Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Mija
10-11-2021 om 18:02
Mallebeppie schreef op 10-11-2021 om 18:00:
[..]
Als dit inderdaad alles is, vind ik het nogal mager.
Het is niet goed voor te stellen dat dit alles is. Ik zet er nog geen geld op.
Daglichtlamp
10-11-2021 om 18:03
Ik dacht dat pretparken en dierentuinen al moesten controleren op de coronapas. Direct invoeren wat mij betreft. (Scheelt hun ook het controleren bij de horeca binnen, is toch veel handiger om dat direct bij het controleren van de toegangskaartjes te doen?).
QuizzicalOpossum53
10-11-2021 om 18:08
Mija schreef op 10-11-2021 om 17:36:
[..]
Voor de scholen? Echt NIET!
Ik heb een eindexamenkandidaat die geen twee weken kan missen, die ook studeert op een locatie die tijdens schoolsluitingen dichtgaat en dan haar zorgvuldig opgebouwde basisstructuur verliest terwijl binnenkort de eerste schoolexamens zijn. Die vliegt tegen de muren omhoog van de stress.
En mijn vierdeklasser is nog helemaal niet opnieuw in zijn studieritme gekomen. Het gaat al met al bijzonder moeizaam met hem. Op school, naar school gaan, studiehouding, huiswerk maken, motivatie: was voor Corona min 3, tijdens Corona min 15, nu min 8. Hij is op de weg omhoog maar we zijn er nog láng niet. Daarnaast draait hij sinds de schoolsluitingen juist in zijn vrije tijd (weekenden & vakanties) steevast door, met heftige woedeaanvallen en depressieve buien tot gevolg. Als hij nu weer twee weken thuis komt te zitten en online les moet volgen, wat hij niet trekt, zakt hij weer door zijn hoeven. En daarmee komt ons gezin onder grote druk te staan.
Ik heb het al eerder gezegd: als ze de scholen weer dichtgooien, vergeef ik ze dat niet snel. Ik ben een brave burger, stem altijd keurig, spreek graag mooie woorden over de democratie. Maar als ze mijn gezin nu nóg een keer de prijs laten betalen voor een stel egoïsten die het verrekken om een prik te halen, is mijn neo-cortex aan gort en zak ik af naar bedenkelijk, primitief niveau van beoordeling. Nou ja, je ziet het. Dat begint al als ik er alleen maar aan dénk. NIET de scholen dus.
Ik ben het met je eens. Geldt ook voor hbo mbo en uni. Ik ga protesteren als dat weer gebeurt. En dat heb ik voor het laatst 40 jaar geleden gedaan. Dus dat wil wel wat zeggen.
Mija
10-11-2021 om 18:10
Drietje schreef op 10-11-2021 om 18:08:
[..]
Ik ben het met je eens. Geldt ook voor hbo mbo en uni. Ik ga protesteren als dat weer gebeurt. En dat heb ik voor het laatst 40 jaar geleden gedaan. Dus dat wil wel wat zeggen.
Ik doe mee!
Pilatespas
10-11-2021 om 18:13
Oh wacht, ik las dat, ik zeg niet dat dat gaat gebeuren! Er stond dat een fysiotherapeut van iemand uit het kabinet had gelekt.
Avena
10-11-2021 om 19:59
Hahaha, het kabinet is nu gewoon A- en B-testen aan het doen: dropt op de ene plek lichte maatregelen en op de andere plek zware. En dan kijken hoe het valt...
OmaVan2
10-11-2021 om 20:32
Mija schreef op 10-11-2021 om 18:10:
[..]
Ik doe mee!
Met zijn allen naar het Malieveld op zaterdag....
OmaVan2
10-11-2021 om 20:39
Er is momenteel een 'informatie campagne' gaande. Je wordt dood gegooid met artikelen en items over de werkzaamheid van vaccins. Dat werkt natuurlijk niet. Die persoonlijke benadering in Rotterdam West waarbij de mensen op de markt werden aangesproken, dat werkt. Zo'n overload aan nieuwsberichten wakkert eerder de argwaan aan. Hopelijk denkt het kabinet niet dat ze met deze informatie campagne in combinatie met strengere handhaving de strijd gaan winnen. Ik geloof het niet.
QuizzicalOpossum53
10-11-2021 om 20:41
OmaVan2 schreef op 10-11-2021 om 20:32:
[..]
Met zijn allen naar het Malieveld op zaterdag....
Thee drinken zonder wappies.
Lollypopje
10-11-2021 om 20:51
Drietje schreef op 10-11-2021 om 20:41:
[..]
Thee drinken zonder wappies.
Zo drink ik mijn thee het liefst.
Geen melk, geen suiker, geen wappies. Die laatste geven er zo'n bittere smaak aan.
Piratenkoningin
10-11-2021 om 21:29
Lollypopje schreef op 10-11-2021 om 20:51:
[..]
Zo drink ik mijn thee het liefst.
Geen melk, geen suiker, geen wappies. Die laatste geven er zo'n bittere smaak aan.
Piratenkoningin
10-11-2021 om 21:52
Lollypopje schreef op 10-11-2021 om 21:32:
[..]
En daar ging jouw thee
Ook wappievrij hoop ik
Zo jammer van die heerlijke wappievrije thee
watertoren
10-11-2021 om 23:32
Waar ik woon in Brabant gaat de 11de van de 11de gewoon door en ik denk ook dat het druk gaat worden. Ik heb vanavond weer in de voetbalkantine gewerkt en ik ben al zo vroeg thuis omdat mensen eerder weg gingen omdat ze morgen weer gaan stappen op een doordeweekse avond.
Yumi
10-11-2021 om 23:50
redbulletje schreef op 10-11-2021 om 16:49:
[..]
Ik vond 't dan ook wel achterlijk van Rutte/De Jonge dat ze die mondkapjesplicht niet gewoon gelijk vanaf woensdag invoerden ipv tot zaterdag te wachten.
Rutte en de Jonge en iets meteen invoeren
Beslissingen nemen is lastig en zeker voor de carnaval, het zou zomaar stemmen kunnen kosten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.