Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
OmaVan2
17-11-2021 om 22:16
Pilatespas schreef op 17-11-2021 om 21:48:
volgens mij begrijpen jullie best wat er staat, maar moet ik het nog beargumenteren zodat jullie er op los kunnen gaan. Maar deze link heeft voor een weldenkend mens geen uitleg nodig.
Vaccinatie werkt! Wij zijn wel toe aan een booster, zoiets.
Ze zegt in een volgende tweet: Vaccineren helpt individuen, maar krijgt het virus niet weg. Ik dacht dat de reden van 2G was dat je ongevaccineerden minder kans wilde laten lopen om besmet te raken, dus eigenlijk wil je ze beschermen...
OmaVan2
17-11-2021 om 22:20
Overigens vind ik het circuleren van het virus onder basisschoolleerlingen in achterstandswijken wel zorgwekkend. Daar wordt minder getest, men leeft dichter op elkaar en er is meer contact tussen de generaties. En er zijn meer ongevaccineerden. Een slechte combi. De enige optie is dan toch klassen naar huis sturen, dat juist in die wijken slecht uitpakt. Een duivels dilemma.
Gifkikker
17-11-2021 om 22:36
Pilatespas schreef op 17-11-2021 om 21:48:
volgens mij begrijpen jullie best wat er staat, maar moet ik het nog beargumenteren zodat jullie er op los kunnen gaan. Maar deze link heeft voor een weldenkend mens geen uitleg nodig.
Voor een weldenkend mens niet inderdaad...
Gifkikker
17-11-2021 om 22:39
Gifkikker schreef op 17-11-2021 om 22:36:
[..]
Voor een weldenkend mens niet inderdaad...
Flauw grapje was dat.
Ik zie zoveel cijfers en meningen voorbij komen dat ik door de bomen soms het bos niet meer zie. Ik volg daarom liefst maar het RIVM, zij zullen t wel weten denk ik dan maar. Ik weet sowieso niet wat het beste is.
OrganicDeer76
17-11-2021 om 22:46
OmaVan2 schreef op 17-11-2021 om 22:20:
Overigens vind ik het circuleren van het virus onder basisschoolleerlingen in achterstandswijken wel zorgwekkend. Daar wordt minder getest, men leeft dichter op elkaar en er is meer contact tussen de generaties. En er zijn meer ongevaccineerden. Een slechte combi. De enige optie is dan toch klassen naar huis sturen, dat juist in die wijken slecht uitpakt. Een duivels dilemma.
Of inenten verplichten
Pilatespas
17-11-2021 om 23:36
Rosabella1 schreef op 17-11-2021 om 19:15:
Dit vind ik dan wel weer een opmerkelijk bericht:
Radio 1 op Twitter: "“Het vaccin werkt niet goed tegen transmissie. Dus heeft het geen zin of je als zorgpersoneel nu gevaccineerd bent of niet. ” Diederik Gommers Voorzitter Nederlandse Intensivisten, vindt verplichte vaccinatie geen goed idee. #dwv" / Twitter
Hij zegt dus; het virus discrimineert niet meer. Je vaccineert je alleen nog voor jezelf om niet op de ic te komen. Kans is kleiner. Hij zegt dus eigenlijk maw dat 2G hier lijnrecht tegenover staat.
Mick87
17-11-2021 om 23:50
Pilatespas schreef op 17-11-2021 om 23:36:
[..]
Hij zegt dus; het virus discrimineert niet meer. Je vaccineert je alleen nog voor jezelf om niet op de ic te komen. Kans is kleiner. Hij zegt dus eigenlijk maw dat 2G hier lijnrecht tegenover staat.
Klopt. Hij is om die reden ook tegen 2g
EnchantedDragonfly18
18-11-2021 om 07:20
[..]
Tickel schreef op 17-11-2021 om 21:51:
[..]
Dus 84,7% van 18+ is volledig gevaccineerd. Daarvan liggen/lagen er 82 mensen in dat ziekenhuis.
En dan is 15,3% van 18+ niet gevaccineerd. Daarvan liggen/lagen er 68 in dat ziekenhuis.
Je ziet zelf toch wel dat het loont gevaccineerd te zijn.
Dan klopt het toch wat er in je eerste linkje staat. Vaccineren loont. En wat betreft dat virus en niet discrimineren, als anti-vaxxers geen antistoffen hebben omdat men geen corona heeft gehad, dan heeft 2G wel zin. De niet gevaccineerden zijn nog altijd oververtegenwoordigd in de ziekenhuizen.
Pilatespas
18-11-2021 om 07:43
Tickel schreef op 18-11-2021 om 07:20:
[..]
[..]
Dan klopt het toch wat er in je eerste linkje staat. Vaccineren loont. En wat betreft dat virus en niet discrimineren, als anti-vaxxers geen antistoffen hebben omdat men geen corona heeft gehad, dan heeft 2G wel zin. De niet gevaccineerden zijn nog altijd oververtegenwoordigd in de ziekenhuizen.
Grappig jullie lezen en interpreteren dingen zo anders. Ik lees en hoor (diederick gommers) toch hele andere dingen (zeggen). Hij stopt trouwens als OMT lid, zal niet voor niks zijn! Het lijkt er op dat wanneer iets paars is er hier zo wordt gekronkeld dat het volgens sommige groen is. Maar ook dat is natuurlijk niet waar..
Piratenkoningin
18-11-2021 om 07:51
Pilatespas schreef op 18-11-2021 om 07:43:
[..]
Grappig jullie lezen en interpreteren dingen zo anders. Ik lees en hoor (diederick gommers) toch hele andere dingen (zeggen). Hij stopt trouwens als OMT lid, zal niet voor niks zijn! Het lijkt er op dat wanneer iets paars is er hier zo wordt gekronkeld dat het volgens sommige groen is. Maar ook dat is natuurlijk niet waar..
Wat wil je daarmee suggereren? Diederik Gommers stopt in het OMT omdat hij in februari geen voorzitter meer is van de nationale vereniging voor intensive care: na twee keer drie jaar moet de voorzitter stoppen. De nieuwe voorzitter neemt dan ook zijn plek in het OMT over. Niks schimmigs aan dus.
ShowyHummingbird30
18-11-2021 om 07:57
[..]
Dat laatste zegt hij niet. Dat is toch echt jouw invulling.
Met 2G zorg je ervoor dat de mensen die een grotere kans hebben om ernstig ziek te worden (= ongevaccineerden) minder kans hebben om besmet te raken.
Pilatespas
18-11-2021 om 08:07
Piratenkoningin schreef op 18-11-2021 om 07:51:
[..]
Wat wil je daarmee suggereren? Diederik Gommers stopt in het OMT omdat hij in februari geen voorzitter meer is van de nationale vereniging voor intensive care: na twee keer drie jaar moet de voorzitter stoppen. De nieuwe voorzitter neemt dan ook zijn plek in het OMT over. Niks schimmigs aan dus.
Heb je Gommers bij Jinek gezien afgelopen week, daar liet hij zich toch wat zaken ontvallen. Beleid, dat er niet naar de zorg wordt geluisterd etc etc. Hij was verre van happy met ons demissionair kabinet. Uiteraard wordt dat niet in de media gezegd!
En ja Gommers is níet voor 2G.
Piratenkoningin
18-11-2021 om 08:07
Rosabella1 schreef op 17-11-2021 om 19:15:
Dit vind ik dan wel weer een opmerkelijk bericht:
Radio 1 op Twitter: "“Het vaccin werkt niet goed tegen transmissie. Dus heeft het geen zin of je als zorgpersoneel nu gevaccineerd bent of niet. ” Diederik Gommers Voorzitter Nederlandse Intensivisten, vindt verplichte vaccinatie geen goed idee. #dwv" / Twitter
Uit deze tweet leid ik af dat Gommers vindt dat 2G specifiek voor zorgpersoneel - vanuit de gedachte dat je daarmee kwetsbare mensen beschermd - niet zinvol is. Als al het zorgpersoneel gevaccineerd of genezen is, dan zullen daar alsnog mensen tussen zitten die besmet zijn en dus kwetsbare mensen kunnen besmetten. Plus dat je je met de enorme zorgtekorten niet echt kunt veroorloven dat zorgpersoneel stopt omdat ze zich niet willen laten vaccineren.
Edit: en verder is hij ook tegen 2G vanwege de tweedeling die dat veroorzaakt. Dat snap ik, maar dat is zijn persoonlijke mening, heeft niet speciaal met zijn kennis als arts te maken.
Piratenkoningin
18-11-2021 om 08:08
Pilatespas schreef op 18-11-2021 om 08:07:
[..]
Heb je Gommers bij Jinek gezien afgelopen week, daar liet hij zich toch wat zaken ontvallen. Beleid, dat er niet naar de zorg wordt geluisterd etc etc. Hij was verre van happy met ons demissionair kabinet. Uiteraard wordt dat niet in de media gezegd!
En ja Gommers is níet voor 2G.
Ja hoor, dat weet ik. Dat is alleen niet de reden dat hij stopt bij het OMT en dat suggereer jij wel. Dat is niet oké.
CuddlyReindeer95
18-11-2021 om 08:21
Pilatespas schreef op 18-11-2021 om 08:07:
[..]
Maar je zegt zelf dat hij dit bij Jinek heeft gezegd, dat is ook media. Denk je eigenlijk wel na over wat je schrijft of gaat er gewoon ongefilterd een schuif open?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.