Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Nog nooit corona gehad


Taartjes schreef op 18-03-2022 om 18:35:

Ik heb bij mijn weten nog geen corona gehad. De laatste paar weken hoor ik van de mensen om mij heen die het hebben gehad dat ze het echt flink te pakken hebben en qua energie er nog wel een paar weken last van hebben. Ik zie ontzettend veel kinderen per week dus verwacht het al vanaf het begin te krijgen. Het is nu weer een stuk rustiger qua besmettingen op school, dus de kans is weer wat kleiner geworden.

We moeten ons realiseren dat het flink te pakken hebben en een tijdje lang daarna nog lusteloos zijn, niet alleen bij corona voorkomt. Ik heb jaren geleden een fikse longontsteking gehad, en had ook een nasleep van meerdere weken dat ik nog niet helemaal fit was. En na een fikse échte griep (dus niet een koutje), ben je ook meestal nog even lamlendig in de nasleep.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

19-03-2022 om 17:29

Hier afgelopen week Corona. Nu nog een staartje. Mild, wat ik bij mij niet had verwacht.
Een nacht helse keelpijn, daarna beetje verhoging, niet niezen,  niet hoesten.

Ik heb vooral last van mijn darmen. Is dat laatste herkenbaar?

Hier nog steeds geen corona gehad. 
Ik ben benieuwd hoe lang ik het nog kan ontlopen.

Veldbloemen schreef op 19-03-2022 om 20:01:

Hier nog steeds geen corona gehad.
Ik ben benieuwd hoe lang ik het nog kan ontlopen.

Ik denk dat niemand het ontloopt. Van mezelf denk ik dat ik best wel eens het virus onder de leden zal hebben gehad, logisch nadenken, ik ben de afgelopen 2 jaar gewoon elke dag naar kantoor geweest, heb boodschappen gedaan, af en toe in de bus of trein gezeten, enz. En de laatste tijd lijkt half Nederland besmet met omikron, dus zou wel sterk zijn als ik daar niet iets van mee heb gekregen. Maar ik heb gewoon nergens last van gehad, niet ziek geweest, nog geen verkoudheid de afgelopen twee jaar. Maar dat wil niet zeggen dat ik het corona-virus niet op enig moment bij me heb gedragen.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

20-03-2022 om 15:00

Ik  ook nog steeds niet, er was wel iemand die het bleek te hebben waar ik dicht in de buurt was geweest. Maar 4 zelftests en 5 dagen later kan ik  nu wel met zekerheid zeggen dat hij mij niet besmet heeft. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

23-03-2022 om 09:31

Nou, hèhè. Ik ben aan de beurt hoor.
Man vorige week dinsdag positief getest en ik exact een week later dan toch ook nog.

Eergisteravond weer een test gedaan maar pas na ruim een uur een heel licht streepje (dan moet je het eigenlijk al niet meer aflezen i.v.m. vals positieve test) Toch maar gisterochtend bij GGD laten testen.

Je kunt dus prima na zoveel dagen negatief testen toch nog besmet blijken! 

Hier heeft kind het toch opgelopen. Ze zit intern op school (Frankrijk) en kwam vorig weekend thuis, moe en lummelig. Niets bijzonders dus. Maandag naar school, later op de dag meer klachten, test gedaan, negatief. Vandaag een positieve test. Nu gaan wij ook maar een test laten uitvoeren, want vage klachten net als kind sinds het weekend.

In mijn omgeving krijgen nu heel veel mensen het opeens, dus ik verwacht dat ik het op een gegeven moment ook krijg.

Mijn kinderen gaan komend weekend naar een conventie die al 2x is uitgesteld, ik vermoed dat ze daar wel iets zullen oppikken. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er persé naar toe willen, klachten of niet. Behalve Covid heerst er ook van alles, griep, buikgriep, zware verkoudheden, enz 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

24-03-2022 om 13:03

Ik had tm vorige week nog geen Corona gehad maar ik ben nu helaas toch ook de l*l en dat vind ik niet leuk want ik was zo voorzichtig...
Ik zit pas op dat 2 van isolatie maar ik verveel me nu al de pl**r*s... Ik ben gewoon niet zo goed in ziek zijn...
Zonder paracetamol voel ik me vrij grieperig, met wat minder maar vd andere kant vind ik dat onderdrukken niet zo'n goed idee en denk ik dat het beter is om even uit te zieken, hoe vervelend ik dat ook vind...

Dinsdag middag waren mijn klachten overigens begonnen dus heb maar even een zelftest gedaan en die was duidelijk positief en de 2e ook. Voor de zekerheid ook een PCR gedaan...

Beterschap voor mijn lotgenoten... 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

24-03-2022 om 13:29

Hier is het ook heel erg aanwezig in mijn omgeving. Maar, ik lijk steeds weer niet bevattelijk. Zo ook mijn dochter, die in een andere stad woont, al die tijd niet besmet. Ondanks dat we allebei buitenshuis zijn blijven werken etc. Zou het dan toch echt in de genen zitten? 
Ik ben me er zeker van bewust dan het nog steeds kan gebeuren en dat ik echt niet de enige ben die het tot nu toe ontloopt, maar het begint nu nogal op te vallen. 
Ook denk ik nog steeds dat ik misschien een keer besmet ben geweest en het niet heb gemerkt. 

Of zou het eraan liggen dat ik elke dag wel een paar keer nies en mn neus snuit, vanwege allergische reacties op stof e.d.? Dat zo mijn luchtwegen schoon blijven ofzo. Je gaat vanalles bedenken.

Nera schreef op 24-03-2022 om 13:29:

Hier is het ook heel erg aanwezig in mijn omgeving. Maar, ik lijk steeds weer niet bevattelijk. Zo ook mijn dochter, die in een andere stad woont, al die tijd niet besmet. Ondanks dat we allebei buitenshuis zijn blijven werken etc. Zou het dan toch echt in de genen zitten?
Ik ben me er zeker van bewust dan het nog steeds kan gebeuren en dat ik echt niet de enige ben die het tot nu toe ontloopt, maar het begint nu nogal op te vallen.
Ook denk ik nog steeds dat ik misschien een keer besmet ben geweest en het niet heb gemerkt.

Of zou het eraan liggen dat ik elke dag wel een paar keer nies en mn neus snuit, vanwege allergische reacties op stof e.d.? Dat zo mijn luchtwegen schoon blijven ofzo. Je gaat vanalles bedenken.

Ik heb het ook niet gehad, of misschien ook wel maar er geen last van gehad, wie weet. En ook ik heb de afgelopen 2 jaar gewoon op kantoor gewerkt, met collega's, ben naar de winkel geweest, en op andere plaatsen waar je mensen tegenkomt. Ik maak me er echter niet druk om, vraag me niks af. Ook "vroeger" met ernstige griepvirussen was het al zo dat bepaalde mensen ziek werden, en anderen er geen last van leken te hebben. Corona is daar niks anders in.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

24-03-2022 om 13:59

Oh maar ik maak me ook niet druk hoor, ben meer verbaasd omdat er toch steeds gezegd wordt dat het zo ontzettend besmettelijk is. Maar ik krijg het nog niet eens van mijn eigen partner. En dingen als een heersende buikgriep krijg ik dan weer wel.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

24-03-2022 om 14:04

Ach, op een gegeven moment komt iedereen een keer aan de beurt lijkt mij.
Ik heb ook maar een of twee keer influenza gehad in mijn leven (even afkloppen) dus het kan even duren.  

Gek genoeg voelde ik mij de dagen vòòr de positieve test beroerder dan nu. Voel me niet 100% maar zeker niet ziek; blij dat ik gevaccineerd ben.

Poezie

Poezie

27-03-2022 om 16:17 Topicstarter

Ik ben nog steeds niet positief getest, terwijl ik inmiddels al naar twee concerten ben geweest en echt niet zo voorzichtig meer ben.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

27-03-2022 om 16:23

Hetvrijewoord schreef op 24-03-2022 om 14:04:

Ach, op een gegeven moment komt iedereen een keer aan de beurt lijkt mij.
Ik heb ook maar een of twee keer influenza gehad in mijn leven (even afkloppen) dus het kan even duren.

Gek genoeg voelde ik mij de dagen vòòr de positieve test beroerder dan nu. Voel me niet 100% maar zeker niet ziek; blij dat ik gevaccineerd ben.

Ik ook.. nu is het niet meer dan griep, bij mij althans..  Klachten hier zijn minder maar nog niet helemaal over.. gaat langzamer dan ik wil helaas...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.