Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

persco en lockdown

Ik las net dat er waarschijnlijk vandaag al een nieuwe persconferentie komt met dit weekend nog verdere lockdownmaatregelen.
Ik ben er blij om (met natuurlijk een zwart randje voor jongeren, cultuur en middenstand/horeca). Maar de bezorgdheid over Omikron overheerst bij mij.
Jullie?


MMcGonagall schreef op 18-12-2021 om 15:37:

Mijn dochter moet maandag theorie examen doen bij het CBR. Ging dat ook dicht bij de vorige lock down?

Ja, dat ging ook dicht geloof ik. Praktijk sowieso, mijn examen is vorig jaar rond deze tijd met een paar maanden uitgesteld vanwege de lockdown.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

18-12-2021 om 15:43

OmaVan2 schreef op 18-12-2021 om 15:40:

[..]

Ja, mee eens. Ik begrijp het ook niet, die scholen.


Nog wel naar de fysio, niet meer naar school. Nog wel naar de Mac, niet meer naar school. Nog wel je joints halen bij de koffieshop, niet meer naar school. Wel kerst vieren met opa en oma, niet meer naar school. Geen avondklok voor de volwassenen, niet meer naar school. Wel met het vliegtuig op vakantie, niet meer naar school. Is lastig uit te leggen wel. 

 Groepsgrootte buiten weer naar twee, maar geen avondklok? Ik snap het soms ook niet.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

18-12-2021 om 15:49

Wednesday schreef op 18-12-2021 om 15:43:

[..]


Nog wel naar de fysio, niet meer naar school. Nog wel naar de Mac, niet meer naar school. Nog wel je joints halen bij de koffieshop, niet meer naar school. Wel kerst vieren met opa en oma, niet meer naar school. Geen avondklok voor de volwassenen, niet meer naar school. Wel met het vliegtuig op vakantie, niet meer naar school. Is lastig uit te leggen wel.

Fysio is medisch, dat valt prima uit te leggen. Verder eens dat het weer heel krom is allemaal. 

Hoop wel dat de scholen overschakelen naar afstandsonderwijs. Zeker die eerste week na de vakantie, dat er in ieder geval iets gedaan wordt.

En er moeten weer veel meer mensen thuis gaan werken. Want dit is ook al een hele tijd niet meer de norm. Het is zo druk op de weg. 

Het thuiswerkadvies is nooit opgeheven.

Hannemeike schreef op 18-12-2021 om 16:16:

Het thuiswerkadvies is nooit opgeheven.

Ze zijn bij mij op het werk best streng, toch zie ik regelmatig mensen in een kamer op kantoor in een Teams meeting verschijnen.

Hannemeike schreef op 18-12-2021 om 16:16:

Het thuiswerkadvies is nooit opgeheven.

dat kan, maar men houdt zich er absoluut niet meer aan. 

Friezinnetje schreef op 18-12-2021 om 16:03:

En er moeten weer veel meer mensen thuis gaan werken. Want dit is ook al een hele tijd niet meer de norm. Het is zo druk op de weg.

Ik hoor/lees ook veel dat leidinggevende wil/eist dat personeel weer op kantoor komt, dus vanuit hogerhand.

Denk dat ze daar bij de bedrijven meer op thuiswerken moeten hameren 

Mama-Inge schreef op 18-12-2021 om 17:48:

[..]

Ik hoor/lees ook veel dat leidinggevende wil/eist dat personeel weer op kantoor komt, dus vanuit hogerhand.

Denk dat ze daar bij de bedrijven meer op thuiswerken moeten hameren

ja pcies, het is een hele tijd gedaan en vond men het prima, maar ineens was het over. 

Mama-Inge schreef op 18-12-2021 om 17:48:

[..]

Ik hoor/lees ook veel dat leidinggevende wil/eist dat personeel weer op kantoor komt, dus vanuit hogerhand.

Denk dat ze daar bij de bedrijven meer op thuiswerken moeten hameren

Klopt. Ik was laatst voor mijn werk bij een bedrijf waar de medewerkers met vier of vijf man op hooguit 20 vierkante meter zaten. Om bij je bureau te komen moest je half over collega’s heen springen. Thuiswerken hadden ze tijdens de eerste lock down wel even gedaan, maar dat was niet bevallen (aldus de directeur). Alle medewerkers en de directie hadden Corona gehad.

Dat zouden ze echt aan moeten pakken.

Mama-Inge schreef op 18-12-2021 om 17:48:

[..]

Ik hoor/lees ook veel dat leidinggevende wil/eist dat personeel weer op kantoor komt, dus vanuit hogerhand.

Denk dat ze daar bij de bedrijven meer op thuiswerken moeten hameren

Mijn zoon doet online marketing dus dat kun je makkelijk thuis doen maar zijn werkgever wil dat niet. Hij mag hooguit 1 dag per week thuis werken.

watertoren schreef op 18-12-2021 om 18:10:

[..]

Mijn zoon doet online marketing dus dat kun je makkelijk thuis doen maar zijn werkgever wil dat niet. Hij mag hooguit 1 dag per week thuis werken.

Belachelijk, het is wel bewezen dat personeel niet minder productief is bij thuis werken. 

Ze zouden bedrijfseigenaren zwaar moeren beboeten als ze personeel op kantoor laten werken als dat ook thuis kan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.