Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Amber82 schreef op 18-11-2021 om 11:21:

[..]

Ik weet niet of dat geen zin heeft. Je weet niet wie er mee lezen he? Denk dat het juist goed is om kritisch te reageren en soms te blijven herhalen. Misschien geeft het inzicht, ook aan meelezers.

Dat één iemand even opmerkt dat Jinek ook tot de media behoort (Gommers neemt overigens zelden een blad voor zijn mond, luister maar naar de podcast virusfeiten), dat zijn woorden door deze bepaalde forummer verdraaid werden en dat hij vertrekt uit het OMT omdat zijn termijn als voorzitter van de NVIC erop zit, soit. 

Maar dan weer over tot de orde van de dag. Ik vind het vrij irritant dat je net een normaal gesprek met elkaar hebt en er dan weer een halve pagina reacties volgen op een forummer die wat onzin neerplempt die verder niks bijdraagt aan de discussie. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

18-11-2021 om 11:31

Avena schreef op 18-11-2021 om 11:21:

Ik denk overigens dat dit ook met cultuur en volksaard te maken heeft. In Nederland is men gewoon niet zo van het gezag. En dus gaat het kabinet al snel weer polderen met allerlei belangengroepen als het verzet te groot wordt. Men vindt het ook normaal om overal maar tegenin te gaan en het met de regels niet zo nauw te nemen. Daar wordt ook maar heel mondjesmaat tegenop getreden. En dus wordt 3G halfbakken nageleefd, zijn er allerlei valse QR-codes in omloop, zie je in het OV mensen met een afgezakt mondkapje zitten...

In een crisis zou iets meer autoriteit best handig zijn.

Eens, ik verwonder me al de hele coronacrisis over het gebrek aan handhaving in de binnenstad (waar ik woon) en in het openbaar vervoer.

Wednesday schreef op 18-11-2021 om 11:31:

[..]

Eens, ik verwonder me al de hele coronacrisis over het gebrek aan handhaving in de binnenstad (waar ik woon) en in het openbaar vervoer.

En ook aan burgemeesters die meteen zeggen dat ze niet gaan handhaven. Dan heb je toch al meteen verloren. 

Avena schreef op 18-11-2021 om 11:27:

[..]

Dat één iemand even opmerkt dat Jinek ook tot de media behoort (Gommers neemt overigens zelden een blad voor zijn mond, luister maar naar de podcast virusfeiten), dat zijn woorden door deze bepaalde forummer verdraaid werden en dat hij vertrekt uit het OMT omdat zijn termijn als voorzitter van de NVIC erop zit, soit.

Maar dan weer over tot de orde van de dag. Ik vind het vrij irritant dat je net een normaal gesprek met elkaar hebt en er dan weer een halve pagina reacties volgen op een forummer die wat onzin neerplempt die verder niks bijdraagt aan de discussie.

Die misschien niet...
Maar het is toch logisch dat als je met elkaar in gesprek bent een ieder gooit met voors en tegens met argumenten. En dat er op wordt gereageerd? We hoeven toch niet allemaal in hetzelfde straatje te praten. En dan juist goed dat als er nepnieuws wordt gedeeld, dat dit onderuit wordt gehaald.  

Maar goed is mijn mening, ik snap ook je frustratie van het herhalen zeker en dat het dan soms beter is om iets te negeren.

Amber82 schreef op 18-11-2021 om 10:42:

[..]

Ja misschien was dat ook iets te kort door de bocht van mij en ik kijk ook vooral naar het basisonderwijs, omdat mijn kinderen daarop zitten. Maar er zijn wel veel basisscholen, die of tijdelijk helemaal dicht gaan of waar hele klassen thuis zitten. Hoe dat op het voortgezet onderwijs is weet ik niet.

Heel inhomogeen, denk ik. Op de school van mijn kind is de overgrote meerderheid gevaccineerd, op andere scholen in de stad is de vaccinatiegraad heel laag.  

Avena schreef op 18-11-2021 om 11:21:

Ik denk overigens dat dit ook met cultuur en volksaard te maken heeft. In Nederland is men gewoon niet zo van het gezag. En dus gaat het kabinet al snel weer polderen met allerlei belangengroepen als het verzet te groot wordt. Men vindt het ook normaal om overal maar tegenin te gaan en het met de regels niet zo nauw te nemen. Daar wordt ook maar heel mondjesmaat tegenop getreden. En dus wordt 3G halfbakken nageleefd, zijn er allerlei valse QR-codes in omloop, zie je in het OV mensen met een afgezakt mondkapje zitten...

In een crisis zou iets meer autoriteit best handig zijn.

Wat er dan weer toe leidt dat de grootste schreeuwers het meest hun zin krijgen. Geen wenselijke ontwikkeling, als je het mij vraagt. Dat vorig jaar de scholen gesloten werden, was ook alleen omdat dat makkelijker was dan werkgevers aanspreken op hun verantwoordelijkheid mensen thuis te laten werken. Kinderen thuis laten zitten is een veel makkelijkere manier om ouders naar huis te dwingen.  Dat dat ten koste van de kinderen ging, was niet zo’n punt; die hebben geen schreeuwende lobby in Den Haag. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

18-11-2021 om 12:29 Topicstarter

Mallebeppie schreef op 18-11-2021 om 10:38:

[..]

Hier vandaag een mail (VO)van school waaruit blijkt dat juist veel kinderen ongetest en met klachten naar school gestuurd worden, die achteraf toch corona blijken te hebben. De eerste klassen zijn inmiddels naar huis gestuurd. Tot zover het verantwoordelijkheidsgevoel van ouders en leerlingen

Op de basisschool zijn de regels nog vreemder. Kinderen mogen gewoon naar school als ze verkouden zijn, tenzij ze getest worden op corona. In dat laatste geval moeten ze wel thuisblijven. Dat moedigt het laten testen van je kinderen niet echt aan. Ik vermoed dat daarmee gewacht wordt totdat duidelijk is dat er corona heerst in de klas (en dan is waarschijnlijk de halve klas al besmet).

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/thuisquarantaine/quarantaine-gezinnen-met-kinderen

Dus òf laat verkouden kinderen allemaal thuis totdat er een test is afgenomen òf laat verkouden kinderen naar school komen totdat de uitslag van de test bekend is (want dan staat er tenminste geen straf meer op testen, dus hopelijk helpt dat de testbereidheid).

Daglichtlamp schreef op 18-11-2021 om 12:29:

[..]

Op de basisschool zijn de regels nog vreemder. Kinderen mogen gewoon naar school als ze verkouden zijn, tenzij ze getest worden op corona. In dat laatste geval moeten ze wel thuisblijven. Dat moedigt het laten testen van je kinderen niet echt aan. Ik vermoed dat daarmee gewacht wordt totdat duidelijk is dat er corona heerst in de klas (en dan is waarschijnlijk de halve klas al besmet).

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/thuisquarantaine/quarantaine-gezinnen-met-kinderen

Dus òf laat verkouden kinderen allemaal thuis totdat er een test is afgenomen òf laat verkouden kinderen naar school komen totdat de uitslag van de test bekend is (want dan staat er tenminste geen straf meer op testen, dus hopelijk helpt dat de testbereidheid).

Het aantal afgenomen testen in de basisschoolleeftij is juist explosief gestegen. 

Ja klopt, maar als je een kind bij verkoudheid thuis moet laten, dan mist een groot deel van de kinderen zo maanden school. Kinderen zijn over het algemeen vaker verkouden dan volwassenen, ik snap wel dat ze naar kinderen daar iets makkelijker mee zijn omgegaan. Of je laat ze elke 2 weken testen als er weer een nieuwe verkoudheid komt. Het is zeker een optie, missen ze elke 2 weken ongeveer 2 dagen school.
Het is nu dacht ik wel weet aangescherpt, want voorheen was het thuisblijven als er koorts en/of benauwdheid bij kwam, nu is het ook thuisblijven bij hoesten.

En daarnaast, de kinderen worden over het algemeen niet ziek. De volwassenen om de kinderen heen kunnen zichzelf prima beschermen door een vaccinatie te nemen. Als ze die hebben worden ze over het algemeen ook niet heel erg ziek.
De basisschool kinderen hebben geen keus, ze kunnen zich niet vaccineren, maar het begint er langzaamaan op te wijzen dat ze toch weer ingezet worden om een bepaalde groep te beschermen, die zelf geen verantwoordelijkheid neemt.

Ik las net dat er een website is waar je 'corona in een buisje' kunt kopen. Dan kun je zelf bepalen op welk moment je besmet raakt. 

Mijn 1e idee was: als al die antivaxxers dat nou eens echt zouden doen-omdebeurt- zijn we er ook vanaf verder 😂

Daglichtlamp

Daglichtlamp

18-11-2021 om 14:26 Topicstarter

Ysenda schreef op 18-11-2021 om 12:50:

[..]

Het aantal afgenomen testen in de basisschoolleeftij is juist explosief gestegen.

Ja, maar ik denk dat er dus vaak te laat getest wordt, pas als een groot deel van de klas al besmet is. Ik snap ook dat het niet goed is om basisschoolleerlingen bij elke verkoudheid thuis te laten zitten, aangezien sommigen dan gewoon veel te veel missen.

Maar zoals nu dat je wèl thuis moet blijven als je test en niet thuis hoeft te blijven als je niet test, maakt dat tijdig testen in deze groep gewoon niet aangemoedigd wordt.

Omdat cijfers en percentages ontzettend ingewikkeld zijn natuurlijk. Hier nog wat extra uitleg voor wie dat heeft gemist

https://youtu.be/lEKh0ggzzeA

Lollypopje schreef op 18-11-2021 om 15:39:

Omdat cijfers en percentages ontzettend ingewikkeld zijn natuurlijk. Hier nog wat extra uitleg voor wie dat heeft gemist

https://youtu.be/lEKh0ggzzeA

Hahaha , geniaal

Maar serieus , als zelfs Baudet dat niet snapt , met zijn academische achtergrond , dan zie ik het somber in ....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.