Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Permanente coronawet terwijl pandemie al lang voorbij is


Yasminaaa schreef op 05-09-2022 om 11:22:

[..]

Omdat de VVD blijkbaar hele andere belangen nastreeft en op 1 zet, niet die van het volk. Dat er mensen zijn die nog steeds geloven dat de VVD streeft naar een goede economie en het beste voorhebben met Nederland. Kijk alleen maar naar alle schandalen die naar boven zijn gekomen afgelopen jaren. Dat verbaast me wel.

Dat denkt niemand, hoor, ik iig niet. 

Helena71 schreef op 05-09-2022 om 11:12:

[..]

Oh, dat lukt prima hoor.

Gr Helena

wat fijn voor degenen die jij probeert te bereiken! En wat fijn dat ik niet één van hen ben.

gr Angela

Helena71 schreef op 05-09-2022 om 12:39:

[..]

Uiteraard heb ik dat rapport gelezen. Alleen blijf jij steken bij 1 (of wellicht hooguit 2) en kan je op je vingers natellen dat we gaan naar 4 en 5 in een situatie waar de ernst van de zaak niet verder gaat dan 1 en 2, maar waar slechts wordt gekeken naar aantal besmettingen (die zonder meer heel hoog zullen worden) waarop wordt besloten tot 4 en 5.

Je leest snel, maar inderdaad er worden ook worstcase scenario's beschreven in dit rapport. Maar 2,5 jaar coronabeleid heeft laten zien dat de regering vrijwel nooit maatregelen heeft getroffen uitgaande van het worstcase-scenario. Ik heb om die conclusie te kunnen trekken o.a. de OMT-adviezen naast de daadwerkelijk genomen maatregelen gelegd.

Ik heb dus volstrekt geen angst dat de regering onnodig strenge maatregelen gaat treffen. 


"Vaccinatiedwang"?? Dat zou pas echt eng zijn.
Dat men vind dat er überhaupt over gesproken moet worden

Ze hadden destijds niet zo'n giga grote bezuinigingen in de zorg moeten doordouwen. Duizenden zijn er ontslagen.
Plus, de regering heeft zelf minder IC bedden beschikbaar gesteld.

https://www.ad.nl/politiek/nederland-niet-klaar-voor-coronawinter-bespreek-nu-dilemmas-rond-coronapas-en-vaccinatiedwang~a16a142d/ 
05-09-22

Voor jou herhaal ik nog maar een keer mijn advies Fleurtje, lees eerst het rapport in plaats van dat je op krantenkoppen afgaat.

Helena71 schreef op 05-09-2022 om 11:31:

[..]

Ik up dit citaat over een paar jaar nog wel even voor je. Als het forum dan nog bestaat.

Wat een sneu zwaktebod weer. 

Jij zat vast wel eerder op een forum (misschien zelfs wel op dit forum onder een andere naam ) toen dit allemaal begon, dus je hebt toen ook vast al zo'n vooruitziende blik gehad. Misschien kun je wat voorbeelden geven met linkjes van wat je toen allemaal voorzien hebt en online hebt gezet en is uitgekomen? 

Helena71 schreef op 05-09-2022 om 12:39:

[..]

Uiteraard heb ik dat rapport gelezen. Alleen blijf jij steken bij 1 (of wellicht hooguit 2) en kan je op je vingers natellen dat we gaan naar 4 en 5 in een situatie waar de ernst van de zaak niet verder gaat dan 1 en 2, maar waar slechts wordt gekeken naar aantal besmettingen (die zonder meer heel hoog zullen worden) waarop wordt besloten tot 4 en 5.

In januari zijn de maatregelen afgeschaald terwijl het aantal besmettingen door het dak ging. Dus nee, er wordt niet alleen gekeken naar het aantal besmettingen.

Yasminaaa

Yasminaaa

05-09-2022 om 16:01 Topicstarter

OmaVan2 schreef op 05-09-2022 om 15:57:

[..]

In januari zijn de maatregelen afgeschaald terwijl het aantal besmettingen door het dak ging. Dus nee, er wordt niet alleen gekeken naar het aantal besmettingen.

Omdat mensen in opstand begonnen te komen en het niet meer pikten, niet omdat ze het beste met jet volk voor hadden. Die laatste lockdown was sowieso onnodig.

Yasminaaa

Yasminaaa

05-09-2022 om 16:03 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 05-09-2022 om 13:25:

[..]

Je leest snel, maar inderdaad er worden ook worstcase scenario's beschreven in dit rapport. Maar 2,5 jaar coronabeleid heeft laten zien dat de regering vrijwel nooit maatregelen heeft getroffen uitgaande van het worstcase-scenario. Ik heb om die conclusie te kunnen trekken o.a. de OMT-adviezen naast de daadwerkelijk genomen maatregelen gelegd.

Ik heb dus volstrekt geen angst dat de regering onnodig strenge maatregelen gaat treffen.

Waarom spreken ze dan bv nog over de coronapas terwijl die helemaal geen effect heeft maar wel enorm veel schade oplevert. Niet vanwege het virus hoor want daarop heeft het geen effect. Het virus raast toch wel door en het hoort bij het leven.

Yasminaaa

Yasminaaa

05-09-2022 om 16:04 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 05-09-2022 om 13:47:


"Vaccinatiedwang"?? Dat zou pas echt eng zijn.
Dat men vind dat er überhaupt over gesproken moet worden

Ze hadden destijds niet zo'n giga grote bezuinigingen in de zorg moeten doordouwen. Duizenden zijn er ontslagen.
Plus, de regering heeft zelf minder IC bedden beschikbaar gesteld.

https://www.ad.nl/politiek/nederland-niet-klaar-voor-coronawinter-bespreek-nu-dilemmas-rond-coronapas-en-vaccinatiedwang~a16a142d/
05-09-22

Precies, dus dit alles heeft niets meer met corona te maken.

Yasminaaa

Yasminaaa

05-09-2022 om 16:05 Topicstarter

Helena71 schreef op 05-09-2022 om 12:35:

[..]

Lees eens een geschiedenisboek.

Goede tip. Dan weet je genoeg.

Yasminaaa

Yasminaaa

05-09-2022 om 16:06 Topicstarter

Angela1967 schreef op 05-09-2022 om 13:25:

[..]

wat fijn voor degenen die jij probeert te bereiken! En wat fijn dat ik niet één van hen ben.

gr Angela

Wat fijn dat jij jouw ogen wil blijven sluiten voor bepaalde dingen. Maar dat mag uiteraard, moet je zelf weten. Als er maar genoeg mensen zijn die wel op tijd wakker zijn of worden.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-09-2022 om 16:16

Yasminaaa schreef op 05-09-2022 om 16:01:

[..]


Een leugen wordt niet opeens waarheid als je het maar lang genoeg blijft herhalen.

Yasminaaa schreef op 05-09-2022 om 16:01:

[..]

Omdat mensen in opstand begonnen te komen en het niet meer pikten, niet omdat ze het beste met jet volk voor hadden. Die laatste lockdown was sowieso onnodig.

Neehee, dat was niet DE reden, 365 miljoenste keer. 

Yasminaaa schreef op 05-09-2022 om 16:06:

[..]

Wat fijn dat jij jouw ogen wil blijven sluiten voor bepaalde dingen. Maar dat mag uiteraard, moet je zelf weten. Als er maar genoeg mensen zijn die wel op tijd wakker zijn of worden.

Ha, het schapen argument....

I rest my case.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.