Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Lollypopje schreef op 17-12-2021 om 14:17:

[..]

Dan blok je die mensen, probleem opgelost 💡

Waarom zou ik niet aan mogen geven dat ik dat irritant vind?

ScarceKudu74

ScarceKudu74

17-12-2021 om 14:22

Poezie schreef op 17-12-2021 om 14:18:

[..]

Waarom zou ik niet aan mogen geven dat ik dat irritant vind?

Ik vind het irritant dat je er pagina's lang over door blijft zuigen. Zo belangrijk is het nou ook weer niet. 

Poezie schreef op 17-12-2021 om 14:13:

[..]

Als dat vaak terug komt heb ik er wel last van ja. Iemand mag dat hier schrijven, en ik mag dan aangeven dat ik dat vervelend vind.

Waarom zou ik me moeten inleven in mensen die constant lopen te sippen omdat ze niet op vakantie of naar een feestje hebben gekund? Dat is toch een luxeprobleem? Ik leef me liever in, in mensen die echte problemen hebben. Bijvoorbeeld de partner van mijn beste vriendin die sinds eind 2019 weet dat hij alvleesklier kanker heeft en niet weet hoelang hij nog heeft te leven. Hij had heel graag nog naar een concert van Ramstein gewild, dat is verzet en de vraag is of hij dat nog gaat halen.

Oké, we starten een leedcompetitie: straks komt er iemand die zegt: "Hoezo heeft iemand die een concert van Rammstein mist een écht probleem? Mijn moeder overleed twee weken voor mijn bevalling! Ik durfde niet meer naar haar toe toen ze ziek was dus ik heb haar niet meer gezien voor ze stierf. Dát is nog eens een écht probleem!"

En dan? En ik wed dat daar nog wel iemand overheen kan met nóg iets ergers.

Ik snap niet zo goed dat je er maar op blijft aandringen dat je leed kunt vergelijken en dat je er een rangorde aan kunt hangen. Dat je kunt bepalen of gevoelens terecht of onterecht zijn. Het is een waarheid als een koe dat een mens ook moet kunnen relativeren en in mogelijkheden moet denken, simpelweg om mentaal gezond te blijven. Maar ik zou niet weten waarom je je gevoelens niet gewoon zou hebben als ze er nou eenmaal zijn. Dat is iets totaal anders dan eindeloos volhouden dat je ergens slachtoffer van bent geworden en dat het nooit meer goed komt. 

@Mija mooi gezegd. Daar ben ik het helemaal eens. Dat het altijd erger kan, maakt niet dat anderen maar continu vrolijk, positief en blij moeten zijn.

Ik ben van nature een behoorlijk positief mens, maar ook mij valt deze hele situatie soms zwaar. Dat was al voor mijn long covid en ook nu vliegt het me soms aan. Tja, dat is dan maar zo. Dat ontkennen en wegduwen, daar wordt ik mentaal ook niet beter van.

Mija schreef op 17-12-2021 om 14:25:

[..]

Oké, we starten een leedcompetitie: straks komt er iemand die zegt: "Hoezo heeft iemand die een concert van Rammstein mist een écht probleem? Mijn moeder overleed twee weken voor mijn bevalling! Ik durfde niet meer naar haar toe toen ze ziek was dus ik heb haar niet meer gezien voor ze stierf. Dát is nog eens een écht probleem!"

En dan? En ik wed dat daar nog wel iemand overheen kan met nóg iets ergers.

Ik snap niet zo goed dat je er maar op blijft aandringen dat je leed kunt vergelijken en dat je er een rangorde aan kunt hangen. Dat je kunt bepalen of gevoelens terecht of onterecht zijn. Het is een waarheid als een koe dat een mens ook moet kunnen relativeren en in mogelijkheden moet denken, simpelweg om mentaal gezond te blijven. Maar ik zou niet weten waarom je je gevoelens niet gewoon zou hebben als ze er nou eenmaal zijn. Dat is iets totaal anders dan eindeloos volhouden dat je ergens slachtoffer van bent geworden en dat het nooit meer goed komt.

Het ging om de opmerking dat ik mij niet zou kunnen inleven in een ander. En ik geef een voorbeeld waarbij ik mij weldegelijk inleef in een ander. Is het menselijk leed als je niet op vakantie hebt gekund? (En je bent niet ziek en hebt de mogelijkheid om dat later wel te doen?)

Lollypopje schreef op 17-12-2021 om 14:29:

@Mija mooi gezegd. Daar ben ik het helemaal eens. Dat het altijd erger kan, maakt niet dat anderen maar continu vrolijk, positief en blij moeten zijn.

Ik ben van nature een behoorlijk positief mens, maar ook mij valt deze hele situatie soms zwaar. Dat was al voor mijn long covid en ook nu vliegt het me soms aan. Tja, dat is dan maar zo. Dat ontkennen en wegduwen, daar wordt ik mentaal ook niet beter van.

Ik vind dat stuk van Van Ranst juist wel heel positief. Dat iemand dat meteen als negatief opvat vind ik wel jammer. (En dus ook irritant.)

Poezie schreef op 17-12-2021 om 14:41:

[..]

Het ging om de opmerking dat ik mij niet zou kunnen inleven in een ander. En ik geef een voorbeeld waarbij ik mij weldegelijk inleef in een ander. Is het menselijk leed als je niet op vakantie hebt gekund? (En je bent niet ziek en hebt de mogelijkheid om dat later wel te doen?)

Je leeft je selectief in. Alleen als jij het leed gerechtvaardigd genoeg vind.

Ik kan ook niet op vakantie, heb ik de energie niet voor. Zelfs kerstvieren met familie durf ik niet met zekerheid te zeggen en als dat al lukt, moet ik waarschijnlijk halverwege afhaken en meerdere dagen bijkomen. En als het niet lukt ben ik net als vorig jaar alleen met de feestdagen. Is dat wel erg genoeg? 

Ik doe niet aan leedmeten. Ja die situatie waar je overschreef is verschrikkelijk. Dat neemt niet weg dat als een ander iets kut vind, die dat van mij gewoon kut mag vinden en ik daar niet over oordeel, omdat anderen het veel erger hebben.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

17-12-2021 om 15:03

Nieuwe maatregelen voor iedereen, zo te lezen. Ik stel me in op verlichting van de maatregelen in juni en thuiszitten tot die tijd.

Hardere lockdown ligt op de loer, OMT komt met spoedadvies: ‘Het is zorgelijk, haal die booster’
https://www.ad.nl/politiek/hardere-lockdown-ligt-op-de-loer-omt-komt-met-spoedadvies-het-is-zorgelijk-haal-die-booster~a6d56c22/


Verder ben ik het spoor even bijster. Ik zie dat op 14 december is opgeroepen aan mensen uit 1960 en 1961 om te komen voor de oppepprik. En daarna werd het stil. Of mis ik nou iets?

Lollypopje schreef op 17-12-2021 om 14:53:

[..]

Je leeft je selectief in. Alleen als jij het leed gerechtvaardigd genoeg vind.

Ik kan ook niet op vakantie, heb ik de energie niet voor. Zelfs kerstvieren met familie durf ik niet met zekerheid te zeggen en als dat al lukt, moet ik waarschijnlijk halverwege afhaken en meerdere dagen bijkomen. En als het niet lukt ben ik net als vorig jaar alleen met de feestdagen. Is dat wel erg genoeg?

Ik doe niet aan leedmeten. Ja die situatie waar je overschreef is verschrikkelijk. Dat neemt niet weg dat als een ander iets kut vind, die dat van mij gewoon kut mag vinden en ik daar niet over oordeel, omdat anderen het veel erger hebben.

Echt heel flauw om dit als voorbeeld te noemen. Ik heb aangegeven dat ik het gesip van gemiddelde (gezonde) mensen die niet op vakantie kunnen of naar een feestje kunnen gaan niet ok vind. Jij bent momenteel niet gezond dus jouw voorbeeld is niet wat ik heb gezegd.

Poezie schreef op 17-12-2021 om 15:04:

[..]

Echt heel flauw om dit als voorbeeld te noemen. Ik heb aangegeven dat ik het gesip van gemiddelde (gezonde) mensen die niet op vakantie kunnen of naar een feestje kunnen gaan niet ok vind. Jij bent momenteel niet gezond dus jouw voorbeeld is niet wat ik heb gezegd.

En ik ben niet gezond en vind dat ook gezonde mensen het soms zwaar kut mogen vinden. Dat vond ik een jaar gelede als gezond persoon namelijk ook af en toe. Niet eens vakanties. Maar wel de hele situatie. Het je nergens meet op durven verheugen. Het continu moeten schakelen en niet weten waar je aan toe bent. Dat vond ik toen allemaal net zo kut.

Maargoed, ik laat het hier verder bij. Kost me te veel energie.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

17-12-2021 om 15:08

niet_rechts schreef op 17-12-2021 om 15:03:

Nieuwe maatregelen voor iedereen, zo te lezen. Ik stel me in op verlichting van de maatregelen in juni en thuiszitten tot die tijd.

Hardere lockdown ligt op de loer, OMT komt met spoedadvies: ‘Het is zorgelijk, haal die booster’
https://www.ad.nl/politiek/hardere-lockdown-ligt-op-de-loer-omt-komt-met-spoedadvies-het-is-zorgelijk-haal-die-booster~a6d56c22/

Oh man, ik vind dit echt deprimerend 😜

Lollypopje schreef op 17-12-2021 om 15:08:

[..]

En ik ben niet gezond en vind dat ook gezonde mensen het soms zwaar kut mogen vinden. Dat vond ik een jaar gelede als gezond persoon namelijk ook af en toe. Niet eens vakanties. Maar wel de hele situatie. Het je nergens meet op durven verheugen. Het continu moeten schakelen en niet weten waar je aan toe bent. Dat vond ik toen allemaal net zo kut.

Maargoed, ik laat het hier verder bij. Kost me te veel energie.

Precies, en DAAROM is het stuk van Van Ranst juist wel positief!

niet_rechts schreef op 17-12-2021 om 15:03:

Nieuwe maatregelen voor iedereen, zo te lezen. Ik stel me in op verlichting van de maatregelen in juni en thuiszitten tot die tijd.

Hardere lockdown ligt op de loer, OMT komt met spoedadvies: ‘Het is zorgelijk, haal die booster’
https://www.ad.nl/politiek/hardere-lockdown-ligt-op-de-loer-omt-komt-met-spoedadvies-het-is-zorgelijk-haal-die-booster~a6d56c22/

Dat wordt nog spannend zo met de feestdagen.

Met een beetje pech hoef ik me er niet eens druk om te maken of ik wel energie genoeg heb 😂

Peen schreef op 17-12-2021 om 15:08:

[..]

Oh man, ik vind dit echt deprimerend 😜

Foeifoei hoe durf je

ScarceKudu74

ScarceKudu74

17-12-2021 om 15:11

Lollypopje schreef op 17-12-2021 om 15:10:

[..]

Foeifoei hoe durf je

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.