Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Fleurtje_5 schreef op 15-09-2021 om 23:47:

[..]


Je bent je nogal zeker-van-je-stuk dat alleen ongevaccineerden in het ziekenhuis zullen belanden.

Op dit moment liggen er vrijwel alleen ongevaccineerden in het ziekenhuis, dus ja. Ze hebben uitgerekend dat er nog zo’n 22.000 van die 1,8 miljoen in het ziekenhuis komen, omdat iedereen het van die groep uiteindelijk zal krijgen. Bron: NOS.

Glamourlama schreef op 15-09-2021 om 23:54:

[..]

Op dit moment liggen er vrijwel alleen ongevaccineerden in het ziekenhuis, dus ja. Ze hebben uitgerekend dat er nog zo’n 22.000 van die 1,8 miljoen in het ziekenhuis komen, omdat iedereen het van die groep uiteindelijk zal krijgen. Bron: NOS.


Maar de gevaccineerden zijn toch gevaccineerd. Ook al neemt de bescherming na 90 dagen af. Ze zijn nog altijd beter beschermd dan de ongevaccineerden.

Ik denk eerder dat ongevaccineerden bang moeten zijn, want ook gevaccineerden kunnen evengoed besmet raken, alleen ruimt het lichaam (door het vaccin) het beter op. Ze kunnen het virus wel doorgeven zonder te weten dat ze het hebben.

Als de gevaccineerden ziek worden heeft dat met de reden te maken die arts-microbioloog Mulder heeft genoemd. Die man waarschuwt daar al sinds 4 juni voor. Maar hij word blijkbaar niet serieus genomen.

Fleurtje_5 schreef op 16-09-2021 om 00:00:

[..]


Maar de gevaccineerden zijn toch gevaccineerd.

Ik denk eerder dat ongevaccineerden bang moeten zijn, want ook gevaccineerden kunnen evengoed besmet raken, alleen ruimt het lichaam (door het vaccin) het beter op. Ze kunnen het virus wel doorgeven zonder te weten dat ze het hebben.

Als de gevaccineerden ziek worden heeft dat met de reden te maken die arts-microbioloog Mulder heeft genoemd. Die man waarschuwt daar al sinds 4 juni voor. Maar hij word blijkbaar niet serieus genomen.

Net als jij heeft hij misschien last van informatieoverloadverspreiding? Daar schijnen mensen immuun voor te kunnen worden.

Gr Angela

Angela1967 schreef op 16-09-2021 om 00:02:

[..]

Net als jij heeft hij misschien last van informatieoverloadverspreiding? Daar schijnen mensen immuun voor te kunnen worden.

Gr Angela


Fleurtje_5 schreef op 16-09-2021 om 00:00:

[..]


Maar de gevaccineerden zijn toch gevaccineerd. Ook al neemt de bescherming na 90 dagen af. Ze zijn nog altijd beter beschermd dan de ongevaccineerden.

Ik denk eerder dat ongevaccineerden bang moeten zijn, want ook gevaccineerden kunnen evengoed besmet raken, alleen ruimt het lichaam (door het vaccin) het beter op. Ze kunnen het virus wel doorgeven zonder te weten dat ze het hebben.

Als de gevaccineerden ziek worden heeft dat met de reden te maken die arts-microbioloog Mulder heeft genoemd. Die man waarschuwt daar al sinds 4 juni voor. Maar hij word blijkbaar niet serieus genomen.

Ik heb het hier ook alleen maar over de ongevaccineerden. Er zijn 1,8 miljoen ongevaccineerden (naast ook nog de kinderen). En als die tegelijk in het ziekenhuis komen, hebben we alsnog een probleem.

Omdat je dan gevaccineerde kankerpatiënten moet teleurstellen dat ze nog langer moeten wachten op hun operatie. Alternatief is code zwart instellen voor de ongevaccineerden.

Maar dit is toch geen nieuws? Je doet net of je het voor het eerst hoort. Dagelijks word je er mee doodgegooid dat dit momenteel het grootste probleem is. En het werd op de persconferentie benoemd.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

16-09-2021 om 07:31

Angela1967 schreef op 16-09-2021 om 00:02:

[..]

Net als jij heeft hij misschien last van informatieoverloadverspreiding? Daar schijnen mensen immuun voor te kunnen worden.

Gr Angela

Ik snap wel dat ze uitstromen. Zwaar en onveilig werk, slecht salaris en weinig waardering vanuit de samenleving. En nu ook nog weten dat je de komende maanden met een grote stroom wappies te maken krijgt met alles wat daar bij komt.

Glamourlama schreef op 16-09-2021 om 09:58:

Ik snap wel dat ze uitstromen. Zwaar en onveilig werk, slecht salaris en weinig waardering vanuit de samenleving. En nu ook nog weten dat je de komende maanden met een grote stroom wappies te maken krijgt met alles wat daar bij komt.

 

Zeer triest. Ik heb ale respect voor zorgpersoneel.

Maar je moet niet vergeten dat er al langere tijd te weinig personeel is, en dat het personeel op corona en IC afdelingen zijn uitgeput tijdens de eerste en tweede golf, toen er nog 17 miljoen ongevaccineerden in 2020 waren, en dat er in april 2021 nog teveel medewerkers op corona-afdelingen niet eens gevaccineerd waren. In mei 2021 ging minister de Jonge praten met Zuyderland nadat Zuyderland een brandbrief had gestuurd, daar beloofde hij binnen enkele weken vaccinaties voor zorggerelateerde medewerkers.

Mei '21, dat is pas heel kort geleden. En ik vraag me af of die jonge man van de schoonmaakdienst, die in februari '21 herhaaldelijk vroeg om gevaccineerd te worden (omdat hij op een corona-afdeling werkte en in nauw contact kwam met coronapatiënten) ook onder zorggerelateerde medewerkers valt.

Dus het woord 'wappies' vind ik bij deze zo-niet-terecht.


https://www.zuyderland.nl/nieuws/minister-de-jonge-in-gesprek-met-zuyderlanders-tijdens-bezoek-in-sittard-geleen/ 04 mei 2021

............
Het bezoek volgde mede naar aanleiding van de open brief die Zuyderland
vrijdag 16 april het land instuurde. Daarin werd een noodkreet geuit
over het vaccinatiebeleid en de druk op de zorg. De minister noemde de
brief toen ‘indringend’ en beloofde in een uitgebreide reactie op zijn
Facebook-pagina om ‘Zuyderland binnenkort te bezoeken.’ Daar maakte
Zuyderland graag gebruik van en tevens boden de reactie van de minister
en de beloofde vaccinaties, concreet perspectief op het vaccineren van
alle zorggerelateerde medewerkers binnen een aantal weken.


.............

Glamourlama schreef op 16-09-2021 om 01:28:

[..]

Ik heb het hier ook alleen maar over de ongevaccineerden. Er zijn 1,8 miljoen ongevaccineerden (naast ook nog de kinderen). En als die tegelijk in het ziekenhuis komen, hebben we alsnog een probleem.

Omdat je dan gevaccineerde kankerpatiënten moet teleurstellen dat ze nog langer moeten wachten op hun operatie. Alternatief is code zwart instellen voor de ongevaccineerden.

Maar dit is toch geen nieuws? Je doet net of je het voor het eerst hoort. Dagelijks word je er mee doodgegooid dat dit momenteel het grootste probleem is. En het werd op de persconferentie benoemd.

 

Misschien zijn er ook ongevaccineerde kankerpatiënten. Waarom maak je zo duidelijk verschil tussen patiënten?

Ik ken mensen met kanker wiens behandeling gelukkig gewoon door kon gaan.

Glamourlama schreef op 15-09-2021 om 23:54:

[..]

Op dit moment liggen er vrijwel alleen ongevaccineerden in het ziekenhuis, dus ja. Ze hebben uitgerekend dat er nog zo’n 22.000 van die 1,8 miljoen in het ziekenhuis komen, omdat iedereen het van die groep uiteindelijk zal krijgen. Bron: NOS.

Ik heb zo te doen met artsen en verpleegkundigen die nog 22.000 ongevaccineerden moeten behandelen het komende jaar 

En met al die andere mensen die het ziekenhuis de komende tijd keihard nodig hebben, maar niet aan de beurt komen, omdat eerst die 22.000 ongevaccineerden geholpen moeten worden 

Glamourlama schreef op 16-09-2021 om 01:28:

[..]

Ik heb het hier ook alleen maar over de ongevaccineerden. Er zijn 1,8 miljoen ongevaccineerden (naast ook nog de kinderen). En als die tegelijk in het ziekenhuis komen, hebben we alsnog een probleem.

Omdat je dan gevaccineerde kankerpatiënten moet teleurstellen dat ze nog langer moeten wachten op hun operatie. Alternatief is code zwart instellen voor de ongevaccineerden.

Maar dit is toch geen nieuws? Je doet net of je het voor het eerst hoort. Dagelijks word je er mee doodgegooid dat dit momenteel het grootste probleem is. En het werd op de persconferentie benoemd.

Je had het hier alleen maar over de ongevaccineerden? Maar ik gaf antwoord omdat je schreef:

"omdat iedereen het van die groep uiteindelijk zal krijgen"

Bij het woord iedereen denk ik aan iedereen. En alle mensen die gevaccineerd zijn zijn gevaccineerd en zouden het dus volgens 'de theorie' niet kunnen krijgen.
Je schrijft ook: 

Maar dit is toch geen nieuws? Je doet net of je het voor het eerst hoort. 

Ik reageerde op jouw bericht, het bericht dat jij afsloot met de woorden: Bron: NOS

Zie:


Glamourlama schreef op 15-09-2021 om 23:54:

[..]Op dit moment liggen er vrijwel alleen ongevaccineerden in het
ziekenhuis, dus ja. Ze hebben uitgerekend dat er nog zo’n 22.000 van die
1,8 miljoen in het ziekenhuis komen, omdat iedereen het van die groep uiteindelijk zal krijgen. Bron: NOS.




Julali schreef op 16-09-2021 om 13:17:

[..]

Ik heb zo te doen met artsen en verpleegkundigen die nog 22.000 ongevaccineerden moeten behandelen het komende jaar

En met al die andere mensen die het ziekenhuis de komende tijd keihard nodig hebben, maar niet aan de beurt komen, omdat eerst die 22.000 ongevaccineerden geholpen moeten worden


Zijn er vorig jaar dan ook allemaal die 17 miljoen (min die 22.000) ongevaccineerden geholpen?

Die wachtlijsten waren er in ons land al zeer ruim voor corona. Ik ken meerdere mensen die uitweken naar ziekenhuizen in een buurland waar ze vrijwel meteen geholpen konden worden. Terwijl ze hier in ons land maanden tot een jaar hadden moeten wachten.

Zelfs coronapatiënten konden gelukkig in ziekenhuizen in Duitsland terecht. In Duitsland waren ook al veel eerder coronamaatregelen. Niemand mocht op ziekenbezoek, scholen dicht etc.. Medische mondkapjes, en geen stoffen lapje in de vorm van een mondkapje. Zelfs nu geld voor iedereen een mondkapjesplicht (in winkels) ongeacht hoeveel prikken men heeft gehad.

Fleurtje_5 schreef op 16-09-2021 om 13:33:

[..]


Zijn er vorig jaar dan ook allemaal die 17 miljoen (min die 22.000) ongevaccineerden geholpen?

Die wachtlijsten waren er in ons land al zeer ruim voor corona. Ik ken meerdere mensen die uitweken naar ziekenhuizen in een buurland waar ze vrijwel meteen geholpen konden worden. Terwijl ze hier in ons land maanden tot een jaar hadden moeten wachten.

Zelfs coronapatiënten konden gelukkig in ziekenhuizen in Duitsland terecht. In Duitsland waren ook al veel eerder coronamaatregelen. Niemand mocht op ziekenbezoek, scholen dicht etc.. Medische mondkapjes, en geen stoffen lapje in de vorm van een mondkapje. Zelfs nu geld voor iedereen een mondkapjesplicht (in winkels) ongeacht hoeveel prikken men heeft gehad.

Die 22.000 is een schatting van hoeveel ongevaccineerden er de komende tijd nog in het ziekenhuis terechtkomen. 

Door alle versoepelingen is de situatie nu totaal anders dan een jaar geleden, dus het risico op besmetting voor niet gevaccineerden is vele malen groter dan vorig jaar. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.