Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Fleurtje_5
07-11-2021 om 12:29
Jon76 schreef op 07-11-2021 om 10:15:
Heb onlangs dit gesprek beluisterd en bekeken;
-knip- quote aangepast
Vond dit toch wel erg verhelderend en informatief.
Het is zeker niet mijn intentie om hier nepnieuws etc te verspreiden.
En/of om anderen hiermee te willen beïnvloeden oid.
Toch wil ik deze link hier wel graag even delen.
Eindelijk deskundige mensen die het helder zien. Maar vooral er ook iets van durven te zeggen. Ik werd er bijna emotioneel van
Fleurtje_5
07-11-2021 om 12:35
OmaVan2 schreef op 07-11-2021 om 10:33:
[..]
Er worden terechte vragen gemengd met zaken die niet kloppen.
Citaat: 'Grondrechten die uit beeld raken'.... Man, man. Dit zie je constant terug. Er is geen vaccinatie verplichting in Nederland en die zal er niet komen vanwege het grondrecht op lichamelijke integriteit. Dat gebrul over grondrechten slaat echt nergens op. Een overheid heeft als taak om alle burgers te beschermen en soms moet de vrijheid van de ene wat ingeperkt worden om de vrijheid (en in de pandemie ook het leven) van anderen te beschermen. Waarom vind je het wel normaal dat je niet met 200 km over de snelweg gaat scheuren en niet normaal dat de regering probeert een evenwicht te vinden tussen gezondheidsschade en economische schade?
Natuurlijk heeft BigPharma een bepaalde macht. Instituten als de EMA en de Gezondheidsraad bestaan om een onafhankelijk check op de producten te doen, zodat die macht van de BigPharma niet te groot wordt. Naar mijn idee werkt dat goed, ook tijdens deze Coronacrisis.
Deze mevrouw heeft niet één keer gebrult. Ze bleef al die tijd netjes, correct en vriendelijk. Ze weet waarover ze praat.
Tuurlijk zal BigPharma daar ook een rol in spelen. Daar was ze heel voorzichtig in, dat merkte ik goed in haar gesprek, ze was bang om ook maar iets verkeerds over de farmaceutisch industrie te zeggen. Neemt niet weg dat deze mevrouw weet waarover ze het heeft en het lef heeft iets over de toenemende polarisatie te zeggen. En hoe de overheid daar op inspringt. Hoe 'de massa' oplaait. Als ze iets maar vaak genoeg horen geloven ze alles.
Fleurtje_5
07-11-2021 om 12:58
Fractievoorzitter Caroline van der Plas vraagt aan demissionair Minister
Hugo de Jonge (VWS) om meer gegevens vanuit de ziekenhuizen. "Je gaat
mij niet vertellen dat ziekenhuizen niet weten welk onderliggend lijden
hun patiënten mee kampen!"
Applaus voor Caroline.
LydiaDietz
07-11-2021 om 13:07
Fleurtje_5 schreef op 07-11-2021 om 12:58:
https://youtu.be/0qE85VXvx90 29 okt. 2021
Applaus voor Caroline.
![]()
En maakt dat uit? Die mensen met onderliggend lijden zouden daar niet liggen als er geen naar virus rondging. En dan was de zorg ook niet overspoeld.
redbulletje
07-11-2021 om 13:16
LydiaDietz schreef op 07-11-2021 om 13:07:
[..]
En maakt dat uit? Die mensen met onderliggend lijden zouden daar niet liggen als er geen naar virus rondging. En dan was de zorg ook niet overspoeld.
Nou dingen als vitamine D of K gebrek zou nuttige info zijn, want dat kun je aanvullend op de vaccinatie zelf doen om risico's te verkleinen.
ScarceKudu74
07-11-2021 om 13:16
Jon76 schreef op 07-11-2021 om 10:15:
Heb onlangs dit gesprek beluisterd en bekeken
-knip- quote aangepast
Vond dit toch wel erg verhelderend en informatief.
Het is zeker niet mijn intentie om hier nepnieuws etc te verspreiden.
En/of om anderen hiermee te willen beïnvloeden oid.
Toch wil ik deze link hier wel graag even delen.
Je wil geen nepnieuws verspreiden, maar doet het nu toch echt wel. Wat een wappie gesprek is dat, onder een sausje van zgn deskundigen
BumpyGrasshopper95
07-11-2021 om 13:20
Applaus voor Caroline.
![]()
Totaal niet relevant.
BumpyGrasshopper95
07-11-2021 om 13:21
redbulletje schreef op 07-11-2021 om 13:16:
[..]
Nou dingen als vitamine D of K gebrek zou nuttige info zijn, want dat kun je aanvullend op de vaccinatie zelf doen om risico's te verkleinen.
Dat staat los van de vraag van welk onderliggend lijden er sprake is.
LydiaDietz
07-11-2021 om 13:38
redbulletje schreef op 07-11-2021 om 13:16:
[..]
Mee eens, maar dat is niet waar Caroline op doelt.
Fleurtje_5
07-11-2021 om 13:43
[..]
Die zouden wel beter beschermd zijn als IEDEREEN een
test-voor-toegang nodig zou hebben, want nu lopen ongevaccineerden (met medische reden) gevaar omdat alleen ongevaccineerden een negatieve test nodig hebben
voor toegang, terwijl gevaccineerden niet getest hoeven te worden voor
toegang, terwijl dat wél het advies was van het OMT en van deskundigen
in ziekenhuizen.
LydiaDietz
07-11-2021 om 14:08
Fleurtje_5 schreef op 07-11-2021 om 13:43:
[..]
Die zouden wel beter beschermd zijn als IEDEREEN een
test-voor-toegang nodig zou hebben, want nu lopen ongevaccineerden (met medische reden) gevaar omdat alleen ongevaccineerden een negatieve test nodig hebben
voor toegang, terwijl gevaccineerden niet getest hoeven te worden voor
toegang, terwijl dat wél het advies was van het OMT en van deskundigen
in ziekenhuizen.
Deels ook mee eens, ware het niet dat je door je te laten vaccineren de kans kleiner is dat je het door geeft. Nu de cijfers de pan uit rijzen is het misschien wel verstandig om ook gevaccineerden te laten testen.
Maar dat heeft niks te maken met Caroline en haar geroep over onderliggend lijden.
OmaVan2
07-11-2021 om 14:36
Fleurtje_5 schreef op 07-11-2021 om 12:35:
[..]
Deze mevrouw heeft niet één keer gebrult. Ze bleef al die tijd netjes, correct en vriendelijk. Ze weet waarover ze praat.
Ze brult niet inderdaad. Misschien vind ik het daarom ook wel extra gevaarlijk. Ze meldt dingen die waar zijn, zoals dat BigPharma gewoon veel geld wilt verdienen. Maar trekt vervolgens een beetje aarzelend lijkt het wel, conclusies die nergens opslaan zoals over die grondrechten. Dat maken dit soort filmpjes heel erg eng. Ik ben er even vlug door heen gewandeld en heb er één punt uit gepakt, maar het linke van dit soort filmpjes is dat dingen die waar zijn worden verweven met onzin en dat de conclusies best heel logisch lijken. Zo weten de meeste mensen helemaal niet hoe het nou precies zit met die grondrechten en al helemaal niet hoe het zit met botsende grondrechten. Waarschijnlijk als ik het hele filmpje zou fileren, kom ik nog wel meer tegen waarbij feiten worden gevolgd door conclusies die niet gedragen worden door de aangedragen feiten. Ik heb het filmpje niet aangemeld als nepnieuws bij de moderators, omdat ik liever de discussie aan ga. Ik begrijp wel dat de moderators het weg halen. Veel van deze "informatie" die gebaseerd is op verkeerde of half geciteerde feiten of het koppelen van feiten aan conclusies die niet gedragen worden door de genoemde feiten, leidt er toe dat mensen bang worden van vaccins, de experts niet meer geloven, menen dat er een dubbele agenda is van de overheid.
Ook als straks linksom of rechtsom de besmettingscijfers weer gedaald zijn, blijft er een reservoir van virus aanwezig in het ongevaccineerde deel van de bevolking. Dat kan leiden tot nieuwe varianten, al is het ongevaccineerde arme deel van de wereld een veel groter risico wat dat betreft. Maar het kan ook leiden tot de volgende opleving.
Fleurtje_5
07-11-2021 om 17:25
[..]
Dat vind je wel erg snel, ik plaatste het filmpje om 12:58 uur. En jij schrijft bovenstaande al om 13:07 uur. Heb je het wel helemaal bekeken en beluisterd want het filmpje duurt 25.14 minuten. En jij weet binnen 9 minuten waar Caroline het over heeft.
EnchantedDragonfly18
07-11-2021 om 17:35
Applaus voor Caroline.
![]()
Dus jij houdt je mond stijf dicht als hier (in de anonimiteit van je nick) gevraagd wordt of je gevaccineerd bent of niet maar vindt het wel oké dat van de mensen die in het ziekenhuis liggen medische gegevens het www opgeslingerd worden?
Avena
07-11-2021 om 17:56
Fleurtje_5 schreef op 07-11-2021 om 12:35:
[..]
Tuurlijk zal BigPharma daar ook een rol in spelen. Daar was ze heel voorzichtig in, dat merkte ik goed in haar gesprek, ze was bang om ook maar iets verkeerds over de farmaceutisch industrie te zeggen. Neemt niet weg dat deze mevrouw weet waarover ze het heeft en het lef heeft iets over de toenemende polarisatie te zeggen. En hoe de overheid daar op inspringt. Hoe 'de massa' oplaait. Als ze iets maar vaak genoeg horen geloven ze alles.
Nogal wiedes. Deze mevrouw (Wendy Mittemeijer-Ooteman) werkt voor de farmaceutische industrie.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.