Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Pilatespas schreef op 06-11-2021 om 22:59:

[..]

Zegt veel over jou, Drietje. Ik zal nooit iemand staffen. Dit zijn open discussies, meningen, informatie om te delen. Als mensen hier om dit soort dingen worden gestaft, ben ik zeker weg.

Nepnieuws verspreiden is tegen de forumregels en aangezien mods niet alles kunnen bijlezen is er niks mis met staffen.

Dus als jij vind dat één van ons de regels overtreed voel je vrij om dat ook te doen. Niet staffen, maakt je echt geen beter mens dan mensen die dat wel doen.

Met staffen help je juist de mods die vervolgens zullen beoordelen of dat terecht is.

https://www.makesciencework.nl/post/zijn-de-coronavaccins-experimenteel

Conclusie, laatste alinea. Strikt genomenis het nog experimenteel.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

06-11-2021 om 23:11

Pilatespas schreef op 06-11-2021 om 23:07:

Nee dat is het niet. Ik staf dit soort desinformatie omdat het verspreiden ervan letterlijk doden veroorzaakt. Zeer kwalijk. Ik ga daarover absoluut niet in discussie. 

De links van Hetvrijewoord gelezen? 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-11-2021 om 23:15

Dat is een onjuiste conclusie in het artikel, of een semantische discussie zo ver wil ik nog wel gaan...

Je begrijpt het verschil tussen de termen testfases en experimenteel niet. Wat er nu gebeurt is verzamelen van data betreffende bijwerkingen en bijvoorbeeld duur van bescherming op de langere termijn. Iets wat bij alle vaccins gebeurt.

Dat heeft niets met het woord experimenteel te maken, daar sla jij op aan en denkt nu dat je bewijs hebt gevonden voor je claim, alleen jammer dat je het hele stuk kennelijk niet gelezen hebt of niet begrepen hebt.

Drietje schreef op 06-11-2021 om 23:11:

[..]

Nee dat is het niet. Ik staf dit soort desinformatie omdat het verspreiden ervan letterlijk doden veroorzaakt. Zeer kwalijk. Ik ga daarover absoluut niet in discussie.

Amen

Drietje schreef op 06-11-2021 om 23:11:

[..]

*knip, desinformatie 

Maar ik ga dit topic verlaten. Als ik op elk woordje wordt gestaft, voelt het niet vrij.

Pilatespas schreef op 06-11-2021 om 23:19:

[..]

[Quote aangepast]

Maar ik ga dit topic verlaten. Als ik op elk woordje wordt gestaft, voelt het niet vrij.

Dan kun je beter alle coronatopics mijden, want desinformatie verspreiden is ook daar verboden

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-11-2021 om 23:27

[..]

[Quote aangepast]

Je hebt er weinig van begrepen hoe de vaccins werken, en dat is best zorgelijk aangezien er zoveel informatie beschikbaar is. 

Jammer dat je je niet even wilt inlezen, gemiste kans.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

06-11-2021 om 23:37

Een experimenteel vaccin?

Zijn de Corona-vaccins dan nog in een experimentele fase? Ja, strikt genomen wel: er volgen immers nog fase 4 studies. Maar dit wil dus totaal wat anders zeggen dan dat het nog één groot experiment is. Het echte experiment zit hem zoals je nu kunt begrijpen vooral in fase 1-3. Nadat fase 3 effectiviteit en veiligheid heeft aangetoond wordt een vaccin of medicijn als veilig beschouwd. Daarmee zijn mensen die nu gevaccineerd worden per definitie ook geen proefpersoon, tenzij ze vrijwillig meedoen aan fase 4 onderzoek (wat nu bijvoorbeeld loopt voor mensen met een orgaantransplantatie).

Fase 4 wetenschappelijk medicijn onderzoek

De huidige vaccins (Pfizer, Moderna, Janssen en AstraZeneca ) zijn allemaal fase 3 voorbij. Dit betekent dus dat voor deze vaccins al die eerdere gecontroleerde stappen zijn doorlopen en dat ze uiteindelijk in grote onderzoeken werkzaam en veilig zijn bevonden. Ook zijn de fase 4 onderzoeken voor deze vaccins al begonnen en in sommige gevallen al deels afgerond.

Zo komt er nu veel meer informatie beschikbaar over de bruikbaarheid en effectiviteit van de vaccins wanneer ze aan kinderen aangeboden worden, en ook aan kwetsbare groepen zoals mensen met een orgaantransplantatie. Doordat deze onderzoeken nog gaande zijn kan nieuwe informatie worden vergaard. Zo zien we bijvoorbeeld dat de vaccins ook erg effectief zijn bij kinderen, maar stukken minder in de kwetsbare populatie van patiënten met een orgaan transplantatie. Dit zijn uiteraard belangrijke dingen om te weten en een van de redenen dat fase 4 onderzoek vaak nog langer duurt.

Voor de het gros van de bevolking is het dus NIET experimenteel.

[..]

*knip, desinformatie

Er wordt gestaft op nepnieuws. Als er op elk woordje werd gestaft, dan zouden de mods je posts niet aanpassen.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

07-11-2021 om 09:12

Pilatespas schreef op 06-11-2021 om 22:59:

[..]

Zegt veel over jou, Drietje. Ik zal nooit iemand staffen. Dit zijn open discussies, meningen, informatie om te delen. Als mensen hier om dit soort dingen worden gestaft, ben ik zeker weg.

Je Verspreid kennelijk nepnieuws en je man is nota bene arts, zo schreef je eerder. Ga je schamen. 

Tot ziens!

Heb onlangs dit gesprek beluisterd en bekeken;

-knip- desinformatie

Vond dit toch wel erg verhelderend en informatief.
Het is zeker niet mijn intentie om hier nepnieuws etc te verspreiden.
En/of om anderen hiermee te willen beïnvloeden oid.
Toch wil ik deze link hier wel graag even delen.

Jon76 schreef op 07-11-2021 om 10:15:

Vond dit toch wel erg verhelderend en informatief.

Er worden terechte vragen gemengd met zaken die niet kloppen. 

Citaat: 'Grondrechten die uit beeld raken'.... Man, man. Dit zie je constant terug. Er is geen vaccinatie verplichting in Nederland en die zal er niet komen vanwege het grondrecht op lichamelijke integriteit. Dat gebrul over grondrechten slaat echt nergens op. Een overheid heeft als taak om alle burgers te beschermen en soms moet de vrijheid van de ene wat ingeperkt worden om de vrijheid (en in de pandemie ook het leven) van anderen te beschermen. Waarom vind je het wel normaal dat je niet met 200 km over de snelweg gaat scheuren en niet normaal dat de regering probeert een evenwicht te vinden tussen gezondheidsschade en economische schade?

Natuurlijk heeft BigPharma een bepaalde macht. Instituten als de EMA en de Gezondheidsraad bestaan om een onafhankelijk check op de producten te doen, zodat die macht van de BigPharma niet te groot wordt. Naar mijn idee werkt dat goed, ook tijdens deze Coronacrisis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.