Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

persco en lockdown

Ik las net dat er waarschijnlijk vandaag al een nieuwe persconferentie komt met dit weekend nog verdere lockdownmaatregelen.
Ik ben er blij om (met natuurlijk een zwart randje voor jongeren, cultuur en middenstand/horeca). Maar de bezorgdheid over Omikron overheerst bij mij.
Jullie?


QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

19-12-2021 om 09:18

Wednesday schreef op 19-12-2021 om 09:15:

[..]


De problemen in het onderwijs zijn vele malen groter.

Ja maar dat is de keuze niet hé! Scholen dicht of rijlessen en zwemlessen stoppen. Dan wist ik het ook wel. Maar in de omstandigheden dat alles dicht is ben ik blij dat deze kleine dingen nog door kunnen gaan, omdat iets beter is dan niets.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

19-12-2021 om 09:24

Misschien speelt mee dat zwemlessen en rijlessen noch zorgen voor lang noch voor intensief contact tussen kinderen? Vooral wat betreft rijles vind ik de keuze niet heel raar. Misschien wel even de ramen open in de auto tussen de rijlessen door, zodat de auto telkens goed is doorgelucht.

wild-flower schreef op 19-12-2021 om 09:15:

Vraagje : mogen osteopaten gewoon doorwerken ? Is wel contactberoep .

Voorgaande keren niet. Hoop ook dat het nu anders is. Al heb ik pas de 13e weer een afspraak. 

Lollypopje schreef op 19-12-2021 om 09:27:

[..]

Voorgaande keren niet. Hoop ook dat het nu anders is. Al heb ik pas de 13e weer een afspraak.

Ojee , ik volgende week . Heb nog niets gehoord .

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

19-12-2021 om 09:30

niet_rechts schreef op 19-12-2021 om 09:24:

Misschien speelt mee dat zwemlessen en rijlessen noch zorgen voor lang noch voor intensief contact tussen kinderen? Vooral wat betreft rijles vind ik de keuze niet heel raar. Misschien wel even de ramen open in de auto tussen de rijlessen door, zodat de auto telkens goed is doorgelucht.


Van mij mag het, maar dan ook de andere contactberoepen open. Ik zie juist geen enkele logica, want het idee zou nu moeten zijn: geen onnodige contacten en geen onnodige verplaatsingen. Mijn man moet van de overheid ook zijn toko sluiten, voor de &€(@ derde keer. Je hoopt dan wel dat er vanuit diezelfde overheid alles aan wordt gedaan om de besmettingen te doen afnemen en het is heel raar om te zien dat er dan onlogische uitzonderingen zijn. Ook het onderwijs zou niet meer dicht gaan. Ik voel mij echt ontzettend in de zeik gezet door de overheid. 

wild-flower schreef op 19-12-2021 om 09:29:

[..]

Ojee , ik volgende week . Heb nog niets gehoord .

Ik denk dat die het nog aan het uitzoeken zijn of het nu anders is.

Ik duim voor je dat het gewoon door kan gaan.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

19-12-2021 om 09:35

niet_rechts schreef op 19-12-2021 om 09:24:

Misschien speelt mee dat zwemlessen en rijlessen noch zorgen voor lang noch voor intensief contact tussen kinderen? Vooral wat betreft rijles vind ik de keuze niet heel raar. Misschien wel even de ramen open in de auto tussen de rijlessen door, zodat de auto telkens goed is doorgelucht.

Dat denk ik ook. Plus dat ze nu wat lessen uit de vorige lockdowns hebben meegenomen. Kinderen die leren zwemmen en het dan ineens een tijd niet mogen, zijn alles weer verleerd. Dat zorgt voor enorme wachtlijsten. Bij rijlessen liep ook het hele systeem spaak, vooral bij de examens. Dat heeft meer consequenties dan een coronakapsel. Dus die problemen zijn ze nu voor. 

Net zoals dat kinderen nu wel tot vijf uur mogen blijven sporten in groepen. Je zag de motoriek en lichamelijke ontwikkeling bij kinderen afnemen tijdens de vorige lockdowns. En ook voor de sociale en mentale gezondheid is het van groot belang. Dat haal je op die leeftijd niet zomaar weer in, omdat kinderen zich normaal gesproken enorm snel ontwikkelen. 

Ik vind dat er nu wel beter over is nagedacht. 

Wednesday schreef op 19-12-2021 om 09:30:

[..]


Van mij mag het, maar dan ook de andere contactberoepen open. Ik zie juist geen enkele logica, want het idee zou nu moeten zijn: geen onnodige contacten en geen onnodige verplaatsingen. Mijn man moet van de overheid ook zijn toko sluiten, voor de &€(@ derde keer. Je hoopt dan wel dat er vanuit diezelfde overheid alles aan wordt gedaan om de besmettingen te doen afnemen en het is heel raar om te zien dat er dan onlogische uitzonderingen zijn. Ook het onderwijs zou niet meer dicht gaan. Ik voel mij echt ontzettend in de zeik gezet door de overheid.

maar hoeveel dagen worden er nu gemist op school? Aankomende week zouden de scholen veel bezig met kerstvieringen of eerder dicht of filmpjes kijken ed. Dus hoeveel uren missen ze nu echt?? 

Lollypopje schreef op 19-12-2021 om 09:31:

[..]

Ik denk dat die het nog aan het uitzoeken zijn of het nu anders is.

Ik duim voor je dat het gewoon door kan gaan.

Volgens mij valt een osteopaat onder een para-medisch contact beroep toch ?

Ik lees dat die gewoon mogen werken . Fingers crossed .

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/winkels-en-contactberoepen/kapper-masseur-en-andere-contactberoepen

wild-flower schreef op 19-12-2021 om 09:40:

[..]

Volgens mij valt een osteopaat onder een para-medisch contact beroep toch ?

Ik lees dat die gewoon mogen werken . Fingers crossed .

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/winkels-en-contactberoepen/kapper-masseur-en-andere-contactberoepen

Ik dacht onder de alternatieve. Althans daar zit hij onder bij mijn zorgverzekering. En ik begreep van mijn osteopaat dat die de vorige keer dicht moest.

Lollypopje schreef op 19-12-2021 om 09:45:

[..]

Ik dacht onder de alternatieve. Althans daar zit hij onder bij mijn zorgverzekering. En ik begreep van mijn osteopaat dat die de vorige keer dicht moest.

Oja inderdaad alternatieve .  Nou we gaan het zien .

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

19-12-2021 om 10:02

Friezinnetje schreef op 19-12-2021 om 09:38:

[..]

maar hoeveel dagen worden er nu gemist op school? Aankomende week zouden de scholen veel bezig met kerstvieringen of eerder dicht of filmpjes kijken ed. Dus hoeveel uren missen ze nu echt??


Maar ik durf er niet meer op te rekenen dat ze nu wel snel weer opengaan. Het zou de vorige keren ook maar even zijn. En juist de kerstviering en de gezellige dingen missen ze nu, in een middelbare schooltijd die al extreem schraal is.

Nou ja, je verandert er niets aan maar ik zou het wel prettig vinden als de maatregelen verdeeld zouden worden en het niet steeds de jeugd en dezelfde ondernemers zijn die de lasten dragen van het asociale gedrag van een deel van de bevolking. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

19-12-2021 om 10:04

Friezinnetje schreef op 19-12-2021 om 09:38:

[..]

maar hoeveel dagen worden er nu gemist op school? Aankomende week zouden de scholen veel bezig met kerstvieringen of eerder dicht of filmpjes kijken ed. Dus hoeveel uren missen ze nu echt??

Voor mijn kind op de middelbare school zou dit nog wel een reguliere schoolweek zijn geweest. Direct na de vakantie is er weer de proefwerkweek. Ze missen dus opnieuw belangrijke lestijd, en zoveel zat er toch al niet tussen de herfstvakantie en de kerstvakantie. Dan maakt een week echt verschil. Ik hoop dat ze maandag al online onderwijs krijgen, dat is beter dan niks, maar veel minder effectief dan les in de klas.

Friezinnetje schreef op 19-12-2021 om 09:38:

[..]

maar hoeveel dagen worden er nu gemist op school? Aankomende week zouden de scholen veel bezig met kerstvieringen of eerder dicht of filmpjes kijken ed. Dus hoeveel uren missen ze nu echt??

Dat zijn op mijn school vier volledige lesdagen. Voor mijn leerlingen is elke dag geen school er één teveel.
Alleen vrijdag was er een alternatief programma met leuke activiteiten. Daar hebben ze er niet zoveel van, dus ook dat is een gemis. 
Gelukkig gaan de schoolexamens wel door, want na drie weken geen les had ik weer opnieuw kunnen beginnen met ze voorbereiden. 
Verder ben ik nog steeds bang dat we in januari niet open gaan. Ze kunnen in Den Haag roepen wat ze willen, maar ik geloof  er niets meer van.

Wednesday schreef op 18-12-2021 om 15:43:

[..]


Nog wel naar de fysio, niet meer naar school. Nog wel naar de Mac, niet meer naar school. Nog wel je joints halen bij de koffieshop, niet meer naar school. Wel kerst vieren met opa en oma, niet meer naar school. Geen avondklok voor de volwassenen, niet meer naar school. Wel met het vliegtuig op vakantie, niet meer naar school. Is lastig uit te leggen wel.


Je blijft dit soort dingen al pagina’s lang roepen, maar het is helemaal niet raar of lastig uit te leggen. Hoe belangrijk onderwijs ook is en hoe vervelend en moeilijk het ook is, het virus gaat ook vooral heel hard rond onder kinderen en op scholen. Dat is nu eenmaal een grote besmettingshaard. Dus als ze dat virus met maatregelen terug willen dringen dan wordt gekeken naar welke dingen zinvol zijn en welke dingen niet. 
Dingen die weliswaar niet belangrijk en essentieel zijn maar geen grote besmettingsbron kunnen wel sluiten, maar dat zet dus geen zoden aan de dijk. Zo gek is dat niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.