrijheidsstrijders voor zorgen echt, die pikken het niet langer!

Wacht maar af. 😂

Hetvrijewoord schreef op 09-10-2021 om 10:14:

Toch mooi dat de vermeende uitsluiting ineens prioriteit is voor een aantal mensen. Dus de mensen met allerhande beperkingen kunnen straks wèl overal gebruik van maken. Daar gaan de vrijheidsstrijders voor zorgen echt, die pikken het niet langer!

Wacht maar af. 😂

Komt er toch nog iets positiefs uit

WickedCurlew89

WickedCurlew89

09-10-2021 om 10:33

Lollypopje schreef op 09-10-2021 om 10:26:

[..]

Komt er toch nog iets positiefs uit


Zeker: Douwe Bob bijvoorbeeld, weigert nog op te treden als niet iedereen toegang heeft.
Win-win situatie.

Hetvrijewoord schreef op 09-10-2021 om 10:33:

[..]


Zeker: Douwe Bob bijvoorbeeld, weigert nog op te treden als niet iedereen toegang heeft.
Win-win situatie.

En nu zijn band is opgestapt, omdat die dat geld wel nodig hebben, wordt het daarna ook wat lastig

WickedCurlew89

WickedCurlew89

09-10-2021 om 10:36

Lollypopje schreef op 09-10-2021 om 10:35:

[..]

En nu zijn band is opgestapt, omdat die dat geld wel nodig hebben, wordt het daarna ook wat lastig

Misschien kan Lange Frans een begeleidend rapje doen. 

Hetvrijewoord schreef op 09-10-2021 om 10:36:

[..]

Misschien kan Lange Frans een begeleidend rapje doen.

Want die treed wel op las ik. Waren zijn aanhangers niet blij mee 😂

WickedCurlew89

WickedCurlew89

09-10-2021 om 10:39

Lollypopje schreef op 09-10-2021 om 10:37:

[..]

Want die treed wel op las ik. Waren zijn aanhangers niet blij mee 😂


Het is ook lastig: principieel zijn. 🤣

Bierdopjes schreef op 09-10-2021 om 09:46:

[..]

(...)

Rationeel gezien is deze pas totale onzin en hij zorgt ook voor schijnveiligheid. Met betrekking tot ziektebestrijding is er geen reden te bedenken waarom hij er uberhaupt is. En dus zal er een andere reden achter zitten.

Hopelijk heb ik ongelijk, qua niet meer afschaffen. Maar het risico neem ik liever niet, dus iedere vorm van verzet juich ik van harte toe. Iedereen die sociaal en inclusief claimt te zijn zou überhaupt niemand moeten willen uitsluiten of semi uitsluiten.

Aangezien veel mensen - gevaccineerd en ongevaccineerd - het afstand houden aan hun laars lapten, was er weinig keus, lijkt me. Dus ja, duh, er zit ook een andere reden aan. Dat de optie versoepelen met instandhouding van regels m.b.t afstand houden en ventileren overduidelijk geen draagvlak zou krijgen. Kiezen tussen kwaden, heet dat. En uiteraard zit daar ook een politiek aspect aan. Maar om nou alleen maar naar de regering te wijzen terwijl het mensen hun eigen keuze is geweest om 'klaar te zijn met afstand houden', vind ik dan weer aan de naïeve kant. Van sociaal en inclusief was al veel langer geen sprake meer bij veel mensen.

Bierdopjes schreef op 09-10-2021 om 09:56:

[..]

Ik noem het vooral niet naief.

Maar prima als jij de regering gelooft. Net zoals met de nieuwe bestuurscultuur, wegen die scheiden en weer bij elkaar komen, de avondklok die er het eerste afging. En al die liegende ministers die allemaal zijn moeten afgetreden zijn voor mij reden genoeg iig.


Allemaal liegende ministers? En wat doe jij precies voor de wereld ook alweer?

Lollypopje schreef op 09-10-2021 om 15:44:

In de praktijk blijkt alle hijbel over qr codes reuze mee te vallen.

https://www.parool.nl/amsterdam/qr-code-leidt-zelden-tot-problemen-in-amsterdamse-horeca-mensen-vooral-heppiedepeppie-dat-ze-weer-uit-mogen~b91a8de6/

Dit verbaast mij dan ook niets, de grootste klagers zijn dan ook meestal de mensen die altijd iets zoeken om over te klagen. De types waarbij het glas altijd halfleeg is ipv halfvol 

Desire schreef op 09-10-2021 om 15:53:

[..]

Dit verbaast mij dan ook niets, de grootste klagers zijn dan ook meestal de mensen die altijd iets zoeken om over te klagen. De types waarbij het glas altijd halfleeg is ipv halfvol

En die vooral op internet schreeuwen.

Maar aangezien veel zaken hartstikke vol zitten, hebben de meesten er dus geen problemen mee


EHR

EHR

09-10-2021 om 21:03

Daglichtlamp schreef op 09-10-2021 om 10:11:

[..]

Dat de avondklok er niet als eerste maatregel afging had te maken met draagvlak. Andere maatregelen werden veel vervelender gevonden dan de avondklok in een periode dat toch alles dicht was (en je toch nergens naar toe kon).

Dat de coronapas niet zal blijven heeft ook met draagvlak te maken. In de tweede kamer was er al niet een hele grote meerderheid, en als de cijfers de komende maanden meevallen (laten we het hopen), dan zal die pas echt snel verdwijnen.

(Maar als ze tegenvallen, wat helaas ook goed kan, dan wordt de toepassing van de pas wellicht nog strenger).

Of we volgen Canada. Eerlijk is eerlijk. Dat klinkt natuurlijk nu nog hartstikke wappie. Ik zet een reminder in mijn agenda. 9 februari zal ik deze post eens omhoog halen. 

EHR

EHR

09-10-2021 om 21:05

Lollypopje schreef op 09-10-2021 om 15:58:

[..]

En die vooral op internet schreeuwen.

Maar aangezien veel zaken hartstikke vol zitten, hebben de meesten er dus geen problemen mee


Dat zegt helemaal niks. De zaak waar ik vanmiddag lunchte was ook afgeladen. We hadden het laatste tafeltje. Aan controleren van de QR-pas doen ze niet. Alleen als je erom vraagt. En zo zijn er velen en velen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.