Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Kersje
05-11-2021 om 19:32
Tickel schreef op 05-11-2021 om 19:10:
[..]
Is dat het enige wat je wil lezen?
Nou, inderdaad zeg. Selectief lezen (en vooral reageren) is een gave
Granny71
05-11-2021 om 19:39
Tickel schreef op 05-11-2021 om 19:10:
[..]
Is dat het enige wat je wil lezen?
Dacht al, waar blijft die.
Domme mensen heb je overal en altijd dus dat iemand de dood van haar 103 jaar oude moeder bij het pas daarvoor gegeven vaccin legt verbaasd me niets. En het is ook niet uit te sluiten dat het daaraan lag maar bewijzen kan je het niet.
Granny71
05-11-2021 om 19:40
Kersje schreef op 05-11-2021 om 19:32:
[..]
Nou, inderdaad zeg. Selectief lezen (en vooral reageren) is een gave
![]()
Wist niet dat er een regel was over waarop en wanneer je mag reageren.
Weer wat geleerd
Kersje
05-11-2021 om 20:04
Granny71 schreef op 05-11-2021 om 19:40:
[..]
Wist niet dat er een regel was over waarop en wanneer je mag reageren.
Weer wat geleerd
Wil je nu discussiëren of enkel passief-agressief reageren?
Lollypopje
05-11-2021 om 20:12
redbulletje schreef op 05-11-2021 om 16:27:
Het is of terug of een klein prikje wat mij betreft. Je wil vanalles krijgen dus mag er best een verplichting tegen over staan. Wij moeten tenslotte ook verplicht een gelekoortsvaccinatie als we naar Afrikaanse landen willen. Haal je 'm niet mogen ze je op 't eerste vliegtuig terug zetten. De NL overheid heeft de plicht onze bevolking te beschermen en dat lukt niet als je mensen ongevaccineerd toegang tot ons land geeft.
Overigens ben ik ook voor vaccinatieplicht in de zorg. Schandalig dat er mensen met kwetsbaren werken die niet gevaccineerd zijn!
Ik vind een vluchteling, dus iemand die zijn leven niet zeker is in eigen land, echt van een hele andere categorie dan mensen die hier vrijwillig naartoe emigreren.
Neemt niet weg dat ik hoop dat ze bij AZC's doormiddel van een persoonlijke aanpak ook door de vaccinatiebereidheid kunnen verhogen.
Ik ben ook niet tegen een verplichting in de zorg, zeker bij bepaalde kwetsbare doelgroepen. Maar ik ben ook bang dat er dan nog meer mensen opstappen, hoe stom ik dat ook zou vinden, en dan is de vraag wat meer schade aanricht.
Granny71
05-11-2021 om 20:12
Kersje schreef op 05-11-2021 om 20:04:
[..]
Wil je nu discussiëren of enkel passief-agressief reageren?
Voor een discussie voeren zijn partijen nodig die naar elkaar luisteren en elkaars meningen respecteren.
Die enige die in dit topic naar elkaar luisteren en elkaars mening respecteren zijn de gevaccineerden hier. Ieder ander persoon wordt weggezet als wappie en nonvaxxers.
Zelfs als je om medische reden niet gevaccineerd mag worden praat je onzin blijkbaar.
Lollypopje
05-11-2021 om 20:24
Granny71 schreef op 05-11-2021 om 20:12:
[..]
Voor een discussie voeren zijn partijen nodig die naar elkaar luisteren en elkaars meningen respecteren.
Die enige die in dit topic naar elkaar luisteren en elkaars mening respecteren zijn de gevaccineerden hier. Ieder ander persoon wordt weggezet als wappie en nonvaxxers.
Zelfs als je om medische reden niet gevaccineerd mag worden praat je onzin blijkbaar.
Wil je alsjeblieft stoppen met alle gevaccineerden over één kam te scheren. Ik heb begrepen dat je het zelf ook niet fijn vind als dat met jou gebeurd.
Kersje
05-11-2021 om 20:25
Granny71 schreef op 05-11-2021 om 20:12:
[..]
Maar ik vraag het jou nu en spreek dus niet voor iedereen.
Jij bent dus niet gevaccineerd om medische redenen, begrijp ik volkomen en respecteer ik ook. Jij kunt dus een verklaring voor een qr-code van je arts verkrijgen. Prima dan toch?
Waarom dan zo ontzettend geagiteerd of selectief reageren in dit topic? Want als je reageert op mijn eerdere reactie op die vrouwen met enkel ‘vind je het dan normaal dat men zoveel gegevens van je heeft’, dan is dat best vreemd, want dan mis je het punt van mijn reactie. Die vrouw was 103 jaar en de kans dat zij gewoon een natuurlijke dood is gestorven is zoveel malen groter dan dat het aan dat vaccin lag of betwist je dat ook?
Kersje
05-11-2021 om 20:27
Lollypopje schreef op 05-11-2021 om 20:24:
[..]
Wil je alsjeblieft stoppen met alle gevaccineerden over één kam te scheren. Ik heb begrepen dat je het zelf ook niet fijn vind als dat met jou gebeurd.
Ook dit, maar ben bang dat het dweilen met de kraan open is.
Hinoki
06-11-2021 om 00:19
Kersje schreef op 05-11-2021 om 20:25:
[..]
Maar ik vraag het jou nu en spreek dus niet voor iedereen.
Jij bent dus niet gevaccineerd om medische redenen, begrijp ik volkomen en respecteer ik ook. Jij kunt dus een verklaring voor een qr-code van je arts verkrijgen. Prima dan toch?
Waarom dan zo ontzettend geagiteerd of selectief reageren in dit topic? Want als je reageert op mijn eerdere reactie op die vrouwen met enkel ‘vind je het dan normaal dat men zoveel gegevens van je heeft’, dan is dat best vreemd, want dan mis je het punt van mijn reactie. Die vrouw was 103 jaar en de kans dat zij gewoon een natuurlijke dood is gestorven is zoveel malen groter dan dat het aan dat vaccin lag of betwist je dat ook?
Ik ken dus een niet-gevaccineerde om medische redenen. Maar die wil die QR-code niet. Daar hoef je overigens ook geen wappie voor te zijn, want ik ben er ook niet gelukkig mee. Maar ik heb hem dan ook - op het zwembad van mij kind na vanaf morgen - niet nodig. Kom nergens. Door mijn eigen fysieke situatie.
Gevaccineerd zijn betekent volgens mij niet automatisch ook pro-QR.
Athan
06-11-2021 om 00:50
Hinoki schreef op 06-11-2021 om 00:19:
[..]
Ik ken dus een niet-gevaccineerde om medische redenen. Maar die wil die QR-code niet. Daar hoef je overigens ook geen wappie voor te zijn, want ik ben er ook niet gelukkig mee. Maar ik heb hem dan ook - op het zwembad van mij kind na vanaf morgen - niet nodig. Kom nergens. Door mijn eigen fysieke situatie.
Gevaccineerd zijn betekent volgens mij niet automatisch ook pro-QR.
Klopt, ik ken ook zo'n wappie die wel gevaccineerd is. Een wappie is voor mij iemand die gelooft dat de overheid (of overheden - die zijn nog erger) een verborgen agenda heeft (en daarvoor dus allerlei gegevens van burgers nodig heeft, die ze op slinkse wijze probeert te verkrijgen).
Lollypopje
06-11-2021 om 07:17
Athan schreef op 06-11-2021 om 00:50:
[..]
Klopt, ik ken ook zo'n wappie die wel gevaccineerd is. Een wappie is voor mij iemand die gelooft dat de overheid (of overheden - die zijn nog erger) een verborgen agenda heeft (en daarvoor dus allerlei gegevens van burgers nodig heeft, die ze op slinkse wijze probeert te verkrijgen).
Misschien ben ik te simpel hoor, maar ik denk dat als de overheid dat wil ze daar echt geen qr-codes voor nodig hebben.
OmaVan2
06-11-2021 om 09:06
Lollypopje schreef op 06-11-2021 om 07:17:
[..]
Misschien ben ik te simpel hoor, maar ik denk dat als de overheid dat wil ze daar echt geen qr-codes voor nodig hebben.
Even een deal met Google, Facebook en Microsoft...
QuizzicalOpossum53
06-11-2021 om 09:29
Athan schreef op 06-11-2021 om 00:50:
[..]
Er zijn ook gevaccineerde niet- wappies die tegen de QR code zijn hoor. Lekker zwart- wit weer. Ik zelf zie het als een noodzakelijk kwaad, maar ben er beslist niet blij mee.
wild-flower
06-11-2021 om 09:50
Jaloers op Portugal in deze .
98 procent (!) gevaccineerden en amper besmettingen: dit is het wonder van Portugal.
-We hebben het virus verslagen. Het is niet uitgewist, maar de aanwezigheid van het virus bedreigt de samenleving niet meer.
De pandemie is voorbij. Corona is nu in endemische staat in Portugal.
- We hebben nauwelijks anti vaxxers, die het debat over het nut van het vaccin verzieken.
-Portugezen, van welke leeftijd ook, hebben respect voor het algemene belang.
-Een geëerde militair in gevechtstenue die de vaccinatie lijnen uitzette.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.