Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
WickedCurlew89
18-11-2021 om 08:26
Pilatespas schreef op 18-11-2021 om 08:07:
[..]
Heb je Gommers bij Jinek gezien afgelopen week, daar liet hij zich toch wat zaken ontvallen. Beleid, dat er niet naar de zorg wordt geluisterd etc etc. Hij was verre van happy met ons demissionair kabinet. Uiteraard wordt dat niet in de media gezegd!
En ja Gommers is níet voor 2G.
En Jinek is geen media.
Wednesday schreef op 18-11-2021 om 08:21:
[..]
Maar je zegt zelf dat hij dit bij Jinek heeft gezegd, dat is ook media. Denk je eigenlijk wel na over wat je schrijft of gaat er gewoon ongefilterd een schuif open?
😂
majorette2005
18-11-2021 om 09:31
Hetvrijewoord schreef op 18-11-2021 om 08:26:
[..]
En Jinek is geen media.
[..]
😂
wild-flower
18-11-2021 om 09:32
Nou het moge alvast gezegd zijn ....
" Nu het aantal coronabesmettingen onder kinderen razendsnel oploopt, moet het kabinet overwegen om de kerstvakantie te verlengen, stellen
corona-experts. "
duizel
18-11-2021 om 09:40
wild-flower schreef op 18-11-2021 om 09:32:
" Nu het aantal coronabesmettingen onder kinderen razendsnel oploopt, moet het kabinet overwegen om de kerstvakantie te verlengen, stellen
corona-experts. "
Als het zo is, dan vind ik dat op zich ook prima (als leek) maar dan is het voor al die kinderen fijn als ze het heel duidelijk maken. De kerstvakantie is 2 weken daarvoor of daarna zijn er nog twee weken thuisonderwijs.
Dan is dat duidelijk en dan is het fijn als ze zich daar ook aan houden. En ik snap dat het lastig is om alles in een pandemie zo vast te leggen maar die onzekerheid in de vorige lockdowns was voor veel kinderen (en ouders) echt lastig
redbulletje
18-11-2021 om 09:41
corona-experts. "
Ze kunnen beter op school opgehokt worden dan dat ze straks weer massaal mee uit winkelen worden genomen.
majorette2005
18-11-2021 om 09:42
Pilatespas schreef op 17-11-2021 om 21:12:
Ook die Engel post dit gretig, snapt het dus ook niet . Waarom post je dit, wat is je vraag? Snap je de uitleg van Tickel niet?
wild-flower
18-11-2021 om 09:42
redbulletje schreef op 18-11-2021 om 09:41:
[..]
Ze kunnen beter op school opgehokt worden dan dat ze straks weer massaal mee uit winkelen worden genomen.
Opgehokt ?
Gifkikker
18-11-2021 om 09:43
corona-experts. "
Aiai, nu krijgen we rellende ouders op het Malieveld
Mija
18-11-2021 om 09:54
corona-experts. "
Een harde lockdown is op een gegeven moment helemaal niet meer te vermijden. Dan hebben we geen tweedeling maar een totale versplintering. Mag niemand elkaar meer zien. Ik word zo cynisch van de politiek. Ze blaten maar over verantwoordelijkheid maar zelf doen ze er ook niet aan. Ze laten het er gewoon op aankomen.
Daglichtlamp
18-11-2021 om 10:06
Mija schreef op 18-11-2021 om 09:54:
[..]
Een harde lockdown is op een gegeven moment helemaal niet meer te vermijden. Dan hebben we geen tweedeling maar een totale versplintering. Mag niemand elkaar meer zien. Ik word zo cynisch van de politiek. Ze blaten maar over verantwoordelijkheid maar zelf doen ze er ook niet aan. Ze laten het er gewoon op aankomen.
Ik heb ook het idee dat er gewacht wordt totdat er voldoende draagvlak is voor extreme maatregelen. En dan vraag ik me zelfs af of dat draagvlak er ooit komt. Ik wordt er de laatste dagen heel erg somber van. Ik mis dat er verantwoordelijkheid genomen wordt. Ik zie dat ook niet echt terug in de moties van het laatste coronadebat.
Gelukkig wordt wel vandaag de eerste boosterprik gezet bij ouderen.
redbulletje
18-11-2021 om 10:11
Daglichtlamp schreef op 18-11-2021 om 10:06:
[..]
Ik heb ook het idee dat er gewacht wordt totdat er voldoende draagvlak is voor extreme maatregelen. En dan vraag ik me zelfs af of dat draagvlak er ooit komt. Ik wordt er de laatste dagen heel erg somber van. Ik mis dat er verantwoordelijkheid genomen wordt. Ik zie dat ook niet echt terug in de moties van het laatste coronadebat.
Gelukkig wordt wel vandaag de eerste boosterprik gezet bij ouderen.
Het draagvlak neemt steeds verder af. Jammer dat de booster voor m'n moeder te laat is gekomen, zij heeft nu corona en zal er wel weer bovenop komen gelukkig! Ik heb toen ze al besmet was met haar in de auto gezeten en ik ben negatief getest. Natuurlijk laat ik me boosteren zodra ik aan de beurt ben en afstand houden van mensen is mijn tweede natuur, maar zou niet graag winkels en restaurants zien sluiten.
Mija
18-11-2021 om 10:16
Gifkikker schreef op 18-11-2021 om 09:43:
[..]
Aiai, nu krijgen we rellende ouders op het Malieveld
Ik woon dichter bij Eindhoven. Laat die waterkanonnen maar alvast aanrukken 🤣
Alle gekheid op een stokje: Als het puntje bij paaltje komt, ben ik al al die tijd een superbrave burger, die gewoon voor 95% keurig doet wat gevraagd wordt. En dat zal ik ook blijven. Omdat ik het niet voor de politici doe maar voor de ziekenhuizen en de patiënten en om de ondernemingen open te kunnen houden. Maar als de politiek het zover laten komen, zich gewoon onttrekt aan de verantwoordelijkheid om hier tijdig op in te grijpen omdat 'wij zulke lastige kinderen zijn', dan word ik wel ontzettend boos. Voor het eerst van mijn leven voel ik echt een soort van 'haat' tegen politici en met een beetje pech blijft er voor mij waarschijnlijk straks geen enkele partij over om nog op te stemmen. Dat voelt toch wel heel erg slecht moet ik zeggen. Tijd heelt alle wonden, zullen we maar zeggen. Dat hoop ik dan maar.
Overigens, ik voel er wel voor om iets van me te laten horen als er een schoolsluiting zou dreigen/komen. Als er een demonstratie komt, ga ik er wel heen. Ik ben het wel een beetje beu om het maar lijdzaam te ondergaan. Dan maar onder protest. En anders ga ik maar weer mailtjes schrijven naar politieke partijen. Keurige mailtjes, met argumenten. Zucht.
wild-flower
18-11-2021 om 10:21
Virusfabriekjes
"Het langer dichthouden van basisscholen rond Kerst is een effectieve manier om het virus onder controle te houden", stelt immunoloog Ger Rijkers . Kinderen zijn virusfabriekjes en besmetten behalve elkaar ook volwassenen."
Viroloog en OMT-lid Marion Koopmans stelt dat duidelijk is dat kinderen een behoorlijke bijdrage leveren aan de coronabesmettingen. "Als we met het huidige pakket geen daling zouden zien, gaan we kijken wat er verder mogelijk is."
Mija
18-11-2021 om 10:22
redbulletje schreef op 18-11-2021 om 10:11:
[..]
Het draagvlak neemt steeds verder af. Jammer dat de booster voor m'n moeder te laat is gekomen, zij heeft nu corona en zal er wel weer bovenop komen gelukkig! Ik heb toen ze al besmet was met haar in de auto gezeten en ik ben negatief getest. Natuurlijk laat ik me boosteren zodra ik aan de beurt ben en afstand houden van mensen is mijn tweede natuur, maar zou niet graag winkels en restaurants zien sluiten.
Glas halvol! Je moeder heeft een natuurlijke booster gekregen
. Als ze er niet erg ziek van is, is het voor haar een geluk bij een ongeluk. Als ze niemand heeft besmet, is er geen man overboord. Gelukkig ben jij niet besmet.
Wat jij zegt 'afstand houden van mensen is mijn tweede natuur' dat denk ik de laatste tijd ook wel eens, dat ik er daarmee tot nu toe doorheen ben gezwijnd. In die uitzending van Op1 zei één van de aanwezigen, de epidemiologe volgens mij, dat die 1,5 meter echt dé doorslaggevende factor is. Als dat waar is, kan ik waarschijnlijk van niemand corona krijgen behalve van mijn kinderen. Ik doe inmiddels echt een stap terug als iemand te dicht in mijn cirkel komt. Ik voel me ook ongemakkelijk als mensen te dichtbij komen staan. Ik hoop dat ik dat ooit weer een beetje kwijtraak maar voor nu is het kennelijk erg functioneel.
Amber82
18-11-2021 om 10:25
Ben benieuwd hoe ze in de kamer gaan reageren op de optie scholen sluiten. Zeker als 2G of wat dan ook om ongevaccineerden aan te pakken er niet doorkomt en de scholen wel weer gesloten gaan worden.
Kinderen weer afzonderen is blijkbaar geen probleem, maar de ongevaccineerden die geen enkele verantwoordelijkheid nemen aanpakken gaat te ver en zorgt voor verdeeldheid. Maar goed hierin loop ik al op de feiten vooruit, want er zijn nog geen keuzes gemaakt.
Daarnaast nemen de scholen volgens mij heel erg hun verantwoordelijkheid, ook ouders door hun kinderen te laten testen. Ik ga er vanuit dat de hoge score onder kinderen ook niet voor niks is, bijna elk kind dat verkouden is laat zich testen, anders komen ze de eerste 10 dagen of met klachten de school niet in. Lang niet elke volwassene laat zich testen bij klachten volgens mij. Scholen gaan dicht of klassen zitten thuis, scholen doen er alles aan om het werkende te houden.
Meer dan een groot deel van de horeca die niet controleert of illegale controle apps inzet.
Ok dat was even mijn frustratie
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.