Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
redbulletje
03-12-2021 om 23:28
alhambra schreef op 03-12-2021 om 21:50:
[..]
Ja, ze lijken wel eens tegen om het tegen te zijn.
Ik snap dat ze graag hun diensten nog willen houden 's avonds, zeker nu met Kerst. Deze tijd vraagt echter om een livestream + de kerktelefoon (voor de 80plussers).
De meeste kerkgangers zijn toch oud, dus gepensioneerd en kunnen ze overdag naar de kerk gaan ipv 's avonds.
Vind het maar raar dat ze nog steeds een uitzondering mogen zijn.
Schemerlampje
03-12-2021 om 23:36
redbulletje schreef op 03-12-2021 om 23:28:
[..]
De meeste kerkgangers zijn toch oud, dus gepensioneerd en kunnen ze overdag naar de kerk gaan ipv 's avonds.
Vind het maar raar dat ze nog steeds een uitzondering mogen zijn.
Dan moet je eens bij ons komen kijken, heel veel jeugd. Maar onze avonddienst van komende zondag is verplaatst naar 16.00 uur. En alle activiteiten na 17.00 uur liggen stil of gaan online.
Ik vind het jammer dat die paar kerken die niet meewerken in het nieuws zijn en de honderden kerken die zich wel aan de maatregelen houden niet.
Yumi
03-12-2021 om 23:48
Schemerlampje schreef op 03-12-2021 om 23:36:
[..]
Dan moet je eens bij ons komen kijken, heel veel jeugd. Maar onze avonddienst van komende zondag is verplaatst naar 16.00 uur. En alle activiteiten na 17.00 uur liggen stil of gaan online.
Ik vind het jammer dat die paar kerken die niet meewerken in het nieuws zijn en de honderden kerken die zich wel aan de maatregelen houden niet.
De katholieke kerken houden zich aan de maatregelingen en de nachtmis is live op tv te volgen, kerk de St.Jan in Den Bosch (zonder publiek)
Schemerlampje
03-12-2021 om 23:51
Yumi schreef op 03-12-2021 om 23:48:
[..]
De katholieke kerken houden zich aan de maatregelingen en de nachtmis is live op tv te volgen, kerk de St.Jan in Den Bosch (zonder publiek)
Je hebt gelijk!
Moxxie
03-12-2021 om 23:59
Hinoki schreef op 03-12-2021 om 22:59:
[..]
Elke paar maanden een booster. Noem me maar wappie dan. Maar dát ga ik dus niet doen.
Ik word zo ontzettend moe van mensen die 'maar dát ga ik dus niet doen' roepen. De een vertikt het om iedere week een stokje in zijn neus te steken, de ander doet niet mee met 2G en de volgende weigert zijn kind een mondkapje te laten dragen.
Echt, als het zou helpen zou ik 6 mondkapjes dragen, 3x per dag testen en elke maand vaccineren. Niet omdat ik zo'n bangerik ben maar omdat de situatie zo ernstig is. Voor de zorgmedewerkers, voor de mensen die lijden onder uitgestelde zorg én voor de mensen die corona krijgen met ernstige gevolgen. Doe gewoon allemaal wat je kan, dat is echt niet teveel gevraagd.
Athan
04-12-2021 om 01:48
Hinoki schreef op 03-12-2021 om 22:59:
[..]
Elke paar maanden een booster. Noem me maar wappie dan. Maar dát ga ik dus niet doen.
Maak je geen zorgen, dat deden we allang!
Hinoki
04-12-2021 om 06:18
Athan schreef op 04-12-2021 om 01:48:
[..]
Maak je geen zorgen, dat deden we allang!
Dan heb jij een kronkel in de kop. Ik ben gevaccineerd, hou me aan alle maatregelen, heb me zelfs in de zomer gewoon aan de maatregelen gehouden.
ik geloof niet in complotten en doe niet mee aan demonstraties. Als je dat al wappie vindt, dan ben je niet meer te redden.
Maar goed, zoals ik al eerder schreef, überhaupt normaal reageren is voor jou vreemd.
Lollypopje
04-12-2021 om 08:01
Hinoki schreef op 04-12-2021 om 06:18:
[..]
Dan heb jij een kronkel in de kop. Ik ben gevaccineerd, hou me aan alle maatregelen, heb me zelfs in de zomer gewoon aan de maatregelen gehouden.
ik geloof niet in complotten en doe niet mee aan demonstraties. Als je dat al wappie vindt, dan ben je niet meer te redden.
Maar goed, zoals ik al eerder schreef, überhaupt normaal reageren is voor jou vreemd.
Jammer dat je alleen op die post reageert en niet op de mensen die met een onderbouwing aangeven niet te snappen, waarom je dat niet wilt.
Dat vind ik namelijk een interessante vraag. Wat is er erg aan, als dat inderdaad in eerste instantie zo zal zijn? Of ben je ontzettend ziek geworden van beide prikken? Dat is namelijk het enige bezwaar dat ik kan verzinnen dat ik wel kan begrijpen. Of ik mis natuurlijk een andere logische reden die jij hebt. Dat sluit ik zeker niet uit
QuizzicalOpossum53
04-12-2021 om 08:10
Angela1967 schreef op 03-12-2021 om 23:21:
[..]
Waarom niet? Wil je liever elke paar maanden ziek worden? Krijg je dezelfde immuniteit door als door vaccinatie en dat bijv elke paar maanden. Misschien dat ziekenhuizen blijven vollopen. En waarom niet wat meer vertrouwen? Als het bio-technisch voorlopig niet beter kan dan bijv vaccins die een jaar ofzo beschermen dan is het rijkelijk raar om te denken dat het óf beter moet kunnen (jij werkt er niet en het is je vak niet) of denken dat je beter ziek kunt worden toch?
Dus als je een keer vaccineert is er geen logische reden om niet 10 keer te vaccineren.
Als je nul keer vaccineert ja dan houd het op.
Gr Angela
Het lastige is dat de booster voor 60 min nu beschikbaar wordt gesteld om te kunnen blijven reizen. Dat heeft niks met gezondheid te maken. De gezondheidsraad was er ook niet voor.
Het is prima om het virus regelmatig te krijgen als je al gevaccineerd bent. Dat zorgt ervoor dat je afweer toeneemt en ook breder wordt vanwege de mutaties. Het is jammer dat Europa hier geen verschil durft te maken op basis van leeftijd. Een 16- jarige boosteren heeft geen enkele zin.
SophisticatedCaribou75
04-12-2021 om 08:46
Achter de betaalmuur een terechte aanklacht. De titel zegt een boel.
Antivaxxers worden liefdevol verpleegd en in leven gehouden door ‘klojo’s in witte jassen’
https://www.ad.nl/utrecht/antivaxxers-worden-liefdevol-verpleegd-en-in-leven-gehouden-door-klojo-s-in-witte-jassen~a7627071/
wild-flower
04-12-2021 om 09:48
niet_rechts schreef op 04-12-2021 om 08:46:
Achter de betaalmuur een terechte aanklacht. De titel zegt een boel.
Antivaxxers worden liefdevol verpleegd en in leven gehouden door ‘klojo’s in witte jassen’
https://www.ad.nl/utrecht/antivaxxers-worden-liefdevol-verpleegd-en-in-leven-gehouden-door-klojo-s-in-witte-jassen~a7627071/
Dat schijnt een uitspraak van Thierry te zijn blijkbaar ? Wat een droeftoeter .
Moxxie
04-12-2021 om 10:07
Drietje schreef op 04-12-2021 om 08:10:
[..]
Het lastige is dat de booster voor 60 min nu beschikbaar wordt gesteld om te kunnen blijven reizen. Dat heeft niks met gezondheid te maken. De gezondheidsraad was er ook niet voor.
Het is prima om het virus regelmatig te krijgen als je al gevaccineerd bent. Dat zorgt ervoor dat je afweer toeneemt en ook breder wordt vanwege de mutaties. Het is jammer dat Europa hier geen verschil durft te maken op basis van leeftijd. Een 16- jarige boosteren heeft geen enkele zin.
Als die 16-jarige het regelmatig krijgt komt er een moment dat hij oma besmet, die wel gevaccineerd is maar toch in het ziekenhuis terecht komt omdat ze 72 is en COPD heeft.
Je kan denken dat het niet zaligmakend is om pubers te boosteren, maar het helpt in ieder geval een beetje, dus waarom niet.
Angela1967
04-12-2021 om 10:43
Drietje schreef op 04-12-2021 om 08:10:
[..]
Je maakt het veel te ingewikkeld. Vaccinatie is de enige uitweg en daarbij maakt leeftijd echt geen bal uit als je kijkt naar de crisis waar we nu inzitten. Als we over een jaar, anderhalf jaar de ellende een beetje weggewerkt hebben kunnen we eens gaan kijken - wereldwijd en landelijk - wat een handige strategie is en valt er wat te kiezen misschien. Nu moet je eerst ongeacht leeyde bevolking zo gevaccineerd mogelijk krijgen
Nogmaals, ook @honoki, als je een keer vaccineert dan is er geen logische reden om niet 10x te vaccineren. Enige is dat je er naar toe moet en het moet ondergaan. Maar om.nou principieel te worden bij een derde prik? Er is ondertussen voldoende info en voldoende crisis. (Moet ik hierbij nog de gezondheidsclaim zetten ? Dus dat ik niet mensen bedoel die niet gevaccineerd kúnnen worden ).
De gezondheidszorg is ondertussen in westerse landen natuurlijk al zo extreem ingewikkeld en ontwikkeld dat niet willen vaccineren omdat je niet weet wat het met je lijf doet en totaal vreemde reactie is als je ziet wat er bereid zijn te ondergaan bij ziekte/ongelukken/etc. Dus dat is richting wappies altijd het argument wat mij betreft. En dan zullen er inderdaad altijd mensen zijn die terug naar de natuur willen en zo weinig mogelijk aan hun lijf willen. Dat is ook geen punt. Maar die principiële groep is echt niet zo groot.
Gr Angela
ScarceKudu74
04-12-2021 om 10:51
Moxxie schreef op 03-12-2021 om 23:59:
[..]
Ik word zo ontzettend moe van mensen die 'maar dát ga ik dus niet doen' roepen. De een vertikt het om iedere week een stokje in zijn neus te steken, de ander doet niet mee met 2G en de volgende weigert zijn kind een mondkapje te laten dragen.
Echt, als het zou helpen zou ik 6 mondkapjes dragen, 3x per dag testen en elke maand vaccineren. Niet omdat ik zo'n bangerik ben maar omdat de situatie zo ernstig is. Voor de zorgmedewerkers, voor de mensen die lijden onder uitgestelde zorg én voor de mensen die corona krijgen met ernstige gevolgen. Doe gewoon allemaal wat je kan, dat is echt niet teveel gevraagd.
Weet je wat het is: het helpt allemaal niks zolang er zoveel ongevaccineerden zijn.
Ik ben er inmiddels wel helemaal klaar mee dat die wappies gewoon maar rond mogen blijven lopen, demonstreren en alle bedden bezet houden. Ga eerst daar maar eens wat aan doen, voordat we 6 mondkapjes , 3x per dag testen en elke maand vaccineren gaan invoeren.
Lollypopje
04-12-2021 om 10:51
Ik had zelf mijn eerste vaccinatie vlak na een hele heftige terugval van mijn long covid. Hoewel ik er in eerste instantie gewoon 2 wilde halen, al hoefde dat niet, was ik heel bang dat het een terugval zou triggeren. Aangezien dat voorkomt. Om die reden toen toch niet gedaan.
Gelukkig voel ik me inmiddels wel weer zeker genoeg om die gok met de booster te nemen. Al weet ik dat ik dat om die reden wel spannend zal vinden.
Ik kan mij dus wel voorstellen dat er redenen zijn om die booster niet te willen als het niet nodig is. Maar de meeste mensen hebben geen long covid en ook geen heftige reacties op de vaccinaties gehad en dan ben ik wel benieuwd waarom je het niet zou willen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.