Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Kersje schreef op 22-11-2021 om 18:06:

[..]

Dat maak jij er helemaal zelf van en zijn niet mijn woorden, dus ook niet mijn woorden uit zn verband rukken graag.

Dat was mijn interpretatie van jouw geschreven tekst ja, maar blijkbaar een verkeerde interpretatie.

Persoonlijk is dat niet zo blijkbaar nodig, je zou ook de werkgevers aan kunnen pakken en het niet weer spelen via de kinderen. Maar goed ik begrijp ook wel dat de snelste en makkelijkste weg is om de scholen te sluiten. 

Het blijft zo dat de kinderen niet het probleem zijn, het blijft ook zo dat de kinderen onder de 12 niet eens een keuze tot vaccineren hebben.
Het probleem zijn de groep ongevaccineerden en het probleem is dat er te laat is begonnen met boosteren bij de 70plussers, waardoor die nu ook steeds meer in het ziekenhuis terecht komen.

En ongevaccineerden wil de regering en de kamer niet aanpakken, want dan maak je onderscheid, worden zij tekort gedaan, of wat ze ook allemaal roepen. Het boosteren kan op de een of andere manier ook geen snelheid in aangebracht worden. En om deze 2 groepen te beschermen moeten de kinderen mogelijk weer thuis brengen. Voor de 2e groep kan ik daar zeer zeker begrip voor opbrengen, voor de 1e groep totaal niet. Maar goed wat kan ik er aan doen, helemaal niks.

Amber82 schreef op 22-11-2021 om 18:45:

[..]

Dat was mijn interpretatie van jouw geschreven tekst ja, maar blijkbaar een verkeerde interpretatie.

Persoonlijk is dat niet zo blijkbaar nodig, je zou ook de werkgevers aan kunnen pakken en het niet weer spelen via de kinderen. Maar goed ik begrijp ook wel dat de snelste en makkelijkste weg is om de scholen te sluiten.

Je vergeet gemakshalve even dat ouders het vaak vooral lastig vinden voor zichzelf als scholen zouden sluiten. Moeten zij namelijk weer zorgen voor de opvang vd kinderen thuis. Wel zo makkelijk het allemaal op de werkgevers te steken, maar in vele gevallen ook zeer onterecht. Veel mensen hebben nl de illusie onmisbaar te zijn op de werkvloer, terwijl dit echt wel met een korreltje zout genomen kan worden en werken vanuit huis prima kan anno 2021. Tja, als daarbij ook helaas de kinderen thuis zijn en bezig gehouden moeten worden, wordt vaak wel als een extra last gezien.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

22-11-2021 om 19:05

Wednesday schreef op 22-11-2021 om 18:37:

[..]

In dit geval kan ik wel een verklaring verzinnen: je komt anders gewoon niet meer aan werken toe als ouder van jonge kinderen. Of ze moeten in quarantaine, of ze hebben zelf klachten en mogen ook niet naar school. En zelf heb je wel de druk van je werkgever om je werk te doen. Of je kunt niet thuiswerken, maar ook je kind niet alleen thuis laten.

Geen excuus hoor, ik vind het ook niet kunnen, maar je kunt als werkende ouder in een enorme spagaat terechtkomen. Mijn eigen kinderen zitten op de middelbare school, maar als je kijkt wat er al aan lesuitval is geweest en daarbovenop de dagen die ze zelf hebben gemist vanwege quarantaine of griepklachten, dan wil je gewoon niet dat ze nog meer onderwijs missen. Want er is nu dus geen online onderwijs op de middelbare scholen hè? Je moet als middelbare scholier zelf maar achterhalen wat je mist, ook mijn brugklasser en tweedeklasser (die vorig jaar ook al weinig normaal onderwijs heeft gekregen). Ik kan me ook dan best voorstellen dat ouders denken: laat ze dan in godsnaam maar naar school gaan.

Ik begrijp wat je bedoelt.  Alleen het ging mij in dit geval om het voortgezet onderwijs. 

En hier bieden ze dus wél online les aan. 

Mijn dochter was verleden week  ziek. Getest en negatief.  Na twee dagen kon ze fysiek eigenlijk wel weer naar school, maar de klachten waren niet over. Dus over op online onderwijs en vanaf vandaag is ze weer naar school. 

Het kan dus wel...

Nee hoor vergeet ik niet, en ik vind dat ook een hele legitieme reden om als ouder te voelen, want het is verdomd lastig om productief te werken met je kinderen thuis en ze ook nog te moeten begeleiden voor school. Dit kan mijn inziens prima bestaan naast dat je het als ouder gewoon belangrijk vindt dat je kind gewoon naar school kan gaan, want niet naar school gaan, ook al is er online onderwijs, heeft gewoon gevolgen voor kinderen, mentaal en cognitief.

En nee ik heb dan geen medelijden met de ouders die vertikken  thuis te werken, want die hebben dat op zich afgeroepen en zadelen de rest van Nederland hier mee op door geen verantwoordelijkheid te nemen. Maar er is ook een hele grote groep ouders die wel netjes thuis werkt al ruim 1,5 jaar.

Dus ja misschien moet je niet alleen werkgevers aanpakken, maar ook de mensen die toch gaan. Hoewel ik denk dat je als werkgever hier je
 verantwoordelijkheid in hebt, genoeg bedrijven die wel het beleid zo hebben opgesteld dat iedereen thuis werkt, dus het is ook maar hoe je je opstelt als organisatie. Maar dit is toch niet te controleren/handhaven, dus gebeurd toch niet.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

22-11-2021 om 19:08

Mallebeppie schreef op 22-11-2021 om 19:05:

[..]

Dus over op online onderwijs en vanaf vandaag is ze weer naar school.

Het kan dus wel...

Mijn kinderen zitten op twee verschillende middelbare scholen en daar helaas niet. Net zelfs nog een mail gekregen van een van de scholen dat ze er nog niet aan beginnen. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

22-11-2021 om 23:03

OmaVan2 schreef op 19-11-2021 om 18:41:

[..]

Volgens de VRT kan bij poliovaccin weigering een gevangenisstraf of boete volgen voor de ouders.

Wat vervolgens zelden gebeurt. En de boete an zich, is te overzien naar ik heb begrepen. 

Er is vrij veel leeway. De verplichte vaccinatie moet voor de leeftijd van 18 maanden zijn toegediend en een bewijs daarvan moet zijn ingediend. Doet men dat niet, dan kan een veroordeling volgen. Maar dat is dus zelden aan de orde. Een veroordeling betekent daarbij niet dat het betrokken kind alsnog de verplichte prik krijgt. Een echter kan een inenting niet gedwongen laten uitvoeren. En na 18 maanden vervalt de verplichting. 

Is dit handige epistel hier al voorbij gekomen? 
https://www.iamzero.nl/archives/2021/11/21/handboek-voor-ontkenners

Doornroosje75 schreef op 23-11-2021 om 08:30:

https://www.iamzero.nl/archives/2021/11/21/handboek-voor-ontkenners?

Fantastische samenvatting van alle onzin

Soms kan je beter in een tijd van onwetendheid weten. De hoeveelheid aan informatie biedt zoveel ruimte voor eigen interpretaties. Dit kan een mooi gegeven zijn, maar ook helemaal de verkeerde kant opslaan. Wat een handboek 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

23-11-2021 om 09:36

geweldig. Leuk leesvoedsel tijdens de saaie vergadering straks. (Lang leve thuiswerken...)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.