Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Amber82
11-11-2021 om 21:07
Agen schreef op 11-11-2021 om 20:20:
[..]
Het doel is vooral te voorkomen dat ze besmet raken en vervolgens in het ziekenhuis belanden. Dat kun je bereiken met strikte social distancing maatregelen, precies zoals we anderhalf jaar lang voor de hele bevolking hebben gedaan.
Ja dat zeggen ze, maar het niet uitgesproken doel is volgens mij het leven voor niet-gevaccineerden zo onaantrekkelijk mogelijk te maken zodat ze zich gaan vaccineren. En ja dan wordt ook het doel bereikt dat er steeds minder besmette mensen in het ziekenhuis komen.
EnchantedDragonfly18
11-11-2021 om 21:15
Amber82 schreef op 11-11-2021 om 21:07:
[..]
Ja dat zeggen ze, maar het niet uitgesproken doel is volgens mij het leven voor niet-gevaccineerden zo onaantrekkelijk mogelijk te maken zodat ze zich gaan vaccineren. En ja dan wordt ook het doel bereikt dat er steeds minder besmette mensen in het ziekenhuis komen.
Prima doel. Ben helemaal klaar met mensen die weigeren zonder medische reden.
Avena
11-11-2021 om 21:19
Wat ik trouwens wel grappig vind: voordat de coronavaccinaties er waren, was een grote groep wappies onder leiding van Baudet en Engel er groot voorstander van dat we de ouderen en zwakkeren in de samenleving zouden isoleren zodat de rest gewoon door kon leven.
Laat dat nu precies de groep zijn die 'medische apartheid!' schreeuwt nu met 3G (en straks misschien 2G) gepoogd wordt om hetzelfde te doen met ongevaccineerden...
Amber82
11-11-2021 om 21:36
Tickel schreef op 11-11-2021 om 21:15:
[..]
Prima doel. Ben helemaal klaar met mensen die weigeren zonder medische reden.
Ik ook hoor!
Maar mijn oorspronkelijke vraag was, waarom moet 2G dan ook gelden voor 12 tot 16. Een groep die officieel wel zelf een beslissing mag nemen, maar die natuurlijk ook nog heel erg onder invloed staat van de ouders. En daarbij zelfs een groep zijn die over het algemeen ook niet heel ziek wordt van een besmetting zonder vaccinatie en zeker niet snel in het ziekenhuis of op de ic beland.
Agen
11-11-2021 om 21:37
Amber82 schreef op 11-11-2021 om 21:07:
[..]
Dat doel bereik je ook door alle ongevaccineerden in een lockdown te plaatsen, zonder dat ze zich vaccineren. Als ze daarvoor kiezen: prima. Zolang ze anderen maar niet opzadelen met de consequenties van hún keuze.
EnchantedDragonfly18
11-11-2021 om 21:38
Avena schreef op 11-11-2021 om 21:19:
Wat ik trouwens wel grappig vind: voordat de coronavaccinaties er waren, was een grote groep wappies onder leiding van Baudet en Engel er groot voorstander van dat we de ouderen en zwakkeren in de samenleving zouden isoleren zodat de rest gewoon door kon leven.
Laat dat nu precies de groep zijn die 'medische apartheid!' schreeuwt nu met 3G (en straks misschien 2G) gepoogd wordt om hetzelfde te doen met ongevaccineerden...
De ouderen en zwakkeren hebben lang genoeg in isolatie gezeten. Nu er vaccins zijn is het de beurt aan de "rest". En iedereen die niet mee wil doen mag, wat mij betreft, dezelfde isolatie ervaren als de ouderen en zwakkeren vorig jaar, en nu weer, hebben ervaren.
EnchantedDragonfly18
11-11-2021 om 21:40
Mijn vader woonde op een PG afdeling. Heel veel mensen hebben geen idee wat isolatie met die mensen doet. Ze mogen al niet zomaar de deur uit en tijdens de eerste lockdown mochten ze helemaal niets meer en begrepen daar ook niets van.
Pilatespas
11-11-2021 om 21:43
Tickel schreef op 11-11-2021 om 21:38:
[..]
De ouderen en zwakkeren hebben lang genoeg in isolatie gezeten. Nu er vaccins zijn is het de beurt aan de "rest". En iedereen die niet mee wil doen mag, wat mij betreft, dezelfde isolatie ervaren als de ouderen en zwakkeren vorig jaar, en nu weer, hebben ervaren.
Ouderen zullen altijd de zwakkere blijven ook als iedereen is gevaccineerd. Dat komt door hun slechte immuunsysteem en het virus gaat nooit helemaal weg. Dus wat mij betreft een utopie.
Agen
11-11-2021 om 21:56
Pilatespas schreef op 11-11-2021 om 21:43:
[..]
Ouderen zullen altijd de zwakkere blijven ook als iedereen is gevaccineerd. Dat komt door hun slechte immuunsysteem en het virus gaat nooit helemaal weg. Dus wat mij betreft een utopie.
Het maakt nogal uit of het echt niet verantwoord is de deur uit te gaan omdat het virus, zoals nu, heel hard rondgaat, of dat de kans om iemand tegen het lijf te lopen die besmet is te overzien is.
Avena
11-11-2021 om 21:57
[..]
- Ouderen hebben een booster nodig.
- Gevaccineerden ouderen hebben VEEL minder kans op ziekenhuisopname dan ongevaccineerde ouderen.
- Hoe meer mensen gevaccineerd zijn, hoe minder het virus rondgaat.
- Je kunt mensen niet isoleren van de samenleving. Dat is niet alleen inhumaan, maar ook een utopie.
Maar ik denk dat ik bij jou ook ga stoppen met reageren.
Agen
11-11-2021 om 21:57
Avena schreef op 11-11-2021 om 21:19:
Eens.
En maar klagen over een tweedeling in de maatschappij, terwijl ze daar geen enkel probleem mee hadden toen zij niet degenen waren die in hun vrijheid beperkt werden.
Avena
11-11-2021 om 21:59
Tickel schreef op 11-11-2021 om 21:40:
Mijn vader woonde op een PG afdeling. Heel veel mensen hebben geen idee wat isolatie met die mensen doet. Ze mogen al niet zomaar de deur uit en tijdens de eerste lockdown mochten ze helemaal niets meer en begrepen daar ook niets van.
Wat naar... Ik vond het toen ook een gotspe hoe makkelijk door dat soort types werd geroepen dat ouderen en zwakkeren maar gewoon niet meer aan de samenleving moesten meedoen. En je hebt gelijk: ze hébben noodgedwongen heel lang niet mee kunnen doen.
Agen
11-11-2021 om 21:59
Avena schreef op 11-11-2021 om 21:57:
[..]
- Ouderen hebben een booster nodig.
- Gevaccineerden ouderen hebben VEEL minder kans op ziekenhuisopname dan ongevaccineerde ouderen.
- Hoe meer mensen gevaccineerd zijn, hoe minder het virus rondgaat.
- Je kunt mensen niet isoleren van de samenleving. Dat is niet alleen inhumaan, maar ook een utopie.
Maar ik denk dat ik bij jou ook ga stoppen met reageren.
En dat is ook meteen waarom je 2G zou moeten invoeren voor alle leeftijdsgroepen waarvoor er een goedgekeurd vaccin is. Ook kinderen.
EnchantedDragonfly18
11-11-2021 om 22:01
[..]
Dat weet ik. Daarom gaf ik een paar posts eerder al aan de ze zo snel mogelijk een 3e prik moeten krijgen.
Pilatespas
11-11-2021 om 22:06
Tickel schreef op 11-11-2021 om 22:01:
[..]
Dat weet ik. Daarom gaf ik een paar posts eerder al aan de ze zo snel mogelijk een 3e prik moeten krijgen.
Ja ok een booster zal in deze misschien gaan helpen. Maar niemand weet voor hoe lang. In de zomer heeft het virus bijna niet rondgewaaid en nu ze het vaccin nodig hebben, werkt die niet meer (genoeg).
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.