Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Poll: niet gevaccineerd, geen recht op coronazorg.

Ik vind zelf dat ongevaccineerden geen recht hebben op coronazorg. Ik vind het een schande als zorgmedewerkers weer heel veel uren per dag moeten werken voor mensen die weigeren zich laten te vaccineren.  

Peiling

Ongevaccineerden coronazorg weigeren?
150 stemmen
21%
79%

PinkFlower schreef op 08-10-2021 om 17:49:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik dat niet snap. Ik weet dat echt wel maar dat maakt nog niet dat mensen geen recht hebben op zorg. Iedereen verdient goede zorg. Gevaccineerd of niet.

Dat het nu niet gebeurd heeft niks met corona te maken dat was daarvoor ook al. Er is gewoon te weinig plek en te weinig personeel. Zorgpersoneel wordt ook zwaar onderbetaald. Ik zou er ook niet willen werken.

Corona is wel de oorzaak. Het werkplezier is weg, de energie is weg, de collega’s gaan weg en de werkdruk neemt niet meer af. En je hebt steeds meer met bedreigende wappies te maken. 
Corona is wat mij betreft wel de oorzaak. Er waren wel al voor Corona problemen, maar die zijn echt tientallen keren erger geworden. 

PinkFlower schreef op 08-10-2021 om 14:10:

[..]

En ook die mensen hebben gewoon recht op zorg. Zeker als dit levensbedreigend is. Net als mensen die hun zorgverzekering om welke reden dan ook niet betalen. Die laten we ook niet barsten.

Maar schat: vol is vol he? En bij code zwart worden er toch echt keuzes gemaakt.

PinkFlower schreef op 08-10-2021 om 17:49:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik dat niet snap. Ik weet dat echt wel maar dat maakt nog niet dat mensen geen recht hebben op zorg. Iedereen verdient goede zorg. Gevaccineerd of niet.

Dat het nu niet gebeurd heeft niks met corona te maken dat was daarvoor ook al. Er is gewoon te weinig plek en te weinig personeel. Zorgpersoneel wordt ook zwaar onderbetaald. Ik zou er ook niet willen werken.

Dus Einstein: wat is jouw oplossing voor dit probleem dan nu? Want veel blaten en weinig wol kan ik ook!

Overigens verdiep je eens in het fenomeen 'wachtlijsten' en het uitstellen van levensreddende spoed operaties en ic opnames en corona. Gewoon even die langs de lat leggen en analyseren. Wat is wat en wat is het verschil.

Want deze conversatie leidt tot niks als je niet snapt hoe een en ander werkt.

Salomewinterqueen schreef op 09-10-2021 om 08:54:

[..]

Maar schat: vol is vol he? En bij code zwart worden er toch echt keuzes gemaakt.

Zover zijn we op dit moment niet.  Maar eh, gaan we dan ook mensen weigeren die geen autogordels dragen? Die ergens op een dak klimmen en daar af vallen of die gevaarlijke sporten beoefenen? Rokers? Mensen die te dik zijn? Mensen die niet gevaccineerd zijn om medische redenen? 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

09-10-2021 om 09:00

HexOpBezemsteel schreef op 09-10-2021 om 08:58:

[..]

Zover zijn we op dit moment niet. Maar eh, gaan we dan ook mensen weigeren die geen autogordels dragen? Die ergens op een dak klimmen en daar af vallen of die gevaarlijke sporten beoefenen? Rokers? Mensen die te dik zijn? Mensen die niet gevaccineerd zijn om medische redenen?


Waarom toch steeds andere, ongerelateerde dingen benoemen? Een soort whataboutism. Het gaat hier toch overduidelijk over mensen die zich wel kunnen laten vaccineren maar dat niet willen? 

Salomewinterqueen schreef op 09-10-2021 om 08:57:

[..]

Dus Einstein: wat is jouw oplossing voor dit probleem dan nu? Want veel blaten en weinig wol kan ik ook!

Overigens verdiep je eens in het fenomeen 'wachtlijsten' en het uitstellen van levensreddende spoed operaties en ic opnames en corona. Gewoon even die langs de lat leggen en analyseren. Wat is wat en wat is het verschil.

Want deze conversatie leidt tot niks als je niet snapt hoe een en ander werkt.

waarom op deze manier? 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

09-10-2021 om 09:21

Salomewinterqueen schreef op 09-10-2021 om 08:57:

[..]

Dus Einstein: wat is jouw oplossing voor dit probleem dan nu? Want veel blaten en weinig wol kan ik ook!

Overigens verdiep je eens in het fenomeen 'wachtlijsten' en het uitstellen van levensreddende spoed operaties en ic opnames en corona. Gewoon even die langs de lat leggen en analyseren. Wat is wat en wat is het verschil.

Want deze conversatie leidt tot niks als je niet snapt hoe een en ander werkt.


Deze forummer gaat niet met ideeën komen. Als ze al niet gelooft dat er zorg (ook zorg die eigenlijk niet uitgesteld moet worden) uitgesteld is dan valt er weinig op inhoud te discussiëren.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

09-10-2021 om 09:27

Uitbraken nu vooral in de bible belt, lees ik in de krant. Staphorst meldt ruim tien keer zo veel besmettingen als de rest van Nederland en ook andere fundamentalistisch-christelijke gemeenten hebben hoge besmettingscijfers. 

Deze groep gelooft dat de mens wikt en God beschikt en laat zich daarom niet vaccineren. Je vraagt je af waarom ze dan wel medische hulp aanvaarden bij ziekte. Want ook daarmee grijp je in tegen de wil van God. 

Wednesday schreef op 09-10-2021 om 09:27:

Uitbraken nu vooral in de bible belt, lees ik in de krant. Staphorst meldt ruim tien keer zo veel besmettingen als de rest van Nederland en ook andere fundamentalistisch-christelijke gemeenten hebben hoge besmettingscijfers.

Deze groep gelooft dat de mens wikt en God beschikt en laat zich daarom niet vaccineren. Je vraagt je af waarom ze dan wel medische hulp aanvaarden bij ziekte. Want ook daarmee grijp je in tegen de wil van God.

Maar Urk, de gemeente die met afstand de laagste vaccinatiegraad heeft, heeft juist nauwelijks besmettingen. Maar wellicht hebben ze daar al groepsimmuniteit bereikt

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

09-10-2021 om 10:23

Daglichtlamp schreef op 09-10-2021 om 10:14:

[..]

Maar Urk, de gemeente die met afstand de laagste vaccinatiegraad heeft, heeft juist nauwelijks besmettingen. Maar wellicht hebben ze daar al groepsimmuniteit bereikt


Dat zal dan haast wel, ja. De andere gemeenten die, naast Staphorst, genoemd worden zijn Neder-Betuwe, Woudenberg, Elburg en Scherpenzeel. In Staphorst is de vaccinatiegraad 56%.

Wednesday schreef op 09-10-2021 om 09:00:

[..]


Waarom toch steeds andere, ongerelateerde dingen benoemen? Een soort whataboutism. Het gaat hier toch overduidelijk over mensen die zich wel kunnen laten vaccineren maar dat niet willen?

Het is niet ongerelateerd, het is exact hetzelfde. Het gaat over het onthouden van medische behandeling als gevolg van de keuzes die mensen maken. Of dat nu niet vaccineren is,  of roken, te veel eten en drinken of motor rijden,  het gaat allemaal over zelfbeschikkingsrecht. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

09-10-2021 om 10:40

HexOpBezemsteel schreef op 09-10-2021 om 10:38:

[..]

Het is niet ongerelateerd, het is exact hetzelfde. Het gaat over het onthouden van medische behandeling als gevolg van de keuzes die mensen maken. Of dat nu niet vaccineren is, of roken, te veel eten en drinken of motor rijden, het gaat allemaal over zelfbeschikkingsrecht.


Maar je ziet toch hopelijk wel dat dit totaal niet te vergelijken is met je niet willen vaccineren?

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

09-10-2021 om 10:45

Wednesday schreef op 09-10-2021 om 10:23:

[..]


Dat zal dan haast wel, ja. De andere gemeenten die, naast Staphorst, genoemd worden zijn Neder-Betuwe, Woudenberg, Elburg en Scherpenzeel. In Staphorst is de vaccinatiegraad 56%.

Er waren eerder nieuwsberichten dat in bepaalde wijken in steden de  vaccinatiegraad erg laag was en er veel besmettingen waren. Dit ging over niet westerse mensen dus het zijn niet alleen blanke kerkgangers hoor. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

09-10-2021 om 10:45

De rechten van mensen die andere zorg dan Corona zorg nodig hebben worden al een poosje geschonden. 

Jamerdebammer.

Wednesday schreef op 09-10-2021 om 10:40:

[..]


Maar je ziet toch hopelijk wel dat dit totaal niet te vergelijken is met je niet willen vaccineren?

En waarom is dat volgens jou niet vergelijkbaar? En waarom gaat mijn argument volgens jou niet op? 

Het zou netjes zijn als je inhoudelijk reageerde in plaats van de sneren dat ik hopelijk wel zie dat jij gelijk hebt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.