Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Rosabella1 schreef op 11-11-2021 om 09:36:

[..]

Een lockdown hoeft toch niet meteen een lockdown t/m maart te betekenen?

En het is ook geen 'alles dicht' lockdown zo te lezen. 

Een lockdown? Alsjeblieft niet weer! 
Want niemand gelooft natuurlijk dat het bij die twee weken blijft.
En met zo weinig draagvlak en gevoel voor urgentie, blijven mensen elkaar privé gewoon opzoeken...

Doornroosje75 schreef op 11-11-2021 om 09:37:

Een lockdown? Alsjeblieft niet weer!
Want niemand gelooft natuurlijk dat het bij die twee weken blijft.
En met zo weinig draagvlak en gevoel voor urgentie, blijven mensen elkaar privé gewoon opzoeken...

Dat mensen geen zin hebben snap ik nog.

Dat mensen geen urgentie voelen, vind ik dan wel weer bizar. In welke wereld leef je dan met je hoofd?

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

11-11-2021 om 09:41

Als mijn man nu weer zijn bedrijf moet sluiten of zijn bedrijfsvoering moet aanpassen, ben ik in staat om die antivaxxers aan te vliegen. Laat staan als de scholen ooit weer dicht moeten 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

11-11-2021 om 09:41

Rosabella1 schreef op 11-11-2021 om 09:36:

[..]

Een lockdown hoeft toch niet meteen een lockdown t/m maart te betekenen?

Jawel, het wordt winter en de cijfers gaan dan echt niet dalen. Tenminste niet hard genoeg. Zeker niet met scholen open. Tot nu toe is die twee weken op veel plaatsen beloofd maar nergens ter wereld gehaald. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

11-11-2021 om 09:43

_melon schreef op 11-11-2021 om 09:37:

[..]

En het is ook geen 'alles dicht' lockdown zo te lezen.

Nee ik zie het. Alleen evenementen bioscopen en theaters. Dat vind ik geen lockdown. Gelukkig. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

11-11-2021 om 09:48 Topicstarter

Drietje schreef op 11-11-2021 om 09:41:

[..]

Jawel, het wordt winter en de cijfers gaan dan echt niet dalen. Tenminste niet hard genoeg. Zeker niet met scholen open. Tot nu toe is die twee weken op veel plaatsen beloofd maar nergens ter wereld gehaald.

Ik ben er ook bang voor. Net als ik bang ben dat een lock down light waar men nu over denkt niet genoeg is. Maar aan de andere kant zie ik mensen in mijn omgeving ook uit zichzelf veel voorzichtiger worden.

Aan de andere kant zie ik de snel stijgende cijfers in de grote steden. Omdat daar in veel wijken de vaccinatiegraad vergelijkbaar is aan de biblebelt maak ik me ernstig zorgen in wat dat betekent voor de ziekenhuisopnames over een week of twee. Dus ik denk dat niets doen geen optie is. Ik baal van het event wat we met ons werk organiseren, dat zal in die twee weken vallen. Dat wordt waarschijnlijk gecancelled, zelfs als het niet beslist hoeft. De ene dag dat ik naar mijn werk mag in de week, zal wel weer naar nul gaan. Maar alles bij elkaar is dat beter dan dat er mensen dood gaan omdat de IC vol is.

Wednesday schreef op 11-11-2021 om 09:41:

Als mijn man nu weer zijn bedrijf moet sluiten of zijn bedrijfsvoering moet aanpassen, ben ik in staat om die antivaxxers aan te vliegen. Laat staan als de scholen ooit weer dicht moeten

Je gaat de kerk en de moskee bestormen? Want dat is de grootste groep antivaxxers.

Drietje schreef op 11-11-2021 om 09:41:

[..]

Ja dat is inderdaad waar,de griepgolf komt er naast covid ook nog aan.

Drietje schreef op 11-11-2021 om 09:29:

[..]

Die zag ik niet aankomen. Ik hoop dat het kabinet hier niet in meegaat. Nu een lockdown betekent een lockdown tot een met maart. De schade is dat niet te overzien, zeker niet mentaal.

Hebben we aan onszelf te danken. Iedereen gaat weer naar de overheid wijzen. Maar feit is ook dat basismaatregelen amper gevolgd worden. Ik las op viva topic dat iemands collega zwaar verkouden komt werken en van werkgever niet thuis mag blijven,  de wegen zijn nog steeds druk (ik zit op de weg vanwege mijn zorgberoep) morgen ben ik uitgenodigd voor een etentje met 10 personen in een kleine huiskamer etc. Etc. Men snapt het niet of wil het niet snappen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

11-11-2021 om 09:53

Eigenlijk zegt het OMT: korte sluiting van enkele sectoren en daarna 2G. Of lange tijd weer verplicht de 1,5 meter. Dat laatste vind ik zo desastreus voor allerlei sectoren en voor het onderwijs. Dat betekent in de praktijk dat mbo hbo en uni weer thuis mogen gaan zitten. 

Dus dan maar liever 2 weken kort en dan 2G. Bah!

Lollypopje schreef op 11-11-2021 om 09:03:

advies, korte lockdown maar scholen open

OMT adviseert korte lockdown van twee weken; kabinet moet nog beslissen - https://nos.nl/l/2405168

En daarna 2G. Ik heb met 2G toch moeite geloof ik. Het lijkt alleen bedoeld als druk om te vaccineren, of zit dat anders? Het lijkt me dat een getest ongevaccineerd persoon in een café/dierentuin/etc. niet meer kans op besmetting geeft dan een gevaccineerd persoon. Dan lijkt het puur een maatregel om te zorgen dat niet gevaccineerd zijn zo vervelend is dat mensen zich toch maar laten vaccineren. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

11-11-2021 om 10:01 Topicstarter

Piratenkoningin schreef op 11-11-2021 om 09:55:

[..]

En daarna 2G. Ik heb met 2G toch moeite geloof ik. Het lijkt alleen bedoeld als druk om te vaccineren, of zit dat anders? Het lijkt me dat een getest ongevaccineerd persoon in een café/dierentuin/etc. niet meer kans op besmetting geeft dan een gevaccineerd persoon. Dan lijkt het puur een maatregel om te zorgen dat niet gevaccineerd zijn zo vervelend is dat mensen zich toch maar laten vaccineren.

Je wilt voorkomen dat de niet gevaccineerde personen besmet raken omdat de kans voor hun veel groter is dat ze uiteindelijk in het ziekenhuis/IC terechtkomen. Daarnaast zal drang ongetwijfeld meespelen. Maar daar heb ik geen moeite meer mee. Het is kiezen tussen vrijheden. Ik kies dan voor de vrijheden van al die mensen die zorg nodig hebben en nu niet krijgen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

11-11-2021 om 10:03

Lollypopje schreef op 11-11-2021 om 09:41:

[..]

Dat mensen geen zin hebben snap ik nog.

Dat mensen geen urgentie voelen, vind ik dan wel weer bizar. In welke wereld leef je dan met je hoofd?

In eentje waarin men wel wil gaan wintersporten maar niet vaccineren. Gelukkig is men nu in Oostenrijk ook niet meer welkom met een negatieve test.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/voor-naomi-gaat-vaccineren-voor-wintersport-in-oostenrijk-te-ver-denk-dat-ik-een-jaartje-moet-overslaan/

redbulletje schreef op 11-11-2021 om 09:02:

[..]

Sorry hoor, maar ik als leek zag 't van mijlenver aankomen. Het was in Italie immers al in volle gang toen we hier nog gezellig carnaval gingen houden (en mensen op wintersport gingen)

Dat is heel knap. Pas op 21-2 werd een eerste cluster van besmettingen vastgesteld in Italië. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.