Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

advies, korte lockdown maar scholen open

OMT adviseert korte lockdown van twee weken; kabinet moet nog beslissen - https://nos.nl/l/2405168

Lollypopje schreef op 11-11-2021 om 09:03:

OMT adviseert korte lockdown van twee weken; kabinet moet nog beslissen - https://nos.nl/l/2405168

Ik benieuwd,2 weken is te overzien.

redbulletje schreef op 11-11-2021 om 09:02:

[..]

Sorry hoor, maar ik als leek zag 't van mijlenver aankomen. Het was in Italie immers al in volle gang toen we hier nog gezellig carnaval gingen houden (en mensen op wintersport gingen)

Dit inderdaad.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

11-11-2021 om 09:12

Maar dan wel graag mét handhaving dit keer.

Wednesday schreef op 11-11-2021 om 09:12:

[..]

Maar dan wel graag mét handhaving dit keer.

Jep, anders schieten we er nog niks mee op.

Wednesday schreef op 11-11-2021 om 09:01:

[..]

Maar het is dan toch onvoorstelbaar om nu gewoon weer opnieuw te beginnen? Het staat zo ver van me af. Alsof die mensen daar buiten de realiteit staan. Gewoon gaan feesten terwijl de ziekenhuizen in je éigen omgeving continu noodkreten uitzenden, ik kan daar met mijn hoofd niet bij.

Ja Ik snap dat als Brabander ook niet. Nu heb ik wel een hekel aan Carnaval. Dat scheelt. 

Tel daarbij op dat als er tijdens zo'n viering wat gebeurt, en dat is nogal eens waar mensen massaal komen en alcohol drinken, de zorg nog meer druk heeft. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

11-11-2021 om 09:17

Mick87 schreef op 11-11-2021 om 09:14:

[..]

Ja Ik snap dat als Brabander ook niet. Nu heb ik wel een hekel aan Carnaval. Dat scheelt.

Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat de carnavalsvierders in jouw omgeving (als je die hebt) voor redenen hebben om schijt te hebben aan hun omgeving  nu toch aan carnavalactiviteiten te willen deelnemen. 

Wednesday schreef op 11-11-2021 om 09:17:

[..]

Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat de carnavalsvierders in jouw omgeving (als je die hebt) voor redenen hebben om schijt te hebben aan hun omgeving nu toch aan carnavalactiviteiten te willen deelnemen.

De meeste die ik ken haken af en vinden het niet verantwoord. Dat zijn vooral 30+''ers. Ik ken wel wat jongeren die wel gaan. En een vriendin van me volgens mij ook. Ben heel benieuwd wat ik vanavond op insta zie. 

dus toch lockdown van 2 weken...

Pilatespas schreef op 11-11-2021 om 09:25:

dus toch lockdown van 2 weken...

Die uiteraard verlengd wordt daarna. 

Mick87 schreef op 11-11-2021 om 09:24:

[..]

De meeste die ik ken haken af en vinden het niet verantwoord. Dat zijn vooral 30+''ers. Ik ken wel wat jongeren die wel gaan. En een vriendin van me volgens mij ook. Ben heel benieuwd wat ik vanavond op insta zie.

Zie op mijn tijdlijn al heel veel rood wit gele sjaals, snapt dit echt niet. Wel een lockdown voorbereiden, maar gewoon mensen laten carnavallen. En het is gewoon binnen, echt niet alleen buiten. 

Dat de scholen hier open zouden blijven, vind ik niet zo verstandig, want daar zitten ook veel middelbare scholieren die hebben gecarnavald. Dat nemen ze dan gewoon mee naar huis.

O ik had er ook in een ander draadje over geschreven. Helaas is het nodig. Maar vind het zo jammer voor mijn dochter die zo zin had in haar evenement (ook al waren we al bang dat dit zou gebeuren) vorig jaar al afgelast. 
mij geloof overigens ook niet dat het maar voor 2 weken is. Tot nu toe duren maatregelen altijd veel langer dan dat er wordt aangekondigd. 
Ik erger me daar best aan begrijp dat het soms nodig is maar noem dan geen tijdsduur. 

Mick87 schreef op 11-11-2021 om 09:26:

[..]

Die uiteraard verlengd wordt daarna.

Oh ja, dat zal idd...was nog even zo naïef.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

11-11-2021 om 09:29

Die zag ik niet aankomen. Ik hoop dat het kabinet hier niet in meegaat. Nu een lockdown betekent een lockdown tot een met maart. De schade is dat niet te overzien, zeker niet mentaal. 

Drietje schreef op 11-11-2021 om 09:29:

[..]

Die zag ik niet aankomen. Ik hoop dat het kabinet hier niet in meegaat. Nu een lockdown betekent een lockdown tot een met maart. De schade is dat niet te overzien, zeker niet mentaal.

Een lockdown hoeft toch niet meteen een lockdown t/m maart te betekenen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.