Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

05-12-2021 om 22:18

Kinderartsen oneens over vaccineren van kinderen onder de 12 - https://nos.nl/l/2408329

Mijn hemel,  waarom moet het in dit land /=$#^& altijd anders dan in de gidslanden. Waaraan verdienen we zoveel eigenwijsheid?

niet_rechts schreef op 05-12-2021 om 22:18:

Kinderartsen oneens over vaccineren van kinderen onder de 12 - https://nos.nl/l/2408329

Mijn hemel, waarom moet het in dit land /=$#^& altijd anders dan in de gidslanden. Waaraan verdienen we zoveel eigenwijsheid?

Ja, en uiteindelijk beslis je toch ook als ouder of je je kind onder de 12 laat vaccineren. Ik denk dat veel mensen de keuze maken het niet te doen, en anderen weer de keuze om het wel te doen, misschien 50-50, maar is toch weer meegenomen.

Overigens vind ik de cijfers nog steeds zorgwekkend. Er wordt gezegd dat het R-getal weer onder de 1 ligt, maar ik zie de cijfers niet dalen. Ik vrees toch voor een lange winterlockdown. 
Ik zat verder de grafiek eens te bekijken van het reproductiegetal en wat ik niet snap is dat het r-getal begin juli dit jaar 3 was. Dat is echt heel hoog. Waar kwam dat toen vandaan? Was dat het dansen met janssen effect??

niet_rechts schreef op 05-12-2021 om 22:18:

Kinderartsen oneens over vaccineren van kinderen onder de 12 - https://nos.nl/l/2408329

Mijn hemel, waarom moet het in dit land /=$#^& altijd anders dan in de gidslanden. Waaraan verdienen we zoveel eigenwijsheid?

Ik las dat van die Omicron er ook kinderen ernstig ziek worden, dus als dat een beetje door wil zetten, dan wordt dat wel motivatie voor ouders om hun kind te laten vaccineren hopelijk. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

05-12-2021 om 23:10

redbulletje schreef op 05-12-2021 om 22:53:

[..]

Ik las dat van die Omicron er ook kinderen ernstig ziek worden, dus als dat een beetje door wil zetten, dan wordt dat wel motivatie voor ouders om hun kind te laten vaccineren hopelijk.

Ik mag potdorie toch hopen dat dat in elk geval is meegenomen in het "corona heeft geen impact op kinderen dus vaccineren is immoreel"- verhaal dat, in mijn ogen, sowieso vergeet dóór te denken over het effect van dichte scholen op kinderen. Echt, de kortzichtigheid is tergend...

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

05-12-2021 om 23:19

Tango schreef op 05-12-2021 om 22:40:

[..]

Ja, en uiteindelijk beslis je toch ook als ouder of je je kind onder de 12 laat vaccineren. Ik denk dat veel mensen de keuze maken het niet te doen, en anderen weer de keuze om het wel te doen, misschien 50-50, maar is toch weer meegenomen.

Overigens vind ik de cijfers nog steeds zorgwekkend. Er wordt gezegd dat het R-getal weer onder de 1 ligt, maar ik zie de cijfers niet dalen. Ik vrees toch voor een lange winterlockdown.
Ik zat verder de grafiek eens te bekijken van het reproductiegetal en wat ik niet snap is dat het r-getal begin juli dit jaar 3 was. Dat is echt heel hoog. Waar kwam dat toen vandaan? Was dat het dansen met janssen effect??

Dat was inderdaad het dansen met Janssen. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

06-12-2021 om 06:50

Ik begrijp de terughoudendheid bij vaccineren van kinderen wel, maar aan de andere kant wordt wel een heel gezin gegijzeld als een kind corona blijkt te hebben. Soms zelfs hele klassen als er meerdere besmettingen zijn in één klas. De cirkel om een besmet kind is eigenlijk te groot.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

06-12-2021 om 09:24

Tickel schreef op 06-12-2021 om 06:50:

Ik begrijp de terughoudendheid bij vaccineren van kinderen wel

Ik niet. Heb juist hemel en aarde bewogen om mijn 11-jarige te kunnen laten inenten. Verder heb ik mijn kinderen ook gewoon het rijksvaccinatieprogramma laten doorlopen. Ik ben gewoon voorstander van vaccinatie, juist ook als er een pandemie gaande is. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

06-12-2021 om 10:24

Wednesday schreef op 06-12-2021 om 09:24:

[..]

Ik niet. Heb juist hemel en aarde bewogen om mijn 11-jarige te kunnen laten inenten. Verder heb ik mijn kinderen ook gewoon het rijksvaccinatieprogramma laten doorlopen. Ik ben gewoon voorstander van vaccinatie, juist ook als er een pandemie gaande is.

Maar vanaf welke leeftijd dan?

Tickel schreef op 06-12-2021 om 10:24:

[..]

Maar vanaf welke leeftijd dan?

Vanaf 5 wordt het in andere landen gedaan. Lijkt me logisch want vanaf 5 moeten ze naar school. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

06-12-2021 om 10:59

Tickel schreef op 06-12-2021 om 10:24:

[..]

Maar vanaf welke leeftijd dan?

Wat mij betreft vanaf 5 jaar, daar zijn de trials volgens mij ook op gericht geweest. Ik ben wel tegen dwang of drang op die leeftijd, maar nu is er het tegenovergestelde aan de hand: als ouder van een kind onder de 12 mág je dat kind niet laten vaccineren tegen covid. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

06-12-2021 om 11:09

Wednesday schreef op 06-12-2021 om 10:59:

[..]

Wat mij betreft vanaf 5 jaar, daar zijn de trials volgens mij ook op gericht geweest. Ik ben wel tegen dwang of drang op die leeftijd, maar nu is er het tegenovergestelde aan de hand: als ouder van een kind onder de 12 mág je dat kind niet laten vaccineren tegen covid.

De vaccinatie op laten nemen in het rijksvaccinatieprogramma zou helpen.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

06-12-2021 om 11:10

Tickel schreef op 06-12-2021 om 11:09:

[..]

De vaccinatie op laten nemen in het rijksvaccinatieprogramma zou helpen.


Zeker zou dat helpen. Benieuwd of en wanneer het daarvan zou kunnen komen. 

In Duitsland hebben ze het al over een vaccinatieplicht en wij krijgen 2G er niet eens doorheen. Want boehoe vrijheid van de weigeraars

Daglichtlamp

Daglichtlamp

06-12-2021 om 14:33 Topicstarter

Dierenvriend97 schreef op 06-12-2021 om 13:20:



Omstreden 2G-plan op de lange baan, ‘langere avondlockdown dreigt’ | Instagram | AD.nl

Zoals ik al eerder zei, we doen hier net zo lang over het invoeren van 2g dat tegen de tijd dat we eindelijk zo ver zijn iedereen gevaccineerd is of genezen (of dood).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.