Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Mija schreef op 16-11-2021 om 14:44:

[..]

Wilders is vast geen wappie en ik neem meteen aan dat hij zelf gevaccineerd is maar hij staat niet bekend als groot fan van 2G. Hij verzette zich al tegen het überhaupt invoeren van de QR-code.

In het AD van vandaag: "Opvallend is ook de steun onder de PVV-aanhang: ruim 60 procent is voor, terwijl die partij in de Kamer juist een fervent tegenstander is van het kabinetsplan."

Als politicus is dat een pijnlijke positie, als je kiezers in meerderheid voor iets zijn waar je zelf tegen hebt lopen ageren. Ik ben dus echt benieuwd hoe hij zich gaat opstellen in het debat.

Ah zo. Dan heeft hij inderdaad een dilemma. 

Wanneer is dat debat, weet jij dat? Ik zit nu naar een debat over Shell te kijken. 

Gifkikker schreef op 16-11-2021 om 14:50:

[..]

Ah zo. Dan heeft hij inderdaad een dilemma.

Wanneer is dat debat, weet jij dat? Ik zit nu naar een debat over Shell te kijken.

Over vijf minuten! Het staat gepland van 15:01 tot  23:58 uur dus maak je borst maar nat!

"Het plenaire debat is dinsdag 16 november vanaf 15.00 uur te volgen via de livestream op deze website en de app Debat Direct. Het debat is ook te volgen via een livestream met gebarentolk." Onder de link staan ook nog presentaties van Ernst Kuipers (LNAZ), Jaap Eikelboom (GGD GHOR Nederland), Mariska van Blankers (RIVM) en Jaap van Dissel (RIVM)

https://www.tweedekamer.nl/nieuws/kamernieuws/debat-en-briefing-over-ontwikkelingen-rond-coronavirus-16-november-2021

Hier staat de agenda (al staat daar niet veel op)

https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/plenaire_vergaderingen/details/activiteit?id=2021A07386

Mija schreef op 16-11-2021 om 14:56:

[..]

Over vijf minuten! Het staat gepland van 15:01 tot 23:58 uur 

[...]

Dankje! Ik ga het volgen 

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

16-11-2021 om 15:00

Mija schreef op 16-11-2021 om 14:49:

[..]

Hier kan ik me nou echt helemaal niet in verplaatsen. Als ik mezelf principieel niet wil vaccineren, heb ik echt honderd keer liever 2G want dan kan ik mijn principes eerbiedigen áls ik de consequenties neem. Die draag ik dan met enige woede maar vooral met trots en waardigheid.

Maar met een vaccinatieplicht wordt de vrijheid me helemaal ontnomen. Dan kan ik weliswaar 'meedoen' met de rest maar ik haat ze als de pest omdat ze me hebben gedwongen mijn overtuigingen te verloochenen. In dat geval zou mijn woede en verontwaardiging nóg veel groter zijn.

Waarom denk jij dat een vaccinatieplicht beter is?

Ik ben absoluut en volkomen tegen een vaccinatieplicht! Dat kan en mag echt nooit gebeuren. 

Maar ik zeg als ze 2G echt willen invoeren dan pas als er een vaccinatieplicht is. Maar dat betekent absoluut niet dat ik voor een vaccinatieplicht ben. Ik ben er enorm op tegen. Vaccinatieplicht en 2G. Ieder moet vrije keuze hebben voor weL of niet vaccineren en iedereen moet vrije keuze hebben om mee te draaien in de maatschappij en als je dan geen vaccinatie hebt of wil dan kan dat volgens mij middels testen. Maar die mogelijkheid nemen ze volkomen weg met 2G

Poison schreef op 16-11-2021 om 15:00:

[..]

Ik ben absoluut en volkomen tegen een vaccinatieplicht! Dat kan en mag echt nooit gebeuren.

Dat ben ik helemaal met jou eens! Dan heb ik jou verkeerd begrepen. 

Maar daarmee zeg je dus eigenlijk ook dat 2G óók nooit kan. En dat we de last als hele samenleving moeten blijven dragen? Of zie jij nog een andere mogelijkheid? 

Ik zie 2G niet als uitsluiting maar als een mogelijkheid voor ongevaccineerden om verantwoordelijkheid op zich te nemen voor het eigen gedrag omdat duidelijk wordt dat de samenleving die last niet meer kan dragen. Als je het als ongevaccineerde omarmt, bereid bent om tijdelijk een stapje terug te doen, is het een manier is om bij te dragen aan een oplossing terwijl je toch aan je eigen overtuigingen kunt vasthouden. Maar goed, dat heb ik al uitgebreid beargumenteerd. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

16-11-2021 om 15:07

Leuk dat iedereen keuze mag hebben maar geef dan wel je plek op de ic af als je niet gevaccineerd wilt worden. Dat we die nog vrij houden voor ongevaccineerderen (voorrang) dat snap ik niet. 

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

16-11-2021 om 15:08

ik snap jouw beredenering. Maar ik vind dat zij door te testen ook bijdragen aan. Maar goed ik test me als gevaccineerde ook voor ik naar een restaurant ofzo ga, voor De zekerheid. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

16-11-2021 om 15:09

Poison schreef op 16-11-2021 om 15:00:

[..]

Maar ik zeg als ze 2G echt willen invoeren dan pas als er een vaccinatieplicht is. Maar dat betekent absoluut niet dat ik voor een vaccinatieplicht ben. Ik ben er enorm op tegen. Vaccinatieplicht en 2G. Ieder moet vrije keuze hebben voor weL of niet vaccineren en iedereen moet vrije keuze hebben om mee te draaien in de maatschappij en als je dan geen vaccinatie hebt of wil dan kan dat volgens mij middels testen. Maar die mogelijkheid nemen ze volkomen weg met 2G

Je hebt het over vrije keuze. Maar de mensen met kanker en die wachten en wachten op operatie en die niet doorgaat omdat ic bedden bezet zijn hebben die keuze niet. 

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

16-11-2021 om 15:09

Keetie schreef op 16-11-2021 om 15:07:

Leuk dat iedereen keuze mag hebben maar geef dan wel je plek op de ic af als je niet gevaccineerd wilt worden. Dat we die nog vrij houden voor ongevaccineerderen (voorrang) dat snap ik niet.

Ik ga bijvoorbeeld geen boostershot nemen, mag ik dan ook niet meer op de ic?

Poison schreef op 16-11-2021 om 15:09:

[..]

Nee, dan sta je als ongevaccineerd te boek.

Poison schreef op 16-11-2021 om 14:36:

[..]

Ik ook en ik ben geen wappie, maar vind 2G echt wel uitsluiting en buitensluiting zolang er geen wettelijke vaccinatieverplichting is. Ik vind laten testen voor toegang voor ongevaccineerden prima, want dan sluit je ze niet uit en buiten. Iedereen moet kunnen deelnemen aan de maatschappij. Ik ben dus tegen 2G, maar wel gevaccineerd. En ben dus echt tegen buitensluiten van groepen mensen.

Leuk, maar in de praktijk kan er anderhalf jaar niemand echt volledig meedoen, en kijken we weer aan tegen een winter waarin er praktisch niets kan, terwijl ondertussen in de ziekenhuizen mensen zich uit de naad werken maar kritisch planbare zorg nog steeds niet geleverd kan worden. En dat terwijl dat onnodig is, want als iedereen zich liet vaccineren, zaten we er een stuk beter bij nu. 
Het alternatief voor 2G is, dat iedereen thuis zit, gegijzeld door de prikvertikkers. Dat vind ik nog een slechtere optie dan 2G. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

16-11-2021 om 15:31 Topicstarter

Ik ben een beetje bang dat er in de Tweede Kamer nergens echt een meerderheid voor te vinden is, en dat we blijven aanmodderen.

Daglichtlamp schreef op 16-11-2021 om 15:31:

Ik ben een beetje bang dat er in de Tweede Kamer nergens echt een meerderheid voor te vinden is, en dat we blijven aanmodderen.

Ik ook. En daar word ik bijna nog chagrijniger van dan over de ongevaccineerden. Het blijft maar polderen en zwabberen ipv dat er nou eens echt wordt ingegrepen. 

[..]

Dit hele circus wordt júist opgetuigd om ervoor te zorgen dat IEDEREEN die dat nodig heeft op de IC terecht kan: gevaccineerd of niet gevaccineerd. Corona of geen Corona. 

Het is echt belangrijk om te beseffen dat dit het absolute hoofddoel is, waar we als samenleving voor staan! Als we zouden accepteren dat ongevaccineerden bij onvoldoende capaciteit op de IC niet meer behandeld zouden worden, was de situatie echt veel eenvoudiger. Dan lieten we het gewoon op zijn beloop. Maar dat ís dus niet zo. Dat accepteert helemaal niemand. Iedereen probeert met man en macht te voorkomen, dat code zwart ontstaat, waardoor mensen bij de IC geweigerd moeten worden. 

Daarvoor moet de stroom patiënten gemodereerd worden. Iedereen die niet gevaccineerd is, wordt een keer ziek maar dat kan niet allemaal tegelijk want dan stromen de IC's over. Ongevaccineerden moeten in alle scenario's als het ware 'op hun beurt wachten', één voor één ziek worden en één voor één in het ziekenhuis en op de IC terechtkomen, in plaats van allemaal tegelijk. En daarvoor moet je op korte termijn het aantal besmettingen onder ongevaccineerden afknijpen, want daar komt een veel groter percentage van in het ziekenhuis. Meer is het niet. Het is niet persoonlijk bedoeld. Het is gewoon de meest doelmatige maatregel: Met 20% van de inspanningen boek je 80% van het resultaat.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

16-11-2021 om 15:45

[..]

Waarom jij wel en moet die jongeman van laatst op tv met zijn hardgroeiende hersentumor weer wachten. Het is wat mij betreft klaar. Prima als je niet vaccineert of geen 3e prik maar laat de mensen die wel het advies aanhouden voorrang krijgen op mensen die niet het advies opvolgen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.